Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

czy ktoś z was ma pomysł jak powinnam zmienić ustawienia żeby, chociaż w „minimalnym” stopniu ta kuchnia przypominała prawdziwą?:) Jestem początkująca w 3ds maxie (max11, vray), próbowałam różnych ustawień z innych wizualek z tego forum, youtuba i wszystko na marne, zawsze wychodzi mi wnętrze albo za bardzo rozświetlone, albo za ciemne..

 

Moje ustawienia:

-Global switches:

*default lights: off

 

-Image sampler:

*Adaptive DMC

*Catmull-Rom

 

-V-Ray: Environment:

*GI Environment skylight(kolor jasny żółty 245-237-154)

*Reflection (kolor 32-29-23)

*Refraction (kolor 52-60-68)

 

-Color mapping:

*Type: HSV Exponential

*Dark multiplier 1,0

*Bright multiplier 1,0

*Gamma 1,0

*Mam zaznaczone Sub-pixel mapping, clamp output, affect background

 

-Indirect Illumination

*Post-processing Saturation 0,8, Contrast 0,8, Contrast base 0,2

* Ambient occlusion (nie jest włączone)

 

-Primaty bounces

* multiplier 1,0 GI engine Irradiance map

 

-Secondary Bounces

*multiplier 1,0 GI engine Light cache

 

-Light cache

*subdivis:100

*sample size:0,02

*numer of passes 4

*mam zaznaczone: store direct light I show calc.phase

*Filter: nearest

 

-DMC Sampler

*Adaptive amount:0,85

*noise threshold: 0,001

*min samples:8

*global subdivs multiplier 1,0

 

-Vray system

*max.tree depth:80

 

 

Wszelkie uwagi mile widziane!

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam,

przede wszystkim niebieskiego za dużo. Jeżeli to wina krzeseł to daj na nie vray override material. Przepal widok za oknem i na final render zwiększ lc do 1000. Na początek V-Ray Environment bym wyłączył i pobawił sie color mappingiem. Powodzenia.

Napisano

W najnowszej wersji v-raya (2.0) jest już chyba takie rozwiązanie jak mentalowe mr photographic exposure control. Myślę że to powinno pomóc. No i ten widok za oknem powinien być przepalony.

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedź! Już sprawdzam Twoje ustawienia, render będę miała jednak dopiero jutro..

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

ok.

przepalony widok za oknem tzn. powinnam zrobić jaśniejszy?? Sorki jestem zbyt początkująca, nie znam takich określeń :))

Kolor widoku za oknem (w vray materials) mam ustawiony na 1,5

 

Mam Vray 1.5

Napisano

Wszystko bardzo przejarane. To nie koniecznie wina ustawień. Opisałaś tylko swoje ustawienia w Vray'u ale chyba nie wspomniałaś nic o kamerze i światłach...

Używasz kamery fizycznej czy zwykłej? Jakie światła masz w scenie i jak je ustawiłaś? Jak ustawiłaś kamerę? Napisz coś więcej :)

Edytowane przez Dusia

Napisano
  • Autor

faktycznie, miałaś rację ustawienia były raczej ok.. Nie renderowalam z kamery.. tylko tak na szybko z okna perspective.. Gdy wyłączyłam irradiance map to robił się ciemny sufit i nie potrafiłam ustawić jasności z color mapping..

 

Jeśli chodzi o światło to lepiej to będzie widać na zał. prtsc.

Napisano
  • Autor

nie irradiance map tylko environment miałam na myśli :)

Napisano

tylko po co ci te wielkie swiatla pod sufitem? masz okna w scenie, lampy itp, po co doswietlac to sztucznie ?

Napisano

No i wielce polecane jest jednak użycie kamery.

Vrayowska kamera a kamera standardowa, to jednak jest duża różnica.. że tak to ujmę, w 'odbiorze' :)

Napisano

Cześć

widzę że mamy dużo świateł w scenie a to oznacza prawdopodobnie że Starałaś sobie poradzić z ciemnymi renderami pomimo załączonej globalnej iluminacji w scenie. Widzę też gammę ustawioną na 1.0 czyli warto by zapoznać się z info o gammie i linear workflowo oto linki

to tak na rozgrzewkę warto pooglądać jakieś tutoriale o vray i oświetleniu scen jak co to podam linki do takich które uważam za warte obejrzenia :)

Bez tej wiedzy to będzie błędne koło z poprawianiem świateł kamer i materiałów a i tak wizualizacje i rendery nie będą tak cukierkowe i ładne jak te na necie. Bo albo będą jak to Koledzy opisują często "przejarane" z wypranymi kolorami i teksturami albo za ciemne

Edytowane przez Janek

Napisano

:D

No widzisz! Po co komu forum? Wystarczy poczytać tutoriale i wszystko będzie git buahaha. Posłuchaj Janka xD

albo po prostu :

wywal wszystkie światła

daj vray sun'a

kamerę vrayową koniecznie fizyczną (na początek zostaw wszystko standardowo,

-film gate- przybliżasz oddalasz ujęcie

-guess vertical shift - to korekcja perspektywy

- f-number - im mniejszy tym jaśniejsze wnętrze (sugerowane gradacje 8, 5.6, 4, 2.8, i dla bardzo ciemnych małych pomieszczeń jedyneczka)

 

Teraz tak w oknie i wszystkich otworach przepuszczających światło dawaj vraylighty ale uwaga zaznacz opcję skylight portal.

 

sugerowałabym też ustawić sobie gamę na 2.2 i używać frame buffera.

 

jak gdzieś będzie za ciemno to zmniejszaj w kamerze f number, a już w ostateczności doświetl niewidzialnym vrayplanem

 

Pozdrawiam :)

Dusia

Napisano

Dusia chętnie popatrzę co wyjdzie z tej twojej nauki / rad które będziesz tu serwować bo coś mi się wydaję że to co napisałaś nie wystarczy xD

Napisano
  Cytat
Widzę też gammę ustawioną na 1.0 czyli warto by zapoznać się z info o gammie i linear workflowo oto linki

 

przy Exponential color mapping gamma 1.0 spokojnie sobie radzi. To tak na uboczu uwaga.

Napisano
  Janek napisał:
Dusia chętnie popatrzę co wyjdzie z tej twojej nauki / rad które będziesz tu serwować bo coś mi się wydaję że to co napisałaś nie wystarczy xD

 

ohoho Ojej tylko proszę mnie nie bić:) Czy ktoś powiedział, że to co napisałam wystarczy? Ja tylko mówię, że tutoriale to według mnie nie jest najlepsze rozwiązanie. Osobiście przerobiłam wszystkie dostępne tutoriale związane z interiorami i to w czterech językach! I szczerzę mówiąc nie wiele mi to pomogło bo większość z tych tutków pokazuje krok po kroku co zrobić i jak ustawić a nic nie ma o tym co za co odpowiada albo jest napisane ale pobieżnie. I szczerze? Kiedy pierwszy raz odwiedziłam to forum miałam wielką nadzieję, że ktoś mi wyjaśni i pomoże zrozumieć pewne kwestie ale 70 % ludzi odsyłało mnie do tutoriali które już czytałam i do stron, które już odwiedziłam :)

 

Także linki mój drogo towarzyszu Janku, to może zostaw jako ciekawostkę i i sam od siebie napisz coś przydatnego :)

Pozdrawiam serdecznie

Duśka ;)

Napisano

Oj to ty aż cztery języki znasz to skoro taka z Ciebie mądra osoba to zerknij czy to co podałem to właśnie taki przykład tutoriali, które pokazują jedynie jak coś zrobić krok po kroku czy taki który tłumaczy sedno sprawy i naturę danego problemu - bo najlepiej kogoś obśmiać choć wiem że nawet nie spojrzałaś na to video o którym napisałem

Napisano

Sory Janek. Nie wiedziałam, że weźmiesz to tak do siebie ...

Ale udzielaj rad, bo przecież się znasz co nie? A poza tym Jestem pewna że wszyscy wiedzą jak korzystać z youtube'a...

Jeszcze raz przepraszam nie chciałam w żaden sposób urazić Twego ego kolegoooo :P

 

PS Nie niestety nie jestem taka mądra nie znam czterech języków! Ale żyjemy w czasach google chroma który tak się składa całkiem nieźle tłumaczy ;)

Napisano

Podrzucę coś takiego - podstawy - nie wiem czy to przerabiałaś.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_lights.htm

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm

często gęsto ludzie rzucają się na tutoriale które pokazują konkretne projekty ale nie tłumaczą co i jak tylko wymuszają stosowanie rozwiązań które nijak się mają do naszego projektu.

Na dokładkę pomimo tego że to yafaray ale warto poczytać

http://www.yafaray.org/documentation/userguide/objects#Lights

http://www.yafaray.org/documentation/userguide/lightingmethods

Napisano
  • Autor

dziękuję Wam za podpowiedzi!wyłączyłam Environment, wstawiłam kamerę fizyczną, f number zmniejszyłam na 5.6,ale już wiem że powinnam była zrobić na 8, bo jest zbyt jasno, gamma 2,2.Wyrzuciłam oświetlenie górne, włączyłam opcję skyportal i frame buffer Nie wiem tylko dlaczego widok za oknem w pokoju jest czarny? Szukałam informacji o tym na forum, jednak oprócz opcji, które inni sugerowali a które mam i tak zaznaczone, ktoś napisał, że trzeba wył.Ignore light normals, jednak to też nie pomogło. Poza tym zniknęły mi światła górne a wnętrze stało się trochę rozmyte, niewyraźne (mimo iż mam włączony catmull) a renderowałam ok. 6 godzin. Próbowałam potem różnych kombinacji z tymi ustawieniami, ale coś mi nie wychodzi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności