Tyler Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Witam, Skoda Fabia Combi 2008 Jest to mój pierwszy poważniejszy model od ... długiego czasu. Zresztą nigdy nie skończyłem żadnego modelu więc w zasadzie jest to mój pierwszy poważny model :D. Mam zamiar wrzucać tu screen'y z procesu tworzenia tego modelu licząc na waszą pomoc. Wiem że nie powinny być w modelu trójkąty. Dlatego pytam, jak pozbyć się tego tam trójkąta między miejscem gdzie będzie światło a maską?. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Mały fabio bawił się na ulicy i potrącił go samochód. i co? Skoda fabia. A tak serio to bardzo mało, ale mogę Ci powiedzieć że ten trójkąt na masce nie da za dobrych efektów. I ten 4-kąt o dziwnym kształcie przy tylnym nadkolu.Staraj się robić tylko z 4- kątów. Przynajmniej na etapie bazy. Bo wielokąty i trójkąty nie sprawdzają się na krzywych powierzchniach. No może w specyficznych przypadkach, jak chcesz uzyskać jakiś dziwny kształt. Generalanie musi być trochę gęstsza baza. Sprawdzaj na bieżąco, jak to wygląda na wysokim wygładzaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyler Posted February 23, 2011 Author Share Posted February 23, 2011 (edited) Dziękuję za szybką odpowiedź. Właśnie nie wiem jak się pozbyć tego trójkąta na masce. A tym wielokątem na tyle to się jeszcze zajmę. Edycja: Uploaded with ImageShack.us Tak lepiej? Kolejna Edycja: Którą technikę bardziej polecacie?: 1.Wycinać detale takie jak drzwi, maskę, światła po MeshSmooth. 2.Tak jak w 1 tyle że przed MS. Edited February 23, 2011 by Tyler Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirx Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Lepiej. I unikaj raczej i trójkątów, i wielokątów, chyba że prostokąty. :P Wycinać raczej po, bo przed to będzie nie równo później po wygładzeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyler Posted February 24, 2011 Author Share Posted February 24, 2011 Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Co o tym myślicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Tu masz 2 sposoby na usuniecie ale patrze zeby Ci topologia byla dobra. Tak bys mial odpowiednie pętle. Sam jestem początkujący ale coś moge powiedzieć. Albo usuń tą krawędz nad czerwoną tylko nie całą tak by te boczne linie pozostały. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
M4rcus Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Dziękuję za szybką odpowiedź. Właśnie nie wiem jak się pozbyć tego trójkąta na masce. A tym wielokątem na tyle to się jeszcze zajmę. Edycja: Uploaded with ImageShack.us Tak lepiej? Kolejna Edycja: Którą technikę bardziej polecacie?: 1.Wycinać detale takie jak drzwi, maskę, światła po MeshSmooth. 2.Tak jak w 1 tyle że przed MS. na poczatek lepsza jest chyba technika "2", bo nauczysz sie układać siatke, nawet taką gestsza, jak będizesz robić kolejne modele będzie latwiej wejsc w technike 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyler Posted February 24, 2011 Author Share Posted February 24, 2011 I jak? Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirx Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 Aj... Nie wycinaj reflektorów. chyba że datatc***esz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slide Posted February 24, 2011 Share Posted February 24, 2011 sory że zapytam bo noobem jestem: ale dlaczego ma ich nie wycinać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Bo pokrywy reflektorów są zazwyczaj częścią tej samej bryły. "Płyną" razem z całą linią nadwozia. A poprawne wycięcie takich detali wymaga automatycznie zagęszczenia siatki. Dlatego najlepiej dopracowąć całą bryłe. Potem ją w całoście zagęścić i dopiero wycinać dziury. Oczywiśćie da sie inaczej ale to jest zazwyczaj stosowana metoda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirx Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Dokładnie. Po czymś takim mamy już "przód" reflektora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyler Posted March 7, 2011 Author Share Posted March 7, 2011 Szkoła .. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I jak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyler Posted March 9, 2011 Author Share Posted March 9, 2011 Nikt nic nie powie? Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
eboo Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 ja powiem jedno-przerzucam sie na maxa-taka "uboga" siatka i tak ładnie wygładzona karoseria-albo nie ogarniam blendera za bardzo.Model zapowiada sie dobrze:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
P4VV37 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Z przodu masz małe zamieszanie z ilością wieszchołków przy niektórych poligonach. Takie 5-kąty czy 6-kąty powinieneś raczej pousuwać. Tak samo 2 trójkąty przy drzwiach, pokombinuj trochę, popatrz na siatki innych aut tutaj i wrzuć jak się pozbędziesz tych najbardziej oczywistych wypaczeń. Ogólnie, ekspertem nie jestem, szczególnie od aut, ale moje amatorskie oko innych problemów nie dostrzega:] Inna sprawa że dużo jeszcze nie ma. Popraw te n-gony i ciśnij dalej:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyler Posted March 14, 2011 Author Share Posted March 14, 2011 Nie podoba mi się .. tracę przy tym duużo nerwów. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Idzie w dobrym kierunku czy nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
indian Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 światłą i inne wcięcia na twoim miejscu powycinał bym na wyższym subwidzie tak to zawszę będzie się kaszanić bez odpowiednich loopów :) salut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyler Posted August 13, 2011 Author Share Posted August 13, 2011 Witam wszystkich ponownie. Mam problem: 1. http://img13.imageshack.us/img13/2029/bladxv.jpg 2. http://img833.imageshack.us/img833/9039/blad2z.jpg 3. http://img546.imageshack.us/img546/7455/blad3p.jpg Wie ktoś jak zrobić by ten ostry kant zamienił się w łagodne przejście pasujące do zderzaka? By nie wystawał tak jak na pierwszym screen'ie?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M4rcus Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 masz za rzadką siatke w tym miejscu, potrzebowalbys jeszcze conajmniej jednego edga nad tą krwędzią który by to zmiękczył Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyler Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 (edited) Mógłbyś narysować gdzie ten Edge ma być? Bo nic nie mogę wymyślić ;/. Edycja 1. http://img546.imageshack.us/img546/7886/siatka1.jpg 2. http://img62.imageshack.us/img62/3938/model1b.jpg 3. http://img823.imageshack.us/img823/7817/65173275.jpg 4. http://img843.imageshack.us/img843/6348/siatka3.jpg O to Ci chodziło M4rcus? Edited August 14, 2011 by Tyler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tyler Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 I jak idzie? Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
p33t-r Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 (edited) Musisz unikać trójkątów w siatce. Moja skromna propozycja, jak poprawić to nieco - zaznaczone na czerwono. Ew. jeszcze pociągnąłbym dodatkowego loopa po prawej w tym otworze pod reflektorem. Trochę dłużej bym się zastanowił nad tym, co zaznaczyłem na niebiesko - jeśli ten trójkąt nie deformuje mocno siatki po MS to bym zostawił w spokoju. Bo w przeciwnym razie tam przydałaby się gruntowna przebudowa... No i nie podoba mi się to miejsce co zaznaczyłem na zielono, jakoś tak dziwnie zachodzi na płasko... Generalnie staraj się też zagęszczać siatkę całymi loopami do miejsc, gdzie karoseria się dzieli np. przy drzwiach. Bo później zostają takie n-gony jak przy przejsciu w boczną część. Jeśli coś źle napisałem to wybaczcie - pora dość późna ;) PS. No i ja chamferowanie np. kantów karoserii które biegną przez cały samochód zostawił bym na moment jak będziesz mieć ogólny zarys całego samochodu. Bo potem jest mega zabawa w weldowanie... PS2: Coś mi nie pasuje też po wygładzeniu w lewym górnym rogu tego otworu na przeciwmgielne. Widać, że coś tam jest nie do końca ok z tą siatką - sprawdź czy nie ma jakichś trójkątów. Edited August 25, 2011 by p33t-r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now