Tyler Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Witam, Skoda Fabia Combi 2008 Jest to mój pierwszy poważniejszy model od ... długiego czasu. Zresztą nigdy nie skończyłem żadnego modelu więc w zasadzie jest to mój pierwszy poważny model :D. Mam zamiar wrzucać tu screen'y z procesu tworzenia tego modelu licząc na waszą pomoc. Wiem że nie powinny być w modelu trójkąty. Dlatego pytam, jak pozbyć się tego tam trójkąta między miejscem gdzie będzie światło a maską?. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smoku Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Mały fabio bawił się na ulicy i potrącił go samochód. i co? Skoda fabia. A tak serio to bardzo mało, ale mogę Ci powiedzieć że ten trójkąt na masce nie da za dobrych efektów. I ten 4-kąt o dziwnym kształcie przy tylnym nadkolu.Staraj się robić tylko z 4- kątów. Przynajmniej na etapie bazy. Bo wielokąty i trójkąty nie sprawdzają się na krzywych powierzchniach. No może w specyficznych przypadkach, jak chcesz uzyskać jakiś dziwny kształt. Generalanie musi być trochę gęstsza baza. Sprawdzaj na bieżąco, jak to wygląda na wysokim wygładzaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyler Napisano 23 Luty 2011 Autor Share Napisano 23 Luty 2011 (edytowane) Dziękuję za szybką odpowiedź. Właśnie nie wiem jak się pozbyć tego trójkąta na masce. A tym wielokątem na tyle to się jeszcze zajmę. Edycja: Uploaded with ImageShack.us Tak lepiej? Kolejna Edycja: Którą technikę bardziej polecacie?: 1.Wycinać detale takie jak drzwi, maskę, światła po MeshSmooth. 2.Tak jak w 1 tyle że przed MS. Edytowane 23 Luty 2011 przez Tyler Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirx Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Lepiej. I unikaj raczej i trójkątów, i wielokątów, chyba że prostokąty. :P Wycinać raczej po, bo przed to będzie nie równo później po wygładzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyler Napisano 24 Luty 2011 Autor Share Napisano 24 Luty 2011 Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 24 Luty 2011 Share Napisano 24 Luty 2011 Tu masz 2 sposoby na usuniecie ale patrze zeby Ci topologia byla dobra. Tak bys mial odpowiednie pętle. Sam jestem początkujący ale coś moge powiedzieć. Albo usuń tą krawędz nad czerwoną tylko nie całą tak by te boczne linie pozostały. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M4rcus Napisano 24 Luty 2011 Share Napisano 24 Luty 2011 Dziękuję za szybką odpowiedź. Właśnie nie wiem jak się pozbyć tego trójkąta na masce. A tym wielokątem na tyle to się jeszcze zajmę. Edycja: Uploaded with ImageShack.us Tak lepiej? Kolejna Edycja: Którą technikę bardziej polecacie?: 1.Wycinać detale takie jak drzwi, maskę, światła po MeshSmooth. 2.Tak jak w 1 tyle że przed MS. na poczatek lepsza jest chyba technika "2", bo nauczysz sie układać siatke, nawet taką gestsza, jak będizesz robić kolejne modele będzie latwiej wejsc w technike 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyler Napisano 24 Luty 2011 Autor Share Napisano 24 Luty 2011 I jak? Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirx Napisano 24 Luty 2011 Share Napisano 24 Luty 2011 Aj... Nie wycinaj reflektorów. chyba że datatc***esz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slide Napisano 24 Luty 2011 Share Napisano 24 Luty 2011 sory że zapytam bo noobem jestem: ale dlaczego ma ich nie wycinać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabulo Napisano 25 Luty 2011 Share Napisano 25 Luty 2011 Bo pokrywy reflektorów są zazwyczaj częścią tej samej bryły. "Płyną" razem z całą linią nadwozia. A poprawne wycięcie takich detali wymaga automatycznie zagęszczenia siatki. Dlatego najlepiej dopracowąć całą bryłe. Potem ją w całoście zagęścić i dopiero wycinać dziury. Oczywiśćie da sie inaczej ale to jest zazwyczaj stosowana metoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirx Napisano 26 Luty 2011 Share Napisano 26 Luty 2011 Dokładnie. Po czymś takim mamy już "przód" reflektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyler Napisano 7 Marzec 2011 Autor Share Napisano 7 Marzec 2011 Szkoła .. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyler Napisano 9 Marzec 2011 Autor Share Napisano 9 Marzec 2011 Nikt nic nie powie? Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eboo Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 ja powiem jedno-przerzucam sie na maxa-taka "uboga" siatka i tak ładnie wygładzona karoseria-albo nie ogarniam blendera za bardzo.Model zapowiada sie dobrze:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P4VV37 Napisano 10 Marzec 2011 Share Napisano 10 Marzec 2011 Z przodu masz małe zamieszanie z ilością wieszchołków przy niektórych poligonach. Takie 5-kąty czy 6-kąty powinieneś raczej pousuwać. Tak samo 2 trójkąty przy drzwiach, pokombinuj trochę, popatrz na siatki innych aut tutaj i wrzuć jak się pozbędziesz tych najbardziej oczywistych wypaczeń. Ogólnie, ekspertem nie jestem, szczególnie od aut, ale moje amatorskie oko innych problemów nie dostrzega:] Inna sprawa że dużo jeszcze nie ma. Popraw te n-gony i ciśnij dalej:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyler Napisano 14 Marzec 2011 Autor Share Napisano 14 Marzec 2011 Nie podoba mi się .. tracę przy tym duużo nerwów. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Idzie w dobrym kierunku czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 14 Marzec 2011 Share Napisano 14 Marzec 2011 światłą i inne wcięcia na twoim miejscu powycinał bym na wyższym subwidzie tak to zawszę będzie się kaszanić bez odpowiednich loopów :) salut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyler Napisano 13 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 13 Sierpień 2011 Witam wszystkich ponownie. Mam problem: 1. http://img13.imageshack.us/img13/2029/bladxv.jpg 2. http://img833.imageshack.us/img833/9039/blad2z.jpg 3. http://img546.imageshack.us/img546/7455/blad3p.jpg Wie ktoś jak zrobić by ten ostry kant zamienił się w łagodne przejście pasujące do zderzaka? By nie wystawał tak jak na pierwszym screen'ie?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M4rcus Napisano 13 Sierpień 2011 Share Napisano 13 Sierpień 2011 masz za rzadką siatke w tym miejscu, potrzebowalbys jeszcze conajmniej jednego edga nad tą krwędzią który by to zmiękczył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyler Napisano 14 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2011 (edytowane) Mógłbyś narysować gdzie ten Edge ma być? Bo nic nie mogę wymyślić ;/. Edycja 1. http://img546.imageshack.us/img546/7886/siatka1.jpg 2. http://img62.imageshack.us/img62/3938/model1b.jpg 3. http://img823.imageshack.us/img823/7817/65173275.jpg 4. http://img843.imageshack.us/img843/6348/siatka3.jpg O to Ci chodziło M4rcus? Edytowane 14 Sierpień 2011 przez Tyler Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyler Napisano 24 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2011 I jak idzie? Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p33t-r Napisano 24 Sierpień 2011 Share Napisano 24 Sierpień 2011 (edytowane) Musisz unikać trójkątów w siatce. Moja skromna propozycja, jak poprawić to nieco - zaznaczone na czerwono. Ew. jeszcze pociągnąłbym dodatkowego loopa po prawej w tym otworze pod reflektorem. Trochę dłużej bym się zastanowił nad tym, co zaznaczyłem na niebiesko - jeśli ten trójkąt nie deformuje mocno siatki po MS to bym zostawił w spokoju. Bo w przeciwnym razie tam przydałaby się gruntowna przebudowa... No i nie podoba mi się to miejsce co zaznaczyłem na zielono, jakoś tak dziwnie zachodzi na płasko... Generalnie staraj się też zagęszczać siatkę całymi loopami do miejsc, gdzie karoseria się dzieli np. przy drzwiach. Bo później zostają takie n-gony jak przy przejsciu w boczną część. Jeśli coś źle napisałem to wybaczcie - pora dość późna ;) PS. No i ja chamferowanie np. kantów karoserii które biegną przez cały samochód zostawił bym na moment jak będziesz mieć ogólny zarys całego samochodu. Bo potem jest mega zabawa w weldowanie... PS2: Coś mi nie pasuje też po wygładzeniu w lewym górnym rogu tego otworu na przeciwmgielne. Widać, że coś tam jest nie do końca ok z tą siatką - sprawdź czy nie ma jakichś trójkątów. Edytowane 25 Sierpień 2011 przez p33t-r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się