anya Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 Witam ! Mam pytanie jak w temacie, chciałabym wymodelować formę prostej membrany, tzn. np. mając prostokąt, podnieść jakby po przekątnej dwa rogi prostokąta w góre, dwa pozostałe w dół... Żeby to oczywiście tak plynnie wyglądało... Nie znalazłam dokładnego obrazka, ale znalazłam zadaszenie jakiegoś dworca, i o taki kształt mi mniej więcej chodzi: http://1.bp.blogspot.com/_Z7ZWNSDxgyM/So0uZbQkJ1I/AAAAAAAABCw/xMZ-5cW9EmY/s400/IMG_9903.JPG Dziękuję z góry za pomysły jak by to można wymodelować
blinq Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 No niewiele widać na tym obrazku, ale wydaje mi się, że jak stworzysz plejna, potniesz go narzędziem cut i poprzesuwasz vertexy to bez problemu coś takiego osiągniesz ;) Zresztą sama sobie odpowiedziałaś na to pytanie - "dwa rogi prostokąta w góre, dwa pozostałe w dół" pozdro
anya Napisano 18 Marzec 2011 Autor Napisano 18 Marzec 2011 tylko jak zrobić z tymi verteksami, żeby to był taki płynny kształt? bo nie mogłam tego nigdzie znaleźć, i nie wiem czy tą metodą w ogóle się da uzyskać ten płynny kształ może tutaj lepiej widać: http://1.bp.blogspot.com/_Z7ZWNSDxgyM/So0t4YPQyyI/AAAAAAAABCA/jX0-Ecg_YMo/s400/IMG_9523.JPG
MariushO Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 (edytowane) anya spokojnie zrobisz to sposobem jaki sama zproponowalas. Czy z boxa, czy z plaina konwertowanego do editable poly. Jak napisal blinq, jesli potniesz odpowiednio siatke to przesuwajac werteksy uzyskasz ksztalt jaki ci sie wymarzy edit: zrobisz to konwertujac np plaina do editable poly. Wtedy np narzedziem Cut dodasz sobie tyle werteksow ile ci potrzeba do uzyskania ksztaltu jaki chcesz Edytowane 18 Marzec 2011 przez MariushO
polka dot Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 cześć, skorzystaj z modyfikatora FFD Box 2x2x2, nałożonego na odpowiednio gęsty Plane. pozdrawiam
blinq Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 To nawet nie będzie potrzeby cut. Robisz plejna 2x2 segmenty. Dwa werteksy w górę, dwa w dół i na to modyfikator turbosmooth
MariushO Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 hmm blinq nie do konca jest jak napisales, robiac twoim sposobem wszystko tak sie zaokragli po TS, ze straci poczatkowy ksztalt
anya Napisano 18 Marzec 2011 Autor Napisano 18 Marzec 2011 właśnie próbowałam to robić verteksami edity poly i soft selection, tylko coś mało zgrabnie mi wychodzi uzyskanie tej płynności.. bardziej chodzi właśnie o taki kształt jak polka dot wrzucił/-a, i tym FFD ślicznie wychodzi :) ten Turbosmooth też ładnie wygładza Dziękuje Wszystkim :)
MariushO Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 sposob polka dot jest dobry do uzyskania ogolnego ksztalu, ale patrzac na referki, ktore podalas tociezko bedzie samym ffd uzyskac te ostre ksztalty na krawedziach i krzywizny ktore rozchodza sie po calym dachu.
anya Napisano 18 Marzec 2011 Autor Napisano 18 Marzec 2011 racja.. za szybko się zaczełam cieszyć, dlatego pomyślałam że moznaby wyjść od takiego kształtu: http://www.k2se.com/images/artyk01/artyk04.jpg i nie wiem teraz którą funkcją możnaby to uzyskać
MariushO Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 ten ksztalt uzyskasz tak jak napisal pecet, tylko nie wiem czy pomoze ci on w uzyskaniu tego co chcesz zrobic
anya Napisano 18 Marzec 2011 Autor Napisano 18 Marzec 2011 zrobiłam najpierw ffd 3x3x3, potem ffd 2x2x2 i forma wyszła bardziej dynamiczna, czyli krawędzie są zaostrzone, nie wiem co Ty miałeś na mysli ale mi o to chodziło.
MariushO Napisano 18 Marzec 2011 Napisano 18 Marzec 2011 podziel sie efektami swojej pracy, juz nie mowie jak ja bym to zrobil, skoro wyszlo jak chcialas to spoko.
anya Napisano 18 Marzec 2011 Autor Napisano 18 Marzec 2011 ostateczny kształt to ten zielony oczywiście. A jakby Ty to zrobił ?
Rekomendowane odpowiedzi