Karo. Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Cześć wszystkim,mam wielki problem przy renderowaniu sceny.Gdy w zakładce environment wybieram jakąś mapę jako tło,a na obiekt nakładam materiały:metallic paint,plastic/vinyl,metal,to w renderingu te materiały prześwitują w miejscach,gdzie występuje jakiś cień.Jak temu zradzić?:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLADE Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Wypadało by byś podał czym renderujesz i w jakim sofcie oraz załączył podgląd wyrenderowanej sceny, wtedy będzie można coś powiedzieć. Czasem tak jest np. ze materiał odbija za bardzo i przez to widać elementy enviroment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Oj Blade, to jest general error - w czym byś nie renderował, błąd jest taki sam. Mapę z enivroment skopiuj do material editora jako instance i ustaw jej tryb wyświetlania na spherical enviroment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLADE Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 ostatnio mam styczność tylko z blenderem a tam jest trochę inaczej. tam global lubi świrować przy ang lub spherical wychodzą babole, ale jako laik nie będę się sprzeczał bo być może jestem w błędzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karo. Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 rzeczywiscie ,teraz projekt nie przeswituje,ale widoczek (most,rzeka)jest półokrągły:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
sly Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Bo enviroment to nie to samo co Tło dla viewPortu. Potrzebujesz 2 map - 1.enviroment, 2.tło. Skoro masz już tą mapę [A] w MapEditorze mapowane "spherical", to skasuj zdjęcie z zakładki enviro [skrót "8"] i dodaj jeszcze raz - będzie mapowanie "screen" domyślnie. A tą [A] mapkę w mapeditorze przenieś jako instance do każdego materiału metal itp. do slotu "enviroment". Voila. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 sly: a nie szybciej poprostu wyrenderowac z alpha i dodac obrazek tla w shopie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karo. Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 A tą [A] mapkę w mapeditorze przenieś jako instance do każdego materiału metal itp. do slotu "enviroment". Voila. Jak to dokładnie trzeba robic? dziekuje za pomoc. Jak renderowac z kanałem alpha? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sly Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 sly: a nie szybciej poprostu wyrenderowac z alpha i dodac obrazek tla w shopie ? To zależy jak długo się komuś otwiera PS. :) Karo. - W pierwszym poście napisałeś że gdy nakładasz materiały na obiekty... Więc w każdym takim materiale [metal, vinyl itp.] znajdź w zakładce "maps" ikonę "enviroment" - teraz chwyć Materiał z twoim zdjęciem [ten z mapowaniem spherical enviroment] z listy powyżej i upuść go na tą ikonę "enviroment" - program zapyta jak ma skopiować - wybierasz instance [dzięki temu jeśli zmodyfikujesz Materiał orginalny to zmiany nastąpią we wszystkich materiałach gdzie pojawia się ta mapa]. Proste. Jeśli jest jeszcze zbyt trudno - możesz kliknąć w ikonę "enviroment" i wybrać swój materiał z listy [sortowanie "scene"], jeśli wiesz jak się nazywa, albo sam nadałeś mu nazwę np. "moje_tlo_do_odbić". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karo. Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 ok,tylko gdzie jest ta ikonka w każdym materiale?I ta zakładka maps? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Właśnie dlatego pewniejszym sposobem jest dodawanie tła w PSie. Szczególnie jeżeli GI leci też z enviromentu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karo. Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Proszę o odp. na moje poprzednie pytanie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 MAX renderuje z kanałem alfa domyślnie - nawet w FB jest przełącznik podglądu RGB/A. Zapisać trzeba jako plik który obsługuje przezroczystość - TGA 32 albo PNG 32 na przykład. Co do materiału i env, to chyba nie wszystkie posiadają takie bezpośrednie udogodnienie - nie pamiętam - dawno w MR nie byłem :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now