P.I.W.O. Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 Modeluję sobie jakąś broń (z tutoriala - patrzę uważnie) i w momencie edytowania obiektu narzędziem Unwarp UVW u mnie robi się inaczej niż na tutku z którego się uczę - aktualnie. Wszystko ustawiam jak na filmiku i po przejściu do okna Edit UVWs jest prawie wszystko inne. Nie bardzo wiem jak to bardziej obrazowo opisać. Program w którym to robię to max 2010.
Simple_man Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 Bardzo obrazowo pokarz jakiego tutka używasz i zrób jakiś rzut ekranu z tego co Ci się robi nie tak. Bo na razie to ja na przykład nie mam pojęcia o co chodzi
Kubajaniak Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 Chodzi Ci o to, że okno jest inne niż na filmie? Jeśli tak, to może tam po prostu są używane dodatkowe narzędzia do mapowania.
P.I.W.O. Napisano 25 Luty 2011 Autor Napisano 25 Luty 2011 Tutek (cały) nosi nazwę: DT-Creating Game Weapons in 3ds Max and Mudbox. Aktualnie staram się przerobić 3ci filmik i tu właśnie mam problem. Znalazłem co jest główną prawdopodobną przyczyną, mojego błędu jednak w ciąż nie wiem jak się tego błędu pozbyć. Na filmiku obiekt ma jednolity kolor (po zaznaczeniu "Face" w modyfikatorze Unwarp UVW) natomiast u mnie jest zielona kreska, która coś zaznacza. Oto screeny: u mnie jest tak: [img=http://z1.przeklej.pl/prze985/3d718b3a000ce1f54d681fe2/umnie.png] a na filmiku tak: [img=http://z1.przeklej.pl/prze1556/e88e368e001138774d681fde/nafilmiku.png]
Simple_man Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 Coś plątasz, kręcisz i cholera wie dalej o co chodzi. Zielona kreska to seam (szef) twojej uv`ki. Czyli miejsce, w którym siatka jest rozcięta dla potrzeb UV. Koleś w tutku pewnie ma wyłączone Show map seam i dlatego w tutku ich nie widać, albo zwyczajnie ma inaczej rozłożoną uv`kę i seam wypada w innym miejscu.
P.I.W.O. Napisano 26 Luty 2011 Autor Napisano 26 Luty 2011 Więc raczej nie da się tego, że tak to ujmę, naprawić.? Ewentualnie mogę zrobić jeszcze raz od początku i uważać jeszcze bardziej - może coś gdzieś przeoczyłem - ale jest to mało prawdopodobne.
natas Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Możesz zresetować UVWs ,wyłączyć show map seam (odptaszkować :P),i dopiero zrobić point to point seam ,którym narysujesz własne seamy ...jak masz już podzielone to zaznaczasz feac-a i klikasz Exp.Face Sel To Seams .A poza tym to chyba w dziale texturowanie powinno być a nie modeling ..
Gość User190 Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=45541 - rzuć sobie oczkiem, może Ci się przyda :)
P.I.W.O. Napisano 2 Marzec 2011 Autor Napisano 2 Marzec 2011 Udało się. Film w pewnym momencie się ciął i nie było widać co on tam robi. Jak włączyłem go w innym playerze usłyszałem że nie można używać mirror-ów - ja ich używałem. Robiłem jeszcze raz bez mirrorów i działa jak trzeba. Ale pojawił się problem z importem do mudbox-a.
Rekomendowane odpowiedzi