Skocz do zawartości

Majkowe UV'ki - łączenie 2 takich samych siatek do jednej UVKI


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

siemka.

Zastanawiam sie, czy jest jakiś sposob, zeby w jakis sposob poinstruowac majke przy rozkladaniu UV'ek, ze ta czesc siaty i ta, to tak naprawde to samo (mimo, ze np. zmirrorowana, chociaz niekoniecznie) zeby na UV'ce polaczyl te dwie siaty w jedna?

zeby nie bylo niedomowien postaram sie zilustrowac przyklad:

mam sobie jakąś scene i na niej pare identycznych rur, chce użyć jednego tekstur szita na całą scene. Zeby zaoszczedzic miejsce chce wszystkie takie same siatki wrzucic w jedną na UV'ce. Wiem, ze mozna zrobic to ręcznie, albo zczitować i duplikować obiekty po rozłożeniu UV'ki ale zastanawiam się czy nie ma zadnej opcji, zeby powiedziec MAJCE po pierwszym unwarpie - te fejsy i te to to samo, wrzuc to w jedną UV?

z gory dzieki

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Chrupek3D
Napisano

jest taka opcja i nazywa się Mesh/Transfer Attributes.

Napisano (edytowane)

a czy działa to na fejsy czy tylko obiekty? i jak dokladnie tej opcji uzyc?

edit: wiem jak działa na obiekty, interesuje mnie czy da sie to samo zrobic z fejsami na jednym obiekcie?

Edytowane przez zbiornik
Napisano

Na ścianki to nie działa, ale za to śmiga na wierzchołkach.

Zaznacz pierwszy obiekt z którego chcesz kopiować i wybrane wierzchołki drugiego,

wybierz transfer i po sprawie.

Pozdr.

Napisano

To komenda, nie narzędzie. Jest w polygons|mesh, czyli tam gdzie większość rzeczy dotyczących globalnej modyfikacji poligonów ;]

Napisano
wrzuc to w jedną UV?

z gory dzieki

pozdrawiam

 

A tak sobie doczytałem o co Ci właściwie chodzi - i przede wszystkim oprócz

takiego transferu potrzebna ci opcja layout uv. Przy wybranym trybie non-overlaping vel multiobject i zaznaczonych wielu elementach rozłoży wszystkie uv tak żeby się nie pokrywały. Czyli jedną teksturą będziesz mógł

załatwić wszystkie te rury czy co tam chcesz naraz.

Jeśli zaś nie podoba Ci się transfer, to jest jeszcze opcja kopiowania uv po wybranych face,

zajżyj w mesh|clipboard actions.

Pozdr.

Napisano
To komenda, nie narzędzie. Jest w polygons|mesh, czyli tam gdzie większość rzeczy dotyczących globalnej modyfikacji poligonów ;]

 

dobra znalazlem :D. Komenda nardzedzie jak zwal tak zwal komendy to ja z MEL wpisuje ;p.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności