Karo. Napisano 29 Marzec 2011 Napisano 29 Marzec 2011 Cześć wszystkim,mam wielki problem przy renderowaniu sceny.Gdy w zakładce environment wybieram jakąś mapę jako tło,a na obiekt nakładam materiały:metallic paint,plastic/vinyl,metal,to w renderingu te materiały prześwitują w miejscach,gdzie występuje jakiś cień.Jak temu zradzić?:(
BLADE Napisano 29 Marzec 2011 Napisano 29 Marzec 2011 Wypadało by byś podał czym renderujesz i w jakim sofcie oraz załączył podgląd wyrenderowanej sceny, wtedy będzie można coś powiedzieć. Czasem tak jest np. ze materiał odbija za bardzo i przez to widać elementy enviroment.
Hynol Napisano 29 Marzec 2011 Napisano 29 Marzec 2011 Oj Blade, to jest general error - w czym byś nie renderował, błąd jest taki sam. Mapę z enivroment skopiuj do material editora jako instance i ustaw jej tryb wyświetlania na spherical enviroment.
BLADE Napisano 29 Marzec 2011 Napisano 29 Marzec 2011 ostatnio mam styczność tylko z blenderem a tam jest trochę inaczej. tam global lubi świrować przy ang lub spherical wychodzą babole, ale jako laik nie będę się sprzeczał bo być może jestem w błędzie.
Karo. Napisano 30 Marzec 2011 Autor Napisano 30 Marzec 2011 rzeczywiscie ,teraz projekt nie przeswituje,ale widoczek (most,rzeka)jest półokrągły:(
sly Napisano 30 Marzec 2011 Napisano 30 Marzec 2011 Bo enviroment to nie to samo co Tło dla viewPortu. Potrzebujesz 2 map - 1.enviroment, 2.tło. Skoro masz już tą mapę [A] w MapEditorze mapowane "spherical", to skasuj zdjęcie z zakładki enviro [skrót "8"] i dodaj jeszcze raz - będzie mapowanie "screen" domyślnie. A tą [A] mapkę w mapeditorze przenieś jako instance do każdego materiału metal itp. do slotu "enviroment". Voila.
mirach Napisano 30 Marzec 2011 Napisano 30 Marzec 2011 sly: a nie szybciej poprostu wyrenderowac z alpha i dodac obrazek tla w shopie ?
Karo. Napisano 30 Marzec 2011 Autor Napisano 30 Marzec 2011 A tą [A] mapkę w mapeditorze przenieś jako instance do każdego materiału metal itp. do slotu "enviroment". Voila. Jak to dokładnie trzeba robic? dziekuje za pomoc. Jak renderowac z kanałem alpha?
sly Napisano 30 Marzec 2011 Napisano 30 Marzec 2011 sly: a nie szybciej poprostu wyrenderowac z alpha i dodac obrazek tla w shopie ? To zależy jak długo się komuś otwiera PS. :) Karo. - W pierwszym poście napisałeś że gdy nakładasz materiały na obiekty... Więc w każdym takim materiale [metal, vinyl itp.] znajdź w zakładce "maps" ikonę "enviroment" - teraz chwyć Materiał z twoim zdjęciem [ten z mapowaniem spherical enviroment] z listy powyżej i upuść go na tą ikonę "enviroment" - program zapyta jak ma skopiować - wybierasz instance [dzięki temu jeśli zmodyfikujesz Materiał orginalny to zmiany nastąpią we wszystkich materiałach gdzie pojawia się ta mapa]. Proste. Jeśli jest jeszcze zbyt trudno - możesz kliknąć w ikonę "enviroment" i wybrać swój materiał z listy [sortowanie "scene"], jeśli wiesz jak się nazywa, albo sam nadałeś mu nazwę np. "moje_tlo_do_odbić".
Karo. Napisano 30 Marzec 2011 Autor Napisano 30 Marzec 2011 ok,tylko gdzie jest ta ikonka w każdym materiale?I ta zakładka maps?
Hynol Napisano 30 Marzec 2011 Napisano 30 Marzec 2011 Właśnie dlatego pewniejszym sposobem jest dodawanie tła w PSie. Szczególnie jeżeli GI leci też z enviromentu.
Karo. Napisano 1 Kwiecień 2011 Autor Napisano 1 Kwiecień 2011 Proszę o odp. na moje poprzednie pytanie:)
Hynol Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 MAX renderuje z kanałem alfa domyślnie - nawet w FB jest przełącznik podglądu RGB/A. Zapisać trzeba jako plik który obsługuje przezroczystość - TGA 32 albo PNG 32 na przykład. Co do materiału i env, to chyba nie wszystkie posiadają takie bezpośrednie udogodnienie - nie pamiętam - dawno w MR nie byłem :).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się