Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Od jakiegoś czasu robię projekt budynku i nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów.. Dzisiaj podczas próby szybkiego renderingu (bez oświetlenia, cieni itp) po wciśnięciu RENDER otworzyły się jak zwykle okna z wyliczeniami po czym wyskoczył mi błąd:

"error allocating mesh. Reduce the face count to render this scene"

 

Czy spotkał się ktoś kiedyś z takim błędem? Czy projekt zawiera za dużo elementów (teoretycznie jest to chyba duży plik...) ? :| może za mało pamięci do obliczenia (3gb)??

 

Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc..

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

dzieki za odp. Mógłbyś mi jednak wytłumaczyć w prostszy sposób o co chodzi ze zmniejszeniem rozdziałki, "faca-mi" oraz renderowaniem na passach...? dla Ciebie zapewne jest to jasne jednak nie dla mnie... Jeżeli chodzi o smootha to w projekcie został użyty jedynie w kilku miejscach i nie sądze żebym mógł go jeszcze bardziej zredukować..

 

Jezeli chodzi o stat. projektu to (może coś pomoże..):

Polys: 1 695 578

Verts: 2 678 494

 

FPS: 47.672

Napisano

Nie wiesz jak zmniejszyc rozdzielczosc renderu ? f10 i radze wejsc w helpa i przejsc tutoriale.

Np. wlacz hide dla polowy obiektow na scenie, wyrenderuj, potem wyrenderuj 2ga polowe i polacz w fotoshopie, albo zrob region render i czesciami renderuj, albo tam jest z tego co pamietam zakladka render selected to ci wyrenderuje tylko zaznaczone obiekty.

1.6mln poly dla 3gb ramu powinno byc wpozadku, ale zalezy przy jakich rozdzielczosciach.

Napisano

nie rozumiałem o co Ci chodziło.. Wszystko co napisałeś wyżej probowalem wcześniej i nic nie pomaga.. Miałem ustawione nawet na 320x240. Jezeli chodzi o ukrycie elementow to schowalem prawie połowe modelu i po tym tez wyskakiwał ten sam błąd.

Napisano

Błąd może również tkwić poza Maxem. nie wiem jakiego windows używasz ale przy tej ilości pamięci to pewnie nie potrzeba dużo żeby powstał problem. A starsze windows nie zawsze dobrze gospodarują pamięcią. Może zapisz scenę, zresetuj komputer?

Napisano

Mysle, że chodzi jednak o sprzęt... Dorzuciłem jeszcze 1gb ramu i to co wcześniej się nie udawało teraz - z oporami - ale jednak poszło.. Mimo to cały projekt dalej się nie da zrenderować;/

Mam windowsa 7 i jak pracuje z Maxem to wszystkie inne aplikacje staram się wyłączać. Dziwi mnie tylko fakt, że sam max podczas pracy z plikiem strasznie obciaza system i zużywa 2gb ramu :O czy to normalne...?

Napisano

No to chyba masz odpowiedź. Windows potrzebuje pewnie 0,7-1 GB, max (u mnie zabiera 0,8 - 1,7GB przy 3.000.000 poly i bez bardzo dużych tekstur, to również pożera pamięć). Przy 3 GB pamięci zostaje niewielki margines i mogą dziać sie takie rzeczy. Dlatego jeżeli dalej chcesz używać Maxa to niestety - Windows 64 bit (32 bit widzi tylko 3GB) i 6-9 GB pamięci. Ja w tej chwili u siebie ma 9 GB . Czasami podglądam co sie w komp. dzieje i powyzej 6-7 nigdy nie miałem zajęte.

Napisano

Ukrycie modelu powoduje...tylko jego ukrycie, dalej jest liczony podczas przygotowania sceny. Żeby go z niego wykluczyć, musisz odznaczyć "renderable" w object prop. Wtedy obiekt będzie całkowicie pomijany.

Napisano

Była kiedyś poruszana kwestia sprzętowa przy Maxie. Jeśli przy renderingu włączycie podgląd wydajności procka itp to zobaczycie że czasem procek działa na 100% wydajności natomiast RAM na 40-60. Myślę więc że trzeba zainwestować w procek

Napisano

Niestety mam tylko lapka i mam ograniczenie na nim do 4gb ramu ;/ Procek tez niezbyt wydajny bo tylko athlon x2 dual core 2.10 ;/ wiec chyba pora zainwestowac w pc-ta..

opcja "renderable" rowniez wiele nie pomogła...

Dziwne jest tylko to, że jezeli "ukryje" prawie caly projekt to moge pracowac na nim bez wiekszych problemów pomimo tego że pożera strasznie duza ilosc pamieci.. Zacina się tylko podczas zapisywania bo jest ustawiony autobackup na co 30min... i zapisuje plik jakies 20-30sekund... :P

Napisano

pozwolę sobie jeszcze zadać jedno pytanko.. Projekt składa się z bardzo dużej ilości elementów i w związku z tym lepiej jest wszystkie (a przynajmniej większość) "połączyć" w jeden element (bądź też zmniejszyć ilość elementów np do 50-70%) czy pozostawić tak jak jest..? Będzie miało to jakiś wpływ na wydajność programu? Czy model nie straci na "jakości"??

Napisano

jak masz na mysli opcję attach to jak najbardziej nie łączyć bo to zżera więcej pamięci. a z tym zmniejszaniem ilości elementów nie wiem za bardzo o co ci chodzi... oczywiste, że im mniej poly tym szybciej będzie max działał

Napisano

w takim razie dlaczego jest tak, że np stworzyłem mały pliczek z ok 15 osobnymi elementami i zajmuje 850kb, a po połączeniu attach-em wszystkich razem i zapisaniu ponownie pod inną nazwą plik zajmuje już tylko ok 750kb...? Chciałbym przerobić tak projekt (oczywiście wszystkie smooth-y osobno i elementy nie wygładzane osobno) bo zajmuje już grubo ponad 192mb, a nie chciałbym czegoś zepsuć po czym nie będzie już odwrotu... ;/




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności