elemeledutky Napisano 27 Marzec 2011 Napisano 27 Marzec 2011 (edytowane) Podczas robienia modelu, prawdopodobnie coś kliknąłem i teraz chcąc narysować przykładowo kształt prostokąta w viewporcie w widoku z góry, max rysuje mi taki prostokąt ale obrócony o jakąś wartość względem globalnego układu współrzędnych. W reference cordinate system mam ustawione view. Po kliknięciu na stworzony już obiekt, okazuje się że pivot jest całkiem inny niż globalny.. Po otworzeniu nowego (czystego) pliku maxa kształty i bryłki rysują się jak trzeba.. W jaki sposób przywrócić domyślny ucs?:> Podczas robienia modelu, prawdopodobnie coś kliknąłem i teraz chcąc narysować przykładowo kształt prostokąta w viewporcie w widoku z góry, max rysuje mi taki prostokąt ale obrócony o jakąś wartość względem globalnego układu współrzędnych. W reference cordinate system mam ustawione view. Po kliknięciu na stworzony już obiekt, okazuje się że pivot jest całkiem inny niż globalny.. Po otworzeniu nowego (czystego) pliku maxa kształty i bryłki rysują się jak trzeba.. W jaki sposób przywrócić domyślny ucs?:> oto przykład: http://img690.imageshack.us/i/maxql.jpg/ Edytowane 28 Marzec 2011 przez elemeledutky
Smoku Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Dziwny problem, nie spotkałem się. Dziwi mnie też to że masz reference cordinate system "rectangle" zamiast view czy cokolwiek innego.
mafida Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Bo kliknął pick na dole listy wyboru i teraz ma ustawione według obiektu.Stąd pewnie problem:)
elemeledutky Napisano 1 Kwiecień 2011 Autor Napisano 1 Kwiecień 2011 w reference jest rectangle, bo starałem się pobrać układ odniesienia z prawidłowo narysowanego prostokąta (po wcześniejszym sprawdzeniu opcji view, world itd). Sprawa już właściwie nie aktualna, pobrałem rcs z prawidlowo narysowanej siatki i działa jak trzeba :)
asblaze Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Niezłe echo masz w pokoju. Zmień okład odniesienia na "World", a jak nie zadziała: 1. Otwórz nową scenę, 2. Merge obiektów ze starej. 3. Więcej nie klikaj "cosia" :)
elemeledutky Napisano 2 Kwiecień 2011 Autor Napisano 2 Kwiecień 2011 1. co masz na myśli pisząc echo :> 2. rzeczywiście merge wszystkich obiektów jest rowniez jakims rozwiazaniem, dzieki 3. postaram się.. rzadziej to robić ;)
pressenter Napisano 2 Kwiecień 2011 Napisano 2 Kwiecień 2011 Command panel-> Utilities-> Reset XForm-> Reset selected-> Convert to editable poly. Sz.
Rekomendowane odpowiedzi