Napisano 25 Luty 201114 l Modeluję sobie jakąś broń (z tutoriala - patrzę uważnie) i w momencie edytowania obiektu narzędziem Unwarp UVW u mnie robi się inaczej niż na tutku z którego się uczę - aktualnie. Wszystko ustawiam jak na filmiku i po przejściu do okna Edit UVWs jest prawie wszystko inne. Nie bardzo wiem jak to bardziej obrazowo opisać. Program w którym to robię to max 2010.
Napisano 25 Luty 201114 l Bardzo obrazowo pokarz jakiego tutka używasz i zrób jakiś rzut ekranu z tego co Ci się robi nie tak. Bo na razie to ja na przykład nie mam pojęcia o co chodzi
Napisano 25 Luty 201114 l Chodzi Ci o to, że okno jest inne niż na filmie? Jeśli tak, to może tam po prostu są używane dodatkowe narzędzia do mapowania.
Napisano 25 Luty 201114 l Autor Tutek (cały) nosi nazwę: DT-Creating Game Weapons in 3ds Max and Mudbox. Aktualnie staram się przerobić 3ci filmik i tu właśnie mam problem. Znalazłem co jest główną prawdopodobną przyczyną, mojego błędu jednak w ciąż nie wiem jak się tego błędu pozbyć. Na filmiku obiekt ma jednolity kolor (po zaznaczeniu "Face" w modyfikatorze Unwarp UVW) natomiast u mnie jest zielona kreska, która coś zaznacza. Oto screeny: u mnie jest tak: [img=http://z1.przeklej.pl/prze985/3d718b3a000ce1f54d681fe2/umnie.png] a na filmiku tak: [img=http://z1.przeklej.pl/prze1556/e88e368e001138774d681fde/nafilmiku.png]
Napisano 25 Luty 201114 l Coś plątasz, kręcisz i cholera wie dalej o co chodzi. Zielona kreska to seam (szef) twojej uv`ki. Czyli miejsce, w którym siatka jest rozcięta dla potrzeb UV. Koleś w tutku pewnie ma wyłączone Show map seam i dlatego w tutku ich nie widać, albo zwyczajnie ma inaczej rozłożoną uv`kę i seam wypada w innym miejscu.
Napisano 26 Luty 201114 l Autor Więc raczej nie da się tego, że tak to ujmę, naprawić.? Ewentualnie mogę zrobić jeszcze raz od początku i uważać jeszcze bardziej - może coś gdzieś przeoczyłem - ale jest to mało prawdopodobne.
Napisano 26 Luty 201114 l Możesz zresetować UVWs ,wyłączyć show map seam (odptaszkować :P),i dopiero zrobić point to point seam ,którym narysujesz własne seamy ...jak masz już podzielone to zaznaczasz feac-a i klikasz Exp.Face Sel To Seams .A poza tym to chyba w dziale texturowanie powinno być a nie modeling ..
Napisano 26 Luty 201114 l http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=45541 - rzuć sobie oczkiem, może Ci się przyda :)
Napisano 2 Marzec 201114 l Autor Udało się. Film w pewnym momencie się ciął i nie było widać co on tam robi. Jak włączyłem go w innym playerze usłyszałem że nie można używać mirror-ów - ja ich używałem. Robiłem jeszcze raz bez mirrorów i działa jak trzeba. Ale pojawił się problem z importem do mudbox-a.