Koszulkowiec Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 Błagam o pomoc bo mnie krew zalewa ... Pracowałem na 3d maxie i vray jakieś 3 może 4 lata temu. Komputer był wtedy słaby więc i renederowanie trochę mozolnie szło. Postanowiłem wrócić do 3d maxa i vray'a... dzisiaj komp jest świeży ale czas renderowania jest mega kosmicznie długi. Dla sprawdzenia wziąłem sceny które kiedyś na starym kompie renderowały mi się około 20-30 minut (takie testowe sceny). Zostawiłem kompa na noc i po prawie 8h pracy wyrenderował może 5% obrazu. Specyfikacja sprzętu: ASUS P6T SE, X58, ICH10R, Triple DDR3 1333, SATA2, RAID, CF, IEEE, GBLAN, ATX Intel Core i7-930 QuadCore,2.8GHz,4.8GT/s Transfer,8MB,LGA1366,45nm,BOX Corsair XMS3 3x2GB, 1333MHz DDR3, CL9 x 2 ASUS EAH5850 Radeon HD5850 1GB DDR5 (256bit), 2xDVI/HDMI, PCI-E, BOX Dysk WD Caviar GreenPower, 3.5'', 1TB, SATA/300, 64MB cache Corsair zasilacz CMPSU-750TXEU ATX 750W PFC, EU version Cooler Master Microsoft OEM Windows 7 Professional 64 bit Dla sprawdzenia wziąłem ten tutek: http://vray.us/vray_tutorials/rendering_vray_interior_tutorial.shtml robie dokładnie to samo co jest opisane w tutku ... pierwszy render u nich wychodzi 8,8 sekundy ... u mnie trwa ponad 5 minut (bez włączonego GI) Po włączeniu GI i ustawieniu light cache tak jak w opisie jest jeszcze zabawniej ... w tutku jest rendering time 22 sekundy ... u mnie po 30 minutach nie wyszedł jeszcze z "Building light cache" ... a co dopiero sam rendering. Znalazłem na forum kilka podobnych tematów ale to nic nie daje. Co z teg oże sceny są przygotowane jeśli renderowanie ma trwać tydzień :( Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
chudy Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 a V-Ray legalny? bo chaosgroup ma bardzo pomysłowe rozwiązania w tej kwestii :P
marcinW Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 to prawda. myślę, że jak wyłączysz wszystkie mapy displacement na scenie (skoro robisz trawę to zapewne jakaś tam jest) to render pójdzie jak należy. Rozwiązaniem jest używanie do tych mapek vraydisplacement mode z listy modyfikatorów do poszczególnych obiektów - najlepiej 2d mapping. powinno pomóc.
Koszulkowiec Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 Legalny ... co prawda zapożyczony od znajomego ale legalny ... mam nadzieję że to nie problem skoro jest vray z innej stacji
chudy Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 z tego co pamiętam problem też z czasami pojawiał się w przypadku kiedy scena była przygotowana we wcześniejszej wersji vraya, a renderowana w nowszej.
Koszulkowiec Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 No właśnie też tak myślałem ... dlatego zrobiłem całkowicie nową scenę (od podstaw) ... wszystkie materiały, obiekty, oświetlenie itd. mogę dawać memory use na 3k i Dynamic geometry a i tak idzie to jak krew z nosa ... rendering czajnika na zwykłym plaine z podstawowymi ustawieniami trwa około 15 miunt ... Masakra :/ a na tym systemie stary max i vray (którego kiedyś używałem) nie chce chodzić ... porażka bo nie wiem co mam z tym zrobić :/
kozioo Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 Jesteś pewien że to nie jest problem sprzętowy? Ściągnij Cinebench i zobacz jaki wynik uzyskasz. http://www.maxon.net/downloads/cinebench/cinebench-115.html
Koszulkowiec Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 ściągnąłem i wyszło mi tak OpenGL -> 48.18 fps Cpu -> 5.18 fps do reszty informacji przyznam się nie wiem jak się odnieść
kozioo Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 Czyli wynik w normie, problem leży w Vrayu/3dsmaxie. Niech znajomy skontaktuje się w Twoim imieniu z supportem chaosgroup :)
Koszulkowiec Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 Koleżka w tej chwili jest za granicą i wraca za około 2 miechy :/ ... próbowałem z piratem ale efekt ten sam ... zastanawiam się czy nie przejść na mental ray bo jak czytam to jakościowo bardzo podobnie jak V-ray ale jest znacznie szybszy
marcinW Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 rozumiem, że ten mój pomysł nie pomaga. szczerze mówiąc, też chętnie dowiem się co jest u Ciebie grane bo u mnie jest dokładnie to samo. jednak jakoś tak wyszło, że nie działo się tak od początku. pierwsze uruchomienie maxa było ok i render szedł sensownie. dlatego teraz jak cokolwiek robię nowego, to korzystam z tego pliku, z którego robiłem pierwszy razy. czyszczę scenę i robię na nim coś nowego. wtedy rendery lecą ok. a jak uruchomię maxa od zera to mam dokładnie ten problem co Ty. już się z tym pogodziłem i myślałem, że tak musi być ale Twoja sytuacja, z tego co piszesz, różni się od mojej a masz ten sam problem. ciekawe...
chudy Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 ściągnij może najbardziej aktualną wersję czy tam aktualizacje. może to coś da.
Orangegraphics Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 wyślij screeny z całego maxa i z log-a vraya po ustawieniu mu czułości komunikatów na 4 ( level w system/ log) odpalasz v-ray license server? masz klucz sprzętowy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się