Napisano 6 Luty 201114 l siemka. Zastanawiam sie, czy jest jakiś sposob, zeby w jakis sposob poinstruowac majke przy rozkladaniu UV'ek, ze ta czesc siaty i ta, to tak naprawde to samo (mimo, ze np. zmirrorowana, chociaz niekoniecznie) zeby na UV'ce polaczyl te dwie siaty w jedna? zeby nie bylo niedomowien postaram sie zilustrowac przyklad: mam sobie jakąś scene i na niej pare identycznych rur, chce użyć jednego tekstur szita na całą scene. Zeby zaoszczedzic miejsce chce wszystkie takie same siatki wrzucic w jedną na UV'ce. Wiem, ze mozna zrobic to ręcznie, albo zczitować i duplikować obiekty po rozłożeniu UV'ki ale zastanawiam się czy nie ma zadnej opcji, zeby powiedziec MAJCE po pierwszym unwarpie - te fejsy i te to to samo, wrzuc to w jedną UV? z gory dzieki pozdrawiam
Napisano 6 Luty 201114 l Autor a czy działa to na fejsy czy tylko obiekty? i jak dokladnie tej opcji uzyc? edit: wiem jak działa na obiekty, interesuje mnie czy da sie to samo zrobic z fejsami na jednym obiekcie? Edytowane 6 Luty 201114 l przez zbiornik
Napisano 6 Luty 201114 l Na ścianki to nie działa, ale za to śmiga na wierzchołkach. Zaznacz pierwszy obiekt z którego chcesz kopiować i wybrane wierzchołki drugiego, wybierz transfer i po sprawie. Pozdr.
Napisano 8 Luty 201114 l To komenda, nie narzędzie. Jest w polygons|mesh, czyli tam gdzie większość rzeczy dotyczących globalnej modyfikacji poligonów ;]
Napisano 8 Luty 201114 l wrzuc to w jedną UV? z gory dzieki pozdrawiam A tak sobie doczytałem o co Ci właściwie chodzi - i przede wszystkim oprócz takiego transferu potrzebna ci opcja layout uv. Przy wybranym trybie non-overlaping vel multiobject i zaznaczonych wielu elementach rozłoży wszystkie uv tak żeby się nie pokrywały. Czyli jedną teksturą będziesz mógł załatwić wszystkie te rury czy co tam chcesz naraz. Jeśli zaś nie podoba Ci się transfer, to jest jeszcze opcja kopiowania uv po wybranych face, zajżyj w mesh|clipboard actions. Pozdr.
Napisano 8 Luty 201114 l To komenda, nie narzędzie. Jest w polygons|mesh, czyli tam gdzie większość rzeczy dotyczących globalnej modyfikacji poligonów ;] dobra znalazlem :D. Komenda nardzedzie jak zwal tak zwal komendy to ja z MEL wpisuje ;p.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto