Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

z góry zaznaczam że jestem osobą początkującą i prawdopodobnie rozwiązanie jest błahe ..

problem:

zaimportowałem do maxa rysunek dwg (dokładniej napis) i go extrudowałem. Nałożyłem materiał z mapą.. obok dla sprawdzenia stworzyłem "klocek" z tym samym materiałem... po przerenderowaniu sceny klocek ma na sobie materiał z mapą a na napisie tego materiału nie ma..

1. Dlaczego

2. jak to zrobić by materiał z nierównościami na napisie też się pojawiał

pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

B.

• Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 997
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Rozumiem, ze po imporcie dwg miales napis jako splainy i extrudowales go modyfikatorem Extrude? Jesli tak, to zeby ten napis mial nalazona mape, ktora dales w materiale, musi miec

Mapping Coordinates. W modyf. Extrude zaznacz sobie opcje Generate Mapping Coordinates, jesli chcesz miec mozliwosc doklabnego umiejscowienia mapy na tym obiekcie to dodaj modyfikator UVW Unwrap i mozesz zastosowac Pelt Mapping, ale skoro jestes poczatkujacy to pewnie nie dasz rady i w zupelnosci powinno wystarczyc zaznaczenie opcji generowania UV w Extrude. Swoja droga odsylam do helpa maxa.

Napisano
  • Autor

niestety zaznaczanie Mapping Coordinates już próbowałem..

poniżej jest to o co mi chodzi kwadrat i kula ma materiał taki jak chce by wyglądał natomiast napis ma nadany też ten materiał a jak widać jest tylko neibieski...

problem.PNG

Napisano

NIe widac na tym obrazku za duzo, ale jakies zalazki tego bumpa sa tam na tym napisie. Podejrzewam zwalone UV, mozesz pobawic sie z opcja Tiling tam gdzie zaladowales obrazek, ale to pewnie malo pomoze. Daj temu napisowi modyfikator UVW Map i ustaw jako box i zaznacz Fit, nie bedzie to idealnie zmapowane ale zawsze cos.

Napisano

Spróbuj tego.

Zaznacz napis, menu Modifiers -> UV Coordinates -> UVW Map.