Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

z góry zaznaczam że jestem osobą początkującą i prawdopodobnie rozwiązanie jest błahe ..

problem:

zaimportowałem do maxa rysunek dwg (dokładniej napis) i go extrudowałem. Nałożyłem materiał z mapą.. obok dla sprawdzenia stworzyłem "klocek" z tym samym materiałem... po przerenderowaniu sceny klocek ma na sobie materiał z mapą a na napisie tego materiału nie ma..

1. Dlaczego

2. jak to zrobić by materiał z nierównościami na napisie też się pojawiał

 

pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

 

B.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Rozumiem, ze po imporcie dwg miales napis jako splainy i extrudowales go modyfikatorem Extrude? Jesli tak, to zeby ten napis mial nalazona mape, ktora dales w materiale, musi miec

Mapping Coordinates. W modyf. Extrude zaznacz sobie opcje Generate Mapping Coordinates, jesli chcesz miec mozliwosc doklabnego umiejscowienia mapy na tym obiekcie to dodaj modyfikator UVW Unwrap i mozesz zastosowac Pelt Mapping, ale skoro jestes poczatkujacy to pewnie nie dasz rady i w zupelnosci powinno wystarczyc zaznaczenie opcji generowania UV w Extrude. Swoja droga odsylam do helpa maxa.

Napisano

niestety zaznaczanie Mapping Coordinates już próbowałem..

poniżej jest to o co mi chodzi kwadrat i kula ma materiał taki jak chce by wyglądał natomiast napis ma nadany też ten materiał a jak widać jest tylko neibieski...

problem.PNG

Napisano

NIe widac na tym obrazku za duzo, ale jakies zalazki tego bumpa sa tam na tym napisie. Podejrzewam zwalone UV, mozesz pobawic sie z opcja Tiling tam gdzie zaladowales obrazek, ale to pewnie malo pomoze. Daj temu napisowi modyfikator UVW Map i ustaw jako box i zaznacz Fit, nie bedzie to idealnie zmapowane ale zawsze cos.

Napisano

Spróbuj tego.

Zaznacz napis, menu Modifiers -> UV Coordinates -> UVW Map.

Po prawej stronie we właściwościach obiektu wybierz mapowanie np Box. Teraz twoja mapa ma rozmiar całego napisu.

Bump juz powinien byc widoczny. Nie wiem skąd ten bump - bitmapa czy np noise. Ale teraz mozesz skalować mapę albo poprzez zmianę wartości Lenght/Width/Height albo skalując gizmo mapowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności