Jump to content

jak wymodelować kształt membrany?


anya

Recommended Posts

Witam !

 

Mam pytanie jak w temacie, chciałabym wymodelować formę prostej membrany, tzn. np. mając prostokąt, podnieść jakby po przekątnej dwa rogi prostokąta w góre, dwa pozostałe w dół... Żeby to oczywiście tak plynnie wyglądało... Nie znalazłam dokładnego obrazka, ale znalazłam zadaszenie jakiegoś dworca, i o taki kształt mi mniej więcej chodzi:

http://1.bp.blogspot.com/_Z7ZWNSDxgyM/So0uZbQkJ1I/AAAAAAAABCw/xMZ-5cW9EmY/s400/IMG_9903.JPG

 

Dziękuję z góry za pomysły jak by to można wymodelować

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 15
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

No niewiele widać na tym obrazku, ale wydaje mi się, że jak stworzysz plejna, potniesz go narzędziem cut i poprzesuwasz vertexy to bez problemu coś takiego osiągniesz ;) Zresztą sama sobie odpowiedziałaś na to pytanie - "dwa rogi prostokąta w góre, dwa pozostałe w dół"

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

anya spokojnie zrobisz to sposobem jaki sama zproponowalas. Czy z boxa, czy z plaina konwertowanego do editable poly. Jak napisal blinq, jesli potniesz odpowiednio siatke to przesuwajac werteksy uzyskasz ksztalt jaki ci sie wymarzy

edit: zrobisz to konwertujac np plaina do editable poly. Wtedy np narzedziem Cut dodasz sobie tyle werteksow ile ci potrzeba do uzyskania ksztaltu jaki chcesz

Edited by MariushO
Link to comment
Share on other sites

właśnie próbowałam to robić verteksami edity poly i soft selection, tylko coś mało zgrabnie mi wychodzi uzyskanie tej płynności.. bardziej chodzi właśnie o taki kształt jak polka dot wrzucił/-a, i tym FFD ślicznie wychodzi :)

ten Turbosmooth też ładnie wygładza

 

Dziękuje Wszystkim :)

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy