Skocz do zawartości

Problem z rozjeżdżającymi się vertexami


tetunio

Rekomendowane odpowiedzi

Modelują samochód i nie wiem dlaczego przy poruszaniu vertexami rozjeżdżają mi się one na wszystkie strony. Dodam, że przy dodaniu Symetry druga połówka została skopiowana ale krzywo, ponieważ mirror tego modyfikatora był przekręcony, nie wiem dlaczego. Jednocześnie mam też problem gdy robię make planar. Vertexy nie chcą się wyrównać tak, by stały w jednej linii tylko ustawiają się "wmiarę" prosto, jednak nie jest to linia prosta tylko krzywa.

87017773.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

moze masz zaznaczone w constraints na edge, face, albo normal,co do make planar to to samo uzyskasz skalowaniem w odpowiedniej osi.

 

edit: jak zaznaczasz kilka wertexow to zalezy jak ustawia ci sie gizmo, w pasku narzedzi kolo tabeli gdzie ustawiasz reference coordinate system po prawej stronie masz ikonke, nacisnij ja LPM i przytrzymaj i bedziesz mial do wyboru 3 opcje, pobaw sie nimi i zobaczysz jak sie vertexy beda zachowywac

Edytowane przez MariushO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze masz zaznaczone w constraints na edge, face, albo normal,co do make planar to to samo uzyskasz skalowaniem w odpowiedniej osi.

 

edit: jak zaznaczasz kilka wertexow to zalezy jak ustawia ci sie gizmo, w pasku narzedzi kolo tabeli gdzie ustawiasz reference coordinate system po prawej stronie masz ikonke, nacisnij ja LPM i przytrzymaj i bedziesz mial do wyboru 3 opcje, pobaw sie nimi i zobaczysz jak sie vertexy beda zachowywac

Ok, dzieki. Te wskazówki również przydadzą się mnie, początkującemu. Nie mogę jednak uporać się z symetry. Jest przekręcony mirror ponieważ, jak zauważyłem, symetry kopiuje obiekt względem siatki, którą można zobaczyć np w modyfikatorze xform anie względem osi obiektu. Jak to wyrównać (nie ręcznie) ?

46610471.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symetry dziala wzgledem pivota danego obiektu, jesli zaczynales od boxa, podzieliles go na polowe, skasowales jedna znich i dales Symetry, to wszystko powinno byc ok(przy zalozeniu ze nie mieszales nic piwotem)Teraz widac ze piwot jest obrocony wiec albo XForm cos zamieszal czasem tak jest.Jedyne wyjscie to ustawic recznie piwota, albo dostosowac mirrora w modyfikatorze symetry.

A nie masz czasami oryginalnego modelu na ktorego nalozyles Symetry, lekko obroconego do gory??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności