zbiornik Napisano 6 Luty 2011 Napisano 6 Luty 2011 siemka. Zastanawiam sie, czy jest jakiś sposob, zeby w jakis sposob poinstruowac majke przy rozkladaniu UV'ek, ze ta czesc siaty i ta, to tak naprawde to samo (mimo, ze np. zmirrorowana, chociaz niekoniecznie) zeby na UV'ce polaczyl te dwie siaty w jedna? zeby nie bylo niedomowien postaram sie zilustrowac przyklad: mam sobie jakąś scene i na niej pare identycznych rur, chce użyć jednego tekstur szita na całą scene. Zeby zaoszczedzic miejsce chce wszystkie takie same siatki wrzucic w jedną na UV'ce. Wiem, ze mozna zrobic to ręcznie, albo zczitować i duplikować obiekty po rozłożeniu UV'ki ale zastanawiam się czy nie ma zadnej opcji, zeby powiedziec MAJCE po pierwszym unwarpie - te fejsy i te to to samo, wrzuc to w jedną UV? z gory dzieki pozdrawiam
Gość Chrupek3D Napisano 6 Luty 2011 Napisano 6 Luty 2011 jest taka opcja i nazywa się Mesh/Transfer Attributes.
zbiornik Napisano 6 Luty 2011 Autor Napisano 6 Luty 2011 (edytowane) a czy działa to na fejsy czy tylko obiekty? i jak dokladnie tej opcji uzyc? edit: wiem jak działa na obiekty, interesuje mnie czy da sie to samo zrobic z fejsami na jednym obiekcie? Edytowane 6 Luty 2011 przez zbiornik
ca mel Napisano 6 Luty 2011 Napisano 6 Luty 2011 Na ścianki to nie działa, ale za to śmiga na wierzchołkach. Zaznacz pierwszy obiekt z którego chcesz kopiować i wybrane wierzchołki drugiego, wybierz transfer i po sprawie. Pozdr.
Sebazx6r Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 gdzie jest o narzedzie do transferu UV?? Poprosze o sciezke.
ca mel Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 To komenda, nie narzędzie. Jest w polygons|mesh, czyli tam gdzie większość rzeczy dotyczących globalnej modyfikacji poligonów ;]
ca mel Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 wrzuc to w jedną UV? z gory dzieki pozdrawiam A tak sobie doczytałem o co Ci właściwie chodzi - i przede wszystkim oprócz takiego transferu potrzebna ci opcja layout uv. Przy wybranym trybie non-overlaping vel multiobject i zaznaczonych wielu elementach rozłoży wszystkie uv tak żeby się nie pokrywały. Czyli jedną teksturą będziesz mógł załatwić wszystkie te rury czy co tam chcesz naraz. Jeśli zaś nie podoba Ci się transfer, to jest jeszcze opcja kopiowania uv po wybranych face, zajżyj w mesh|clipboard actions. Pozdr.
Sebazx6r Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 To komenda, nie narzędzie. Jest w polygons|mesh, czyli tam gdzie większość rzeczy dotyczących globalnej modyfikacji poligonów ;] dobra znalazlem :D. Komenda nardzedzie jak zwal tak zwal komendy to ja z MEL wpisuje ;p.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się