SSparrow Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Witam... Mam parę pytań jako że na ostatni post nikt nie odpowiedział (wy nie dobrzy ;) ) Chce zrobić pewną aplikacje. Kiedy ją otworzymy ma pojawić się widok np. na Akwarium w którym pływają sobie rybki. Wszystko graficznie zrobione w 3d maxie. Rybki mają poruszać się w sposób LOSOWY. Obok załóżmy 2 małe przyciski: "Zeruj" (kasuje wszystkie rybki) oraz "Dodaj" (dodaje rybki w losowym miejscu) Da się to wszystko zrobić jakoś w 3d maxie? Za pomocą MAX Scriptu? Czy to raczej trzeba zająć się tak jak by programowaniem gier, poznać biblioteki np. OpenGl, dobrze rozumieć język C++ i wszystko w tym robić? Bardzo prosze o pomoc bo to potrzebne jest mi na prace licencjacką :( A chciałbym już zacząć jakoś się do tego przygotowywać.
MariushO Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 jesli chcialbys to zrobic w photorealistycznym stylu z caustyka i innymi bajerami to 3ds max jest dobry i max script mysle wystarczy do wizualnej reprezentacji projektu a jesli chodzi o interakcje to juz gorzej. Moge doradzic ci tylko tyle cala aplikacje i interakcje mozesz zaprojektowac i wykonac we flashu a wizualna reprezentacje zrobic w maxie. Nie znam sie dosc dobrze na programowaniu maxa ale nie jest on chyba stworzony do robienia interaktywnych aplikacji.
uncle Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 mozna to zrobic chyba dosc prosto w samym maxie, np. przygotowac system partikli, budujac go tak ze masz wlasnie te elementy sterujace wypuszczone z partikli i podlinkowane do suwaczkow ktore sobei mozesz w maxscripcie napisac
SSparrow Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Napisano 26 Styczeń 2011 (edytowane) No właśnie chodzi o tą interakcje... nie musi być to nie wiadomo co, cudo, pięknie wyglądać, piękne błyszczące przyciski itp. Ale najprostsza interakcja... Tylko że ja drodzy to tylko umie modelować w Maxie. W sumie obcuje z nim od wakacji i nie jestem mistrzem :P O ile z modelowaniem rybek, pomieszczenia to jasne, dam sobie rade, ale z maxscriptem i partiklami (?) nigdy nie miałem do czynienia więc jeżeli macie jakieś ciekawe materiały pod ręką to prosił bym o podanie jakiegoś linka. Co do samej "aplikacji" miało by to być tak, że jak klikniemy przycisk np. START, rybki zaczynają pływać. I czy tym podanym wyżej sposobem będzie to odrazu zrenderowane tak jak by. Tutaj zamieszczam pare przykładów. Najbliżej tego co ja chce osiągnąć jest przykład z wielorybem i mgławicą rybek: http://155.158.112.34/~mboryczka/IntStad/pso_wizualizacja.php Edytowane 26 Styczeń 2011 przez SSparrow
freqfreq Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Nie zrobisz tego w maxie, bo chodzi ci o coś w rodzaju aplikacji, gdzie od razu po kliknięciu dodad pojawią się nowe obiekty które zaczną się losowo poruszać. Co z tego że zrobisz to w maxscript, jeśli musisz to jeszcze wyrenderować, złożyć, itd. Najlepsza opcja to zrobić parę sekwencji różnych ruchów rybek i niech po kliknięciu dodaj wybiera się jedna z paru wykonanych animacji.. ale nie będzie to oczywiście pełna losowość. Do takiego czegoś bardziej proponuje Flasha, albo Vizrt
MariushO Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 powiem ci tak sposob kolegi uncle dobry jest do zanimowania masy rybek, ktorych ilosc i tysiace innych mozliwosci mozesz sterowac za pomoca suwaczkow ktore mozesz spokojnie zaprojektowac w max scripcie ale tobie, z tego co mowisz, nie o to chodzi.Pisalem ci 2 albo 3 posty wczesniej ze do tego co ty chcesz osiagnac lepiej nadaje sie flash(freqfreq pisal ci to samo). Dlaczego chcesz koniecznie zrobic to w maxie?Zrob kilkanascie rybek nawet hiperfotorealistycznych w photoshopie, potem nadaj im ruch we flashu i we flaszu zaprojektujesz na koniec cala aplikacje, max do tego nie jest ci potrzebny bo skomplikuje ci tylko sprawe z cala produkcja tej aplikacji.
SSparrow Napisano 27 Styczeń 2011 Autor Napisano 27 Styczeń 2011 Kurcze no ponieważ moja praca ma temat: "„3D Studio Max – systemy optymalizacji stadnej PSO (PSO - czyli inteligentny algorytm poruszania się stada) ”. Widze w takim razie że chyba sama promotorka nie wiedziała o czym mówi :P Bo pewno myślała że to się spokojnie da zrobić w 3D MAXie...
uncle Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 bo mozna, tylko problem jest taki ze do prezentacji potrzebujes komputer z 3d studio max zainstalowanym i wlasnie to 3d studio musialbys uzywac jako "engine".
SSparrow Napisano 31 Styczeń 2011 Autor Napisano 31 Styczeń 2011 Pogadałem z Promotorką i przekonałem ją do samej animacji. W koncu praca nie może odbiegać od tematu a w temacie nic nie ma na temat pisania aplikacji :D Dzięki za pomoc bo dzięki wam mogłem udowodnić że tego w 3D MAXIE sie nie da. Ale... szczerze nie szukałem jeszcze na naszym forum, to znaczy dogłębnie tylko tak powierzchownie na temat MAX Scriptu. Programistą jestem średnim, w sumie C++ to jade od początku z Symfonii, i przydały by się jakies fajne przejrzyste tutki dotyczące głównie programowania zachowania danych obiektów. Bliżej: ________ 1) Rybki w grupie będą się przemieszczały w danym (losowym) kierunku za liderem, ale nie w monotonny sposób, każda może nieco zmieniać swój tor poruszania. ________ 2) Po napotkaniu przeszkody rybki ją sprytnie omijają, a po przeszkodzie znowu do siebie wracają. Napisałem to tylko aby przybliżyć mój problem. Cały algorytm musze sam zaimplementować. Więc jeżeli mielibyście jakieś fajne materiały na ten temat to bede dozgonnie wdzieczny (tak samo jak moja ocena na pracy :P). Na forum to co znalazłem to rzeczy kompletnie odbiegające od mojego projektu a chciałbym się tego uczyć w tym konkretnym kierunku. Pozdrawiam! (jeżeli ide za bardzo na łatwizne to gotowy jestem na krytykę, lecz wy bardziej doświadczeni może macie jakieś tutoriale perełki z których bardzo łatwo idzie się tego MAX Sceiptu nauczyć bo jestem w fazie przygotowawczym i zbierania materiałów. Po jutrzejszym (mam nadzieje) ostatnim egzaminie postaram się o bardziej szczegółowe przeszukanie internetu ale w tej chwili całą noc bede siedział nad nauka na jutro a może tutaj ktoś podeśle fajne materiały :))
Hynol Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 Najprościej by to było chyba napisać w Pythonie. Można by też napisać prosty skrypt i połączyć go z nieco mniej prostym systemem partikli. Ja bym to przynajmniej jakoś tak próbował ugryźć.
MariushO Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 Jesli koniecznie to musi byc w maxie i jesli to nie ma byc aplikacja tylko scena, w ktorej po nacisnieciu odp przycisku rybki losowo maja plywac za przywodca i jak napotkaja przeszkode to maja ja ominac to da sie to zrobic na particlach i max scripcie, ale gotowej aplikacji nie zrobisz w maxie. Co do max scriptu to np help maxa na poczatek, a pozniej tutoriale na necie ale nie jest ich za wiele. Poszukaj na stonach gnomon, digital tutors, lynda, 3dBuzz i google.
SSparrow Napisano 31 Styczeń 2011 Autor Napisano 31 Styczeń 2011 Ale panowie! (I być może Panie :) ) Napisałem przecież że już aplikacja ODPADA i jest nie aktualna. Mam zrobić tylko animacje. A z tym programowaniem to chodzi mi o to żeby w 3D Maxie napisać odpowiedni algorytm żeby podczas renderowania animacji rybki same płynęły. Bo jeżeli ich ma być 25, to przecież nie będę każdej po kolei animował z osobna (a każda ma też się inteligentnie ruszać) tylko chce aby dany algorytm wykonywał to za mnie. A do tego potrzebuje jakiś podstaw z Maxowego Scripta.
freqfreq Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 Thinking Particles, ot co bym użył. Nada się doskonale.
SSparrow Napisano 8 Luty 2011 Autor Napisano 8 Luty 2011 Poczytałem trochę o tym i widzę że no jest to fajne narzędzie :) Nie trzeba nawet nic programować widzę. Za pomocą MAX Scriptu i zaprogramowania elementów na ekranie udało by się to osiągnąć? Chyba tak :P Więcej roboty, ale nie wiem czy czasami to co mam zrobić, a są do tego specjalne algorytmy już napisane, wystarczy je wpisać w Scripta i wszystko by ładnie chodziło, nie musi być już tam robione, żeby nie było że idę na całkowitą łatwizne...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się