Skocz do zawartości

Obiekt 3d: Gitara klasyczna


wueres

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Modeluje własnie gitarę akustyczną i natknąłem się na pierwszy problem modelując pewien kształt ze splajnu. No i stworzyłem z linii kształt widoczny na zdjęciu 1. Potem modyfikator extrude i konwert do EP, potem inset po obu stronach, dałem MS i wyszło to nie zbyt ciekawie jak widać na zdjęciu 2. W jaki sposób najlepiej zmodyfikować kształty ze splajnów żeby potem ładnie wyglądały po nałożeniu MS. A na zdjęciu 3 widać to co dotychczas zrobiłem.

Edytowane przez wueres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

no racja to byc klasyk, ma 3 dolne struny nylonowe

 

a co do otworu rezonansowego, taki wielki bo pewnie polecial kolega linia przed ozdobami otworu, bo na to by wygladalo ze brakuje wlasnie szerokosci mozaiki

 

 

jak narazie bez zarzutow, polacz tylko vertexy na tej balszce ozdobnej od stroikow, bo sie bedzie kaszanic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zapowiada sie ładnie, otwór rzeczywiście jest za duży (ze wzgledu na to co opisal Plasti) , do tego przejście pomiędzy gryfem a pudlem rezonansowym nie jest jednolite, gryf jest przykręcany i bądź przyklejany do pudla ;) oczywiście rozumiem ze podstrunnica będzie osobnym elementem którego jeszcze nie ma ;),

pozdrawiam i czekam na dalszy progress ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak gwoli ścisłości - ta mozaika nazywa się rozetką i w instrumentach lutniczych są to kawałki barwionego drewna różnych gatunków, a w produkowanych masowo - kalkomania lub jakaś inna naklejka. Zapowiada się rzeczywiście ciekawie, choć to raptem dopiero szkic. Pierwsze co mi się rzuciło, to nie wyprofilowana szyjka (przez niektórych mylnie nazywana gryfem) w miejscu, gdzie wygina się i styka z boczkiem pudła rezonansowego. Szyjka z główką jest w ogóle za gruba (tak mi się wydaje) i niepotrzebnie zrobiona jako jeden obiekt z pudłem. W realu jest to też osobny element przyklejony do pudła. Na niej przyklejony jest dopiero gryf z nabitymi progami. Gryf zaczyna się od siodełka (z kości), na którym opierają się struny i ciągnie aż do otworu rezonansowego. Główkę można by delikatnie porzeźbić, ale to przyszłość.

Gitara to ciekawy temat i życzę powodzenia. Chętnie zobaczę efekt końcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co mi się rzuciło, to nie wyprofilowana szyjka (przez niektórych mylnie nazywana gryfem) w miejscu, gdzie wygina się i styka z boczkiem pudła rezonansowego.... Na niej przyklejony jest dopiero gryf z nabitymi progami. Gryf zaczyna się .

No, powiedzmy, tyle że nie mylnie bo chwytnia i podstrunnica to gryf. A nie gryf ma nabite progi... pff...

Siodełko nie zawsze jest wykonywane z kości, używa się grafitu, drewna, mosiądzu i nie tylko.

 

Rzeźbienie główki to istotna przyszłość bo na razie mamy gibsona a nie admirę

//edit; przepraszam to nawet nie są usta :P

Edytowane przez pirx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedidan, Ziomie, nie będę się z Tobą, spierał bo pewnie masz rację. Właśnie zaczynam popijać wódeczkę i za pół godzinki zacznę się czepiać wszystkiego. Zwykle w takich sytuacjach, kiedy coś piszę na forum, to następnego dnia po przeczytaniu wątku, mam potwornego kaca moralnego i muszę przepraszać za swoje uszczypliwości i inne pierduły. Chyba jeszcze nie napisałem nic takiego, ale już teraz z góry przepraszam.

Jak wspomniałem - pewnie masz rację. Ja nie rozbierałem swojej gitarki (klasycznej). Nie jestem i nie chcę być lutnikiem. Gram tylko na niej około 42 lat (to pewnie ze dwa razy dłużej niż Ty żyjesz). Upieram się jednak przy nazwie rozetka.

A w ogóle to dziękuję za wprowadzanie poprawnej nomenklatury.

Wracając do tematu wątku - zapowiada się fajnie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waza, jeśli przeczytałeś mój post z godz ok 00:56 to przepraszam, sam się zagalopowałem. Źle zrozumiałem opis gryfu i zdawało mi się że piszesz o menzurze. :P Poprawiłem później. Fakt jestem trooochę młodszym gitarzystą (no dobra to brzmi trochę za dumnie) ale uczył mnie zawodowy muzyk i z nazewnictwo opanowałem. Podstrunnicę nazywać gryfem?

Jeśli uraziłem... właściwie, Pana. Przepraszam.

 

Smoku, wreszcie jakieś fajne topic'ki na forum: sw, gitarki ciekawe co jeszcze dojdzie :)

 

sry4off

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedidan, nie zagalopowałeś się. Chciałeś dosadnie przedstawić swoje racje. Ja niepotrzebnie zasugerowałem swój wiek ale mnie trochę sprowokowałeś. W sumie najważniejsze jest to, że obaj chcieliśmy pomóc Wueres'owi. Ja mam nadzieję, że mu się uda. A o zwracaniu się do mnie "pan", to proszę Cię bardzo - zapomnij. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam mały Up. Zmniejszyłem ten otwór rezonansowy, faktycznie nie zauważyłem że robiłem go wg linii tej rozety ;] Zmniejszyłem troszkę główkę bo była troszku za duża i oddzieliłem gryf od pudła ze pomocą opcji Detach. A ta tabliczka gdzie przykręcane są stroiki wyszła dobrze jak połaczyłem wertexy :) Ubogi trochę Up ale dziś mnie nie było cały dzień w domu a pracuje teraz po 10-12 h niestety nie przed komputerem hehe :) Pojutrze postaram się dorobić więcej :) Dzięki za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ok zacząłem się zabierać za struny... Zrobiłem na razie proste splajny, teraz będzie sporo zabawy z dopasowaniem do gitary i pokręteł na główce ;] Macie jakieś pomysły na przyspieszenie tej operacji? ;] A przy okazji mam pytanie: Mam od znajomego pełną wersje Vray'a SP4 i zostawiłem jeden model na 2 godziny żeby się wyrenderował, przyszedłem... patrze... nic się nawet nie ruszyło, nie wyrenderowało ani kawałka... A jak miałem wersje demo Vray'a to renderował piorunująco szybciej w porównaniu z tym teraz...Czy to możliwe ?Co może być przyczyną ??

Edytowane przez wueres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ok wrzucam jeszce raz mostek ;] A o co masz na myśli dokładnie pisząć "zostawienie wąsów" ? Domyślam się że wąsy to Helixy owinięte wokół pokręteł od stroików...Teraz zostają mi już tylko stroiki...Jak widać na zdjęciu na tej złotej tabliczce jest taka jakby mozaika/ślaczek... Jak najlepiej ją zrobić ? Może przygotować w photoshopie i potem tylko wrzucic mapę do slotu bump ? Bo chyba modelowanie tego nie ma sensu ;]

Edytowane przez wueres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Aha... tylko w tym przypadku chyba nie będzie do końca widoczna bo jak co to musiałbym je zrobić pod kołkami chyba... Zmontowałem coś takiego z tym bumpem. Wrzucam też kolejny up tej tabliczki. Mam tylko problem z siatką. Zaznaczyłem na zdjęciu na czerowo dokładnie, nie wiem jak to ustawić żeby nie było krzywych zniekształceń.

Edytowane przez wueres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc szczerym to siatka jest paskudna. Zrób to od początku. Dokładnie odwzoruj, a nie tak jak teraz piXoko. I po prostu połącz verty symetrycznie cutem. Teraz masz jakieś dziwne zagęszczenia i inne sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tą tabliczkę od początku i wyszło myślę OK. Tylko zrodził się kolejny problem. Mianowicie te wysunięte elementy blaszki są chyba w nieodpowiednim miejscu. Powinny być obok z prawej strony tych pokręteł a na równo z pokrętłami powinny być te duże śróbki których jeszcze nie ma. Jeśli poprzesuwam vertexy to będzie wtedy nierówna ta tabliczka, nie proporcjonalna jak w oryginale... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odległości pomiędzy "pokrętłami" (kluczami?) muszą być na pewno identyczne jak odległości pomiędzy "walcami" (nie mam pojęcia jak to się fachowo nazywa) na których są nawinięte struny. Musisz więc przesunąć albo jedne albo drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam Up... Te śróbki wewnątrz tych pokręteł z "kolcami" zrobiłem ze sfery, ale zapomniałem o otworach na śrubokręt i teraz raczej siatka sfery nie pozwala żeby to zrobić, więc będę musiał chyba na nowo je zrobić z cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie dłuższej. Niestety ściągnąłem wiele wersji Vraya i Maxa no i żaden Vray nie chce mi wyrenderować gitary bo się wyłącza, więc pobawiłem się troche w Mentalu i pierwsze co mi się nie podoba to te paski na całej scenie i ziarniste plamy... Proszę o jakieś rady, żeby to lepiej wyglądało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Niestety nie ma funduszy na oryginalne oprogramowanie. A z mentalem też jest lipa... W połowie renderowania sceny wyskakuje błąd i wyłącza się program. Jednym słowem - niezła załamka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 1: mental ray has encountered a fatal error and the application will now shutdown. The error is: MEM 0.3 fatal 031008:

can't allocate 20000004 bytes

 

Błąd 2: do you wan to attempt to save a copy of the current scene?

 

Parametry mojego kompa:

Intel Core2Duo CPU

2,33 GHz 2 GB RAM

 

Od początku mojej przygody z grafiką siedzę w maxie, ciężko teraz się przenieść na Blendera, w maxie już trochę umiem tylko teraz blokują mnie te rendery:/ Poza tym nie wierze, żeby każdy miał tutaj oryginalnego Vraya...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poustawiaj wszystko w ustawieniach rendera tzn rozdzielczosc, kamere, zakres klatek, nazwe pliku, do którego ma zapisać wyrenderowaną klatke.

 

Wybierz na shelfie menu render i po kolei bedziesz miał do wyboru menu: File, inne smieci, texturing, Render.

Klikniesz Render i tam Batch render i juz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności