Reinchard Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Jak w temacie. Po renderingu w mental ray z oświetleniem daylight na obrazie mam dziwne rozmyte plamy światła. Da się jakoś pozbyć tego "efektu"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotisded Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 TE plamy to fotony, musisz zwiększyć ich energię albo ilość, albo zwiększyć fg lub włączyć Global ilumination, najlepiej poprostu odpal, albo poczytaj tutoriala do tego- jest tu parę zasad, których warto się nauczyć. help/tutorials Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Wlacz sobie w mentalu Final Gather np na Normal to powinno wygladzic ci te plamy z fotonow, powinno byc dobrze ale to oczywiscie zalezy od twoich ustawien GI i swiatel jakie masz w scence Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlito Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 W mental rayu oświetlenie tzw. "rzeczywiste" jest realizowane poprzez np. odbijanie komórek światła i przenoszenie ich energii na obiekty sąsiednie, i opiera się na tych "świetlnych plamach". Im są one drobniejsze, im jest ich więcej, tym ziarnistość obrazu wywałana tymi plamami jest mniejsza. Jedyna rada to podkręcić jakość oświetlenia (Init. FG Point Dens., Rays per FG Point), trzeba jednak się liczyć z wydłużonym (bardzo) czasem renderowania. Efekt który niweluje ziarnistość to Interpolate Over Num..., ale by był efektywny trzeba mieć dostateczna ilość promieni, żeby było co interpolować. Obejrzyj to sobie, może w czymś pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now