tetunio Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 Modelują samochód i nie wiem dlaczego przy poruszaniu vertexami rozjeżdżają mi się one na wszystkie strony. Dodam, że przy dodaniu Symetry druga połówka została skopiowana ale krzywo, ponieważ mirror tego modyfikatora był przekręcony, nie wiem dlaczego. Jednocześnie mam też problem gdy robię make planar. Vertexy nie chcą się wyrównać tak, by stały w jednej linii tylko ustawiają się "wmiarę" prosto, jednak nie jest to linia prosta tylko krzywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 (edytowane) moze masz zaznaczone w constraints na edge, face, albo normal,co do make planar to to samo uzyskasz skalowaniem w odpowiedniej osi. edit: jak zaznaczasz kilka wertexow to zalezy jak ustawia ci sie gizmo, w pasku narzedzi kolo tabeli gdzie ustawiasz reference coordinate system po prawej stronie masz ikonke, nacisnij ja LPM i przytrzymaj i bedziesz mial do wyboru 3 opcje, pobaw sie nimi i zobaczysz jak sie vertexy beda zachowywac Edytowane 27 Luty 2011 przez MariushO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetunio Napisano 27 Luty 2011 Autor Share Napisano 27 Luty 2011 moze masz zaznaczone w constraints na edge, face, albo normal,co do make planar to to samo uzyskasz skalowaniem w odpowiedniej osi. edit: jak zaznaczasz kilka wertexow to zalezy jak ustawia ci sie gizmo, w pasku narzedzi kolo tabeli gdzie ustawiasz reference coordinate system po prawej stronie masz ikonke, nacisnij ja LPM i przytrzymaj i bedziesz mial do wyboru 3 opcje, pobaw sie nimi i zobaczysz jak sie vertexy beda zachowywac Ok, dzieki. Te wskazówki również przydadzą się mnie, początkującemu. Nie mogę jednak uporać się z symetry. Jest przekręcony mirror ponieważ, jak zauważyłem, symetry kopiuje obiekt względem siatki, którą można zobaczyć np w modyfikatorze xform anie względem osi obiektu. Jak to wyrównać (nie ręcznie) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 Symetry dziala wzgledem pivota danego obiektu, jesli zaczynales od boxa, podzieliles go na polowe, skasowales jedna znich i dales Symetry, to wszystko powinno byc ok(przy zalozeniu ze nie mieszales nic piwotem)Teraz widac ze piwot jest obrocony wiec albo XForm cos zamieszal czasem tak jest.Jedyne wyjscie to ustawic recznie piwota, albo dostosowac mirrora w modyfikatorze symetry. A nie masz czasami oryginalnego modelu na ktorego nalozyles Symetry, lekko obroconego do gory?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 Rozwiń symmetry (tak jak masz rozwinięty "xform"), zaznacz mirror, i możesz teraz dopasować (obrócić, przesunąć) płaszczyznę "odbicia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetunio Napisano 27 Luty 2011 Autor Share Napisano 27 Luty 2011 Znalazłem, po prostu zaznaczam mirror i robię align to view : ) Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 Z symmetry masz problem,tak samo jak z rozjeżdżającymi vertexami przez ustawienie local transformations.Zmień na VIEW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi