bartek-poznan Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Witam, z góry zaznaczam że jestem osobą początkującą i prawdopodobnie rozwiązanie jest błahe .. problem: zaimportowałem do maxa rysunek dwg (dokładniej napis) i go extrudowałem. Nałożyłem materiał z mapą.. obok dla sprawdzenia stworzyłem "klocek" z tym samym materiałem... po przerenderowaniu sceny klocek ma na sobie materiał z mapą a na napisie tego materiału nie ma.. 1. Dlaczego 2. jak to zrobić by materiał z nierównościami na napisie też się pojawiał pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc B.
MariushO Napisano 5 Luty 2011 Napisano 5 Luty 2011 Rozumiem, ze po imporcie dwg miales napis jako splainy i extrudowales go modyfikatorem Extrude? Jesli tak, to zeby ten napis mial nalazona mape, ktora dales w materiale, musi miec Mapping Coordinates. W modyf. Extrude zaznacz sobie opcje Generate Mapping Coordinates, jesli chcesz miec mozliwosc doklabnego umiejscowienia mapy na tym obiekcie to dodaj modyfikator UVW Unwrap i mozesz zastosowac Pelt Mapping, ale skoro jestes poczatkujacy to pewnie nie dasz rady i w zupelnosci powinno wystarczyc zaznaczenie opcji generowania UV w Extrude. Swoja droga odsylam do helpa maxa.
bartek-poznan Napisano 5 Luty 2011 Autor Napisano 5 Luty 2011 niestety zaznaczanie Mapping Coordinates już próbowałem.. poniżej jest to o co mi chodzi kwadrat i kula ma materiał taki jak chce by wyglądał natomiast napis ma nadany też ten materiał a jak widać jest tylko neibieski...
MariushO Napisano 5 Luty 2011 Napisano 5 Luty 2011 NIe widac na tym obrazku za duzo, ale jakies zalazki tego bumpa sa tam na tym napisie. Podejrzewam zwalone UV, mozesz pobawic sie z opcja Tiling tam gdzie zaladowales obrazek, ale to pewnie malo pomoze. Daj temu napisowi modyfikator UVW Map i ustaw jako box i zaznacz Fit, nie bedzie to idealnie zmapowane ale zawsze cos.
Dynamico Napisano 5 Luty 2011 Napisano 5 Luty 2011 Spróbuj tego. Zaznacz napis, menu Modifiers -> UV Coordinates -> UVW Map. Po prawej stronie we właściwościach obiektu wybierz mapowanie np Box. Teraz twoja mapa ma rozmiar całego napisu. Bump juz powinien byc widoczny. Nie wiem skąd ten bump - bitmapa czy np noise. Ale teraz mozesz skalować mapę albo poprzez zmianę wartości Lenght/Width/Height albo skalując gizmo mapowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się