Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Błagam o pomoc bo mnie krew zalewa ...

 

Pracowałem na 3d maxie i vray jakieś 3 może 4 lata temu. Komputer był wtedy słaby więc i renederowanie trochę mozolnie szło. Postanowiłem wrócić do 3d maxa i vray'a... dzisiaj komp jest świeży ale czas renderowania jest mega kosmicznie długi. Dla sprawdzenia wziąłem sceny które kiedyś na starym kompie renderowały mi się około 20-30 minut (takie testowe sceny). Zostawiłem kompa na noc i po prawie 8h pracy wyrenderował może 5% obrazu.

 

Specyfikacja sprzętu:

 

ASUS P6T SE, X58, ICH10R, Triple DDR3 1333, SATA2, RAID, CF, IEEE, GBLAN, ATX

Intel Core i7-930 QuadCore,2.8GHz,4.8GT/s Transfer,8MB,LGA1366,45nm,BOX

Corsair XMS3 3x2GB, 1333MHz DDR3, CL9 x 2

ASUS EAH5850 Radeon HD5850 1GB DDR5 (256bit), 2xDVI/HDMI, PCI-E, BOX

Dysk WD Caviar GreenPower, 3.5'', 1TB, SATA/300, 64MB cache

Corsair zasilacz CMPSU-750TXEU ATX 750W PFC, EU version

Cooler Master

Microsoft OEM Windows 7 Professional 64 bit

 

 

Dla sprawdzenia wziąłem ten tutek:

http://vray.us/vray_tutorials/rendering_vray_interior_tutorial.shtml

 

robie dokładnie to samo co jest opisane w tutku ... pierwszy render u nich wychodzi 8,8 sekundy ... u mnie trwa ponad 5 minut (bez włączonego GI)

 

Po włączeniu GI i ustawieniu light cache tak jak w opisie jest jeszcze zabawniej ... w tutku jest rendering time 22 sekundy ... u mnie po 30 minutach nie wyszedł jeszcze z "Building light cache" ... a co dopiero sam rendering.

 

Znalazłem na forum kilka podobnych tematów ale to nic nie daje. Co z teg oże sceny są przygotowane jeśli renderowanie ma trwać tydzień :(

 

Bardzo proszę o pomoc.

Z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

to prawda. myślę, że jak wyłączysz wszystkie mapy displacement na scenie (skoro robisz trawę to zapewne jakaś tam jest) to render pójdzie jak należy. Rozwiązaniem jest używanie do tych mapek vraydisplacement mode z listy modyfikatorów do poszczególnych obiektów - najlepiej 2d mapping. powinno pomóc.

Napisano

z tego co pamiętam problem też z czasami pojawiał się w przypadku kiedy scena była przygotowana we wcześniejszej wersji vraya, a renderowana w nowszej.

Napisano

No właśnie też tak myślałem ... dlatego zrobiłem całkowicie nową scenę (od podstaw) ... wszystkie materiały, obiekty, oświetlenie itd.

 

mogę dawać memory use na 3k i Dynamic geometry a i tak idzie to jak krew z nosa ...

 

rendering czajnika na zwykłym plaine z podstawowymi ustawieniami trwa około 15 miunt ... Masakra :/ a na tym systemie stary max i vray (którego kiedyś używałem) nie chce chodzić ... porażka bo nie wiem co mam z tym zrobić :/

Napisano

Koleżka w tej chwili jest za granicą i wraca za około 2 miechy :/ ... próbowałem z piratem ale efekt ten sam ... zastanawiam się czy nie przejść na mental ray bo jak czytam to jakościowo bardzo podobnie jak V-ray ale jest znacznie szybszy

Napisano

rozumiem, że ten mój pomysł nie pomaga. szczerze mówiąc, też chętnie dowiem się co jest u Ciebie grane bo u mnie jest dokładnie to samo. jednak jakoś tak wyszło, że nie działo się tak od początku. pierwsze uruchomienie maxa było ok i render szedł sensownie. dlatego teraz jak cokolwiek robię nowego, to korzystam z tego pliku, z którego robiłem pierwszy razy. czyszczę scenę i robię na nim coś nowego. wtedy rendery lecą ok. a jak uruchomię maxa od zera to mam dokładnie ten problem co Ty. już się z tym pogodziłem i myślałem, że tak musi być ale Twoja sytuacja, z tego co piszesz, różni się od mojej a masz ten sam problem. ciekawe...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności