Bea Napisano 24 Luty 2011 Napisano 24 Luty 2011 Witam, czy ktoś z was ma pomysł jak powinnam zmienić ustawienia żeby, chociaż w „minimalnym” stopniu ta kuchnia przypominała prawdziwą?:) Jestem początkująca w 3ds maxie (max11, vray), próbowałam różnych ustawień z innych wizualek z tego forum, youtuba i wszystko na marne, zawsze wychodzi mi wnętrze albo za bardzo rozświetlone, albo za ciemne.. Moje ustawienia: -Global switches: *default lights: off -Image sampler: *Adaptive DMC *Catmull-Rom -V-Ray: Environment: *GI Environment skylight(kolor jasny żółty 245-237-154) *Reflection (kolor 32-29-23) *Refraction (kolor 52-60-68) -Color mapping: *Type: HSV Exponential *Dark multiplier 1,0 *Bright multiplier 1,0 *Gamma 1,0 *Mam zaznaczone Sub-pixel mapping, clamp output, affect background -Indirect Illumination *Post-processing Saturation 0,8, Contrast 0,8, Contrast base 0,2 * Ambient occlusion (nie jest włączone) -Primaty bounces * multiplier 1,0 GI engine Irradiance map -Secondary Bounces *multiplier 1,0 GI engine Light cache -Light cache *subdivis:100 *sample size:0,02 *numer of passes 4 *mam zaznaczone: store direct light I show calc.phase *Filter: nearest -DMC Sampler *Adaptive amount:0,85 *noise threshold: 0,001 *min samples:8 *global subdivs multiplier 1,0 -Vray system *max.tree depth:80 Wszelkie uwagi mile widziane!
adam_m Napisano 24 Luty 2011 Napisano 24 Luty 2011 Witam, przede wszystkim niebieskiego za dużo. Jeżeli to wina krzeseł to daj na nie vray override material. Przepal widok za oknem i na final render zwiększ lc do 1000. Na początek V-Ray Environment bym wyłączył i pobawił sie color mappingiem. Powodzenia.
Lucek Napisano 24 Luty 2011 Napisano 24 Luty 2011 W najnowszej wersji v-raya (2.0) jest już chyba takie rozwiązanie jak mentalowe mr photographic exposure control. Myślę że to powinno pomóc. No i ten widok za oknem powinien być przepalony.
Bea Napisano 24 Luty 2011 Autor Napisano 24 Luty 2011 Dzięki za odpowiedź! Już sprawdzam Twoje ustawienia, render będę miała jednak dopiero jutro.. pozdrawiam
Bea Napisano 24 Luty 2011 Autor Napisano 24 Luty 2011 ok. przepalony widok za oknem tzn. powinnam zrobić jaśniejszy?? Sorki jestem zbyt początkująca, nie znam takich określeń :)) Kolor widoku za oknem (w vray materials) mam ustawiony na 1,5 Mam Vray 1.5
Lucek Napisano 24 Luty 2011 Napisano 24 Luty 2011 Przepalony czyli tak jasny że bije po oczach bielą.
Dusia Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 (edytowane) Wszystko bardzo przejarane. To nie koniecznie wina ustawień. Opisałaś tylko swoje ustawienia w Vray'u ale chyba nie wspomniałaś nic o kamerze i światłach... Używasz kamery fizycznej czy zwykłej? Jakie światła masz w scenie i jak je ustawiłaś? Jak ustawiłaś kamerę? Napisz coś więcej :) Edytowane 25 Luty 2011 przez Dusia
Bea Napisano 26 Luty 2011 Autor Napisano 26 Luty 2011 faktycznie, miałaś rację ustawienia były raczej ok.. Nie renderowalam z kamery.. tylko tak na szybko z okna perspective.. Gdy wyłączyłam irradiance map to robił się ciemny sufit i nie potrafiłam ustawić jasności z color mapping.. Jeśli chodzi o światło to lepiej to będzie widać na zał. prtsc.
Bea Napisano 26 Luty 2011 Autor Napisano 26 Luty 2011 nie irradiance map tylko environment miałam na myśli :)
mirach Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 tylko po co ci te wielkie swiatla pod sufitem? masz okna w scenie, lampy itp, po co doswietlac to sztucznie ?
ognisty Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 No i wielce polecane jest jednak użycie kamery. Vrayowska kamera a kamera standardowa, to jednak jest duża różnica.. że tak to ujmę, w 'odbiorze' :)
Janek Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 (edytowane) Cześć widzę że mamy dużo świateł w scenie a to oznacza prawdopodobnie że Starałaś sobie poradzić z ciemnymi renderami pomimo załączonej globalnej iluminacji w scenie. Widzę też gammę ustawioną na 1.0 czyli warto by zapoznać się z info o gammie i linear workflowo oto linki to tak na rozgrzewkę warto pooglądać jakieś tutoriale o vray i oświetleniu scen jak co to podam linki do takich które uważam za warte obejrzenia :) Bez tej wiedzy to będzie błędne koło z poprawianiem świateł kamer i materiałów a i tak wizualizacje i rendery nie będą tak cukierkowe i ładne jak te na necie. Bo albo będą jak to Koledzy opisują często "przejarane" z wypranymi kolorami i teksturami albo za ciemne Edytowane 26 Luty 2011 przez Janek
Dusia Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 :D No widzisz! Po co komu forum? Wystarczy poczytać tutoriale i wszystko będzie git buahaha. Posłuchaj Janka xD albo po prostu : wywal wszystkie światła daj vray sun'a kamerę vrayową koniecznie fizyczną (na początek zostaw wszystko standardowo, -film gate- przybliżasz oddalasz ujęcie -guess vertical shift - to korekcja perspektywy - f-number - im mniejszy tym jaśniejsze wnętrze (sugerowane gradacje 8, 5.6, 4, 2.8, i dla bardzo ciemnych małych pomieszczeń jedyneczka) Teraz tak w oknie i wszystkich otworach przepuszczających światło dawaj vraylighty ale uwaga zaznacz opcję skylight portal. sugerowałabym też ustawić sobie gamę na 2.2 i używać frame buffera. jak gdzieś będzie za ciemno to zmniejszaj w kamerze f number, a już w ostateczności doświetl niewidzialnym vrayplanem Pozdrawiam :) Dusia
Janek Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Dusia chętnie popatrzę co wyjdzie z tej twojej nauki / rad które będziesz tu serwować bo coś mi się wydaję że to co napisałaś nie wystarczy xD
mirach Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Widzę też gammę ustawioną na 1.0 czyli warto by zapoznać się z info o gammie i linear workflowo oto linki przy Exponential color mapping gamma 1.0 spokojnie sobie radzi. To tak na uboczu uwaga.
Dusia Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Dusia chętnie popatrzę co wyjdzie z tej twojej nauki / rad które będziesz tu serwować bo coś mi się wydaję że to co napisałaś nie wystarczy xD ohoho Ojej tylko proszę mnie nie bić:) Czy ktoś powiedział, że to co napisałam wystarczy? Ja tylko mówię, że tutoriale to według mnie nie jest najlepsze rozwiązanie. Osobiście przerobiłam wszystkie dostępne tutoriale związane z interiorami i to w czterech językach! I szczerzę mówiąc nie wiele mi to pomogło bo większość z tych tutków pokazuje krok po kroku co zrobić i jak ustawić a nic nie ma o tym co za co odpowiada albo jest napisane ale pobieżnie. I szczerze? Kiedy pierwszy raz odwiedziłam to forum miałam wielką nadzieję, że ktoś mi wyjaśni i pomoże zrozumieć pewne kwestie ale 70 % ludzi odsyłało mnie do tutoriali które już czytałam i do stron, które już odwiedziłam :) Także linki mój drogo towarzyszu Janku, to może zostaw jako ciekawostkę i i sam od siebie napisz coś przydatnego :) Pozdrawiam serdecznie Duśka ;)
Janek Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Oj to ty aż cztery języki znasz to skoro taka z Ciebie mądra osoba to zerknij czy to co podałem to właśnie taki przykład tutoriali, które pokazują jedynie jak coś zrobić krok po kroku czy taki który tłumaczy sedno sprawy i naturę danego problemu - bo najlepiej kogoś obśmiać choć wiem że nawet nie spojrzałaś na to video o którym napisałem
Dusia Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Sory Janek. Nie wiedziałam, że weźmiesz to tak do siebie ... Ale udzielaj rad, bo przecież się znasz co nie? A poza tym Jestem pewna że wszyscy wiedzą jak korzystać z youtube'a... Jeszcze raz przepraszam nie chciałam w żaden sposób urazić Twego ego kolegoooo :P PS Nie niestety nie jestem taka mądra nie znam czterech języków! Ale żyjemy w czasach google chroma który tak się składa całkiem nieźle tłumaczy ;)
Idaho Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Podrzucę coś takiego - podstawy - nie wiem czy to przerabiałaś. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_lights.htm http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm często gęsto ludzie rzucają się na tutoriale które pokazują konkretne projekty ale nie tłumaczą co i jak tylko wymuszają stosowanie rozwiązań które nijak się mają do naszego projektu. Na dokładkę pomimo tego że to yafaray ale warto poczytać http://www.yafaray.org/documentation/userguide/objects#Lights http://www.yafaray.org/documentation/userguide/lightingmethods
Bea Napisano 27 Luty 2011 Autor Napisano 27 Luty 2011 dziękuję Wam za podpowiedzi!wyłączyłam Environment, wstawiłam kamerę fizyczną, f number zmniejszyłam na 5.6,ale już wiem że powinnam była zrobić na 8, bo jest zbyt jasno, gamma 2,2.Wyrzuciłam oświetlenie górne, włączyłam opcję skyportal i frame buffer Nie wiem tylko dlaczego widok za oknem w pokoju jest czarny? Szukałam informacji o tym na forum, jednak oprócz opcji, które inni sugerowali a które mam i tak zaznaczone, ktoś napisał, że trzeba wył.Ignore light normals, jednak to też nie pomogło. Poza tym zniknęły mi światła górne a wnętrze stało się trochę rozmyte, niewyraźne (mimo iż mam włączony catmull) a renderowałam ok. 6 godzin. Próbowałam potem różnych kombinacji z tymi ustawieniami, ale coś mi nie wychodzi...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się