Napisano 20 Styczeń 201114 l Jak w temacie. Po renderingu w mental ray z oświetleniem daylight na obrazie mam dziwne rozmyte plamy światła. Da się jakoś pozbyć tego "efektu"?
Napisano 27 Styczeń 201114 l TE plamy to fotony, musisz zwiększyć ich energię albo ilość, albo zwiększyć fg lub włączyć Global ilumination, najlepiej poprostu odpal, albo poczytaj tutoriala do tego- jest tu parę zasad, których warto się nauczyć. help/tutorials
Napisano 27 Styczeń 201114 l Wlacz sobie w mentalu Final Gather np na Normal to powinno wygladzic ci te plamy z fotonow, powinno byc dobrze ale to oczywiscie zalezy od twoich ustawien GI i swiatel jakie masz w scence
Napisano 27 Styczeń 201114 l W mental rayu oświetlenie tzw. "rzeczywiste" jest realizowane poprzez np. odbijanie komórek światła i przenoszenie ich energii na obiekty sąsiednie, i opiera się na tych "świetlnych plamach". Im są one drobniejsze, im jest ich więcej, tym ziarnistość obrazu wywałana tymi plamami jest mniejsza. Jedyna rada to podkręcić jakość oświetlenia (Init. FG Point Dens., Rays per FG Point), trzeba jednak się liczyć z wydłużonym (bardzo) czasem renderowania. Efekt który niweluje ziarnistość to Interpolate Over Num..., ale by był efektywny trzeba mieć dostateczna ilość promieni, żeby było co interpolować. Obejrzyj to sobie, może w czymś pomoże.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto