Napisano 18 Marzec 201114 l Witam ! Mam pytanie jak w temacie, chciałabym wymodelować formę prostej membrany, tzn. np. mając prostokąt, podnieść jakby po przekątnej dwa rogi prostokąta w góre, dwa pozostałe w dół... Żeby to oczywiście tak plynnie wyglądało... Nie znalazłam dokładnego obrazka, ale znalazłam zadaszenie jakiegoś dworca, i o taki kształt mi mniej więcej chodzi: http://1.bp.blogspot.com/_Z7ZWNSDxgyM/So0uZbQkJ1I/AAAAAAAABCw/xMZ-5cW9EmY/s400/IMG_9903.JPG Dziękuję z góry za pomysły jak by to można wymodelować
Napisano 18 Marzec 201114 l No niewiele widać na tym obrazku, ale wydaje mi się, że jak stworzysz plejna, potniesz go narzędziem cut i poprzesuwasz vertexy to bez problemu coś takiego osiągniesz ;) Zresztą sama sobie odpowiedziałaś na to pytanie - "dwa rogi prostokąta w góre, dwa pozostałe w dół" pozdro
Napisano 18 Marzec 201114 l Autor tylko jak zrobić z tymi verteksami, żeby to był taki płynny kształt? bo nie mogłam tego nigdzie znaleźć, i nie wiem czy tą metodą w ogóle się da uzyskać ten płynny kształ może tutaj lepiej widać: http://1.bp.blogspot.com/_Z7ZWNSDxgyM/So0t4YPQyyI/AAAAAAAABCA/jX0-Ecg_YMo/s400/IMG_9523.JPG
Napisano 18 Marzec 201114 l anya spokojnie zrobisz to sposobem jaki sama zproponowalas. Czy z boxa, czy z plaina konwertowanego do editable poly. Jak napisal blinq, jesli potniesz odpowiednio siatke to przesuwajac werteksy uzyskasz ksztalt jaki ci sie wymarzy edit: zrobisz to konwertujac np plaina do editable poly. Wtedy np narzedziem Cut dodasz sobie tyle werteksow ile ci potrzeba do uzyskania ksztaltu jaki chcesz Edytowane 18 Marzec 201114 l przez MariushO
Napisano 18 Marzec 201114 l cześć, skorzystaj z modyfikatora FFD Box 2x2x2, nałożonego na odpowiednio gęsty Plane. pozdrawiam
Napisano 18 Marzec 201114 l To nawet nie będzie potrzeby cut. Robisz plejna 2x2 segmenty. Dwa werteksy w górę, dwa w dół i na to modyfikator turbosmooth
Napisano 18 Marzec 201114 l hmm blinq nie do konca jest jak napisales, robiac twoim sposobem wszystko tak sie zaokragli po TS, ze straci poczatkowy ksztalt
Napisano 18 Marzec 201114 l Autor właśnie próbowałam to robić verteksami edity poly i soft selection, tylko coś mało zgrabnie mi wychodzi uzyskanie tej płynności.. bardziej chodzi właśnie o taki kształt jak polka dot wrzucił/-a, i tym FFD ślicznie wychodzi :) ten Turbosmooth też ładnie wygładza Dziękuje Wszystkim :)
Napisano 18 Marzec 201114 l sposob polka dot jest dobry do uzyskania ogolnego ksztalu, ale patrzac na referki, ktore podalas tociezko bedzie samym ffd uzyskac te ostre ksztalty na krawedziach i krzywizny ktore rozchodza sie po calym dachu.
Napisano 18 Marzec 201114 l Autor racja.. za szybko się zaczełam cieszyć, dlatego pomyślałam że moznaby wyjść od takiego kształtu: http://www.k2se.com/images/artyk01/artyk04.jpg i nie wiem teraz którą funkcją możnaby to uzyskać
Napisano 18 Marzec 201114 l ten ksztalt uzyskasz tak jak napisal pecet, tylko nie wiem czy pomoze ci on w uzyskaniu tego co chcesz zrobic
Napisano 18 Marzec 201114 l Autor zrobiłam najpierw ffd 3x3x3, potem ffd 2x2x2 i forma wyszła bardziej dynamiczna, czyli krawędzie są zaostrzone, nie wiem co Ty miałeś na mysli ale mi o to chodziło.
Napisano 18 Marzec 201114 l podziel sie efektami swojej pracy, juz nie mowie jak ja bym to zrobil, skoro wyszlo jak chcialas to spoko.
Napisano 18 Marzec 201114 l Autor ostateczny kształt to ten zielony oczywiście. A jakby Ty to zrobił ?