Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Skoda Fabia Combi 2008

Jest to mój pierwszy poważniejszy model od ... długiego czasu. Zresztą nigdy nie skończyłem żadnego modelu więc w zasadzie jest to mój pierwszy poważny model :D. Mam zamiar wrzucać tu screen'y z procesu tworzenia tego modelu licząc na waszą pomoc.

Wiem że nie powinny być w modelu trójkąty. Dlatego pytam, jak pozbyć się tego tam trójkąta między miejscem gdzie będzie światło a maską?.siatka.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

siatka2x.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mały fabio bawił się na ulicy i potrącił go samochód. i co? Skoda fabia.

 

A tak serio to bardzo mało, ale mogę Ci powiedzieć że ten trójkąt na masce nie da za dobrych efektów. I ten 4-kąt o dziwnym kształcie przy tylnym nadkolu.Staraj się robić tylko z 4- kątów. Przynajmniej na etapie bazy. Bo wielokąty i trójkąty nie sprawdzają się na krzywych powierzchniach. No może w specyficznych przypadkach, jak chcesz uzyskać jakiś dziwny kształt. Generalanie musi być trochę gęstsza baza. Sprawdzaj na bieżąco, jak to wygląda na wysokim wygładzaniu.

Napisano (edytowane)

Dziękuję za szybką odpowiedź.

 

Właśnie nie wiem jak się pozbyć tego trójkąta na masce. A tym wielokątem na tyle to się jeszcze zajmę.

 

Edycja:

 

siatka3.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Tak lepiej?

 

Kolejna Edycja:

 

Którą technikę bardziej polecacie?:

1.Wycinać detale takie jak drzwi, maskę, światła po MeshSmooth.

2.Tak jak w 1 tyle że przed MS.

Edytowane przez Tyler
Napisano

Lepiej. I unikaj raczej i trójkątów, i wielokątów, chyba że prostokąty. :P

Wycinać raczej po, bo przed to będzie nie równo później po wygładzeniu.

Napisano

beztytuuqio.jpg

 

Tu masz 2 sposoby na usuniecie ale patrze zeby Ci topologia byla dobra. Tak bys mial odpowiednie pętle. Sam jestem początkujący ale coś moge powiedzieć.

 

Albo usuń tą krawędz nad czerwoną tylko nie całą tak by te boczne linie pozostały.

  • Like 1
Napisano
Dziękuję za szybką odpowiedź.

 

Właśnie nie wiem jak się pozbyć tego trójkąta na masce. A tym wielokątem na tyle to się jeszcze zajmę.

 

Edycja:

 

siatka3.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Tak lepiej?

 

Kolejna Edycja:

 

Którą technikę bardziej polecacie?:

1.Wycinać detale takie jak drzwi, maskę, światła po MeshSmooth.

2.Tak jak w 1 tyle że przed MS.

 

na poczatek lepsza jest chyba technika "2", bo nauczysz sie układać siatke, nawet taką gestsza, jak będizesz robić kolejne modele będzie latwiej wejsc w technike 1

Napisano

Bo pokrywy reflektorów są zazwyczaj częścią tej samej bryły. "Płyną" razem z całą linią nadwozia.

A poprawne wycięcie takich detali wymaga automatycznie zagęszczenia siatki. Dlatego najlepiej dopracowąć całą bryłe. Potem ją w całoście zagęścić i dopiero wycinać dziury.

Oczywiśćie da sie inaczej ale to jest zazwyczaj stosowana metoda.

Napisano

ja powiem jedno-przerzucam sie na maxa-taka "uboga" siatka i tak ładnie wygładzona karoseria-albo nie ogarniam blendera za bardzo.Model zapowiada sie dobrze:)

Napisano

Z przodu masz małe zamieszanie z ilością wieszchołków przy niektórych poligonach. Takie 5-kąty czy 6-kąty powinieneś raczej pousuwać. Tak samo 2 trójkąty przy drzwiach, pokombinuj trochę, popatrz na siatki innych aut tutaj i wrzuć jak się pozbędziesz tych najbardziej oczywistych wypaczeń.

Ogólnie, ekspertem nie jestem, szczególnie od aut, ale moje amatorskie oko innych problemów nie dostrzega:] Inna sprawa że dużo jeszcze nie ma. Popraw te n-gony i ciśnij dalej:D

Napisano

światłą i inne wcięcia na twoim miejscu powycinał bym na wyższym subwidzie tak to zawszę będzie się kaszanić bez odpowiednich loopów :)

 

salut.

Napisano (edytowane)

siatka5r.jpg

 

Musisz unikać trójkątów w siatce. Moja skromna propozycja, jak poprawić to nieco - zaznaczone na czerwono. Ew. jeszcze pociągnąłbym dodatkowego loopa po prawej w tym otworze pod reflektorem. Trochę dłużej bym się zastanowił nad tym, co zaznaczyłem na niebiesko - jeśli ten trójkąt nie deformuje mocno siatki po MS to bym zostawił w spokoju. Bo w przeciwnym razie tam przydałaby się gruntowna przebudowa... No i nie podoba mi się to miejsce co zaznaczyłem na zielono, jakoś tak dziwnie zachodzi na płasko...

 

Generalnie staraj się też zagęszczać siatkę całymi loopami do miejsc, gdzie karoseria się dzieli np. przy drzwiach. Bo później zostają takie n-gony jak przy przejsciu w boczną część.

 

Jeśli coś źle napisałem to wybaczcie - pora dość późna ;)

 

PS. No i ja chamferowanie np. kantów karoserii które biegną przez cały samochód zostawił bym na moment jak będziesz mieć ogólny zarys całego samochodu. Bo potem jest mega zabawa w weldowanie...

 

PS2: Coś mi nie pasuje też po wygładzeniu w lewym górnym rogu tego otworu na przeciwmgielne. Widać, że coś tam jest nie do końca ok z tą siatką - sprawdź czy nie ma jakichś trójkątów.

Edytowane przez p33t-r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności