Napisano 4 Luty 201114 l Witam, z góry zaznaczam że jestem osobą początkującą i prawdopodobnie rozwiązanie jest błahe .. problem: zaimportowałem do maxa rysunek dwg (dokładniej napis) i go extrudowałem. Nałożyłem materiał z mapą.. obok dla sprawdzenia stworzyłem "klocek" z tym samym materiałem... po przerenderowaniu sceny klocek ma na sobie materiał z mapą a na napisie tego materiału nie ma.. 1. Dlaczego 2. jak to zrobić by materiał z nierównościami na napisie też się pojawiał pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc B.
Napisano 5 Luty 201114 l Rozumiem, ze po imporcie dwg miales napis jako splainy i extrudowales go modyfikatorem Extrude? Jesli tak, to zeby ten napis mial nalazona mape, ktora dales w materiale, musi miec Mapping Coordinates. W modyf. Extrude zaznacz sobie opcje Generate Mapping Coordinates, jesli chcesz miec mozliwosc doklabnego umiejscowienia mapy na tym obiekcie to dodaj modyfikator UVW Unwrap i mozesz zastosowac Pelt Mapping, ale skoro jestes poczatkujacy to pewnie nie dasz rady i w zupelnosci powinno wystarczyc zaznaczenie opcji generowania UV w Extrude. Swoja droga odsylam do helpa maxa.
Napisano 5 Luty 201114 l Autor niestety zaznaczanie Mapping Coordinates już próbowałem.. poniżej jest to o co mi chodzi kwadrat i kula ma materiał taki jak chce by wyglądał natomiast napis ma nadany też ten materiał a jak widać jest tylko neibieski...
Napisano 5 Luty 201114 l NIe widac na tym obrazku za duzo, ale jakies zalazki tego bumpa sa tam na tym napisie. Podejrzewam zwalone UV, mozesz pobawic sie z opcja Tiling tam gdzie zaladowales obrazek, ale to pewnie malo pomoze. Daj temu napisowi modyfikator UVW Map i ustaw jako box i zaznacz Fit, nie bedzie to idealnie zmapowane ale zawsze cos.
Napisano 5 Luty 201114 l Spróbuj tego. Zaznacz napis, menu Modifiers -> UV Coordinates -> UVW Map. Po prawej stronie we właściwościach obiektu wybierz mapowanie np Box. Teraz twoja mapa ma rozmiar całego napisu. Bump juz powinien byc widoczny. Nie wiem skąd ten bump - bitmapa czy np noise. Ale teraz mozesz skalować mapę albo poprzez zmianę wartości Lenght/Width/Height albo skalując gizmo mapowania.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto