Karo. Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 Cześć wszystkim,mam wielki problem przy renderowaniu sceny.Gdy w zakładce environment wybieram jakąś mapę jako tło,a na obiekt nakładam materiały:metallic paint,plastic/vinyl,metal,to w renderingu te materiały prześwitują w miejscach,gdzie występuje jakiś cień.Jak temu zradzić?:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 Wypadało by byś podał czym renderujesz i w jakim sofcie oraz załączył podgląd wyrenderowanej sceny, wtedy będzie można coś powiedzieć. Czasem tak jest np. ze materiał odbija za bardzo i przez to widać elementy enviroment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 Oj Blade, to jest general error - w czym byś nie renderował, błąd jest taki sam. Mapę z enivroment skopiuj do material editora jako instance i ustaw jej tryb wyświetlania na spherical enviroment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 ostatnio mam styczność tylko z blenderem a tam jest trochę inaczej. tam global lubi świrować przy ang lub spherical wychodzą babole, ale jako laik nie będę się sprzeczał bo być może jestem w błędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karo. Napisano 30 Marzec 2011 Autor Share Napisano 30 Marzec 2011 rzeczywiscie ,teraz projekt nie przeswituje,ale widoczek (most,rzeka)jest półokrągły:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Bo enviroment to nie to samo co Tło dla viewPortu. Potrzebujesz 2 map - 1.enviroment, 2.tło. Skoro masz już tą mapę [A] w MapEditorze mapowane "spherical", to skasuj zdjęcie z zakładki enviro [skrót "8"] i dodaj jeszcze raz - będzie mapowanie "screen" domyślnie. A tą [A] mapkę w mapeditorze przenieś jako instance do każdego materiału metal itp. do slotu "enviroment". Voila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 sly: a nie szybciej poprostu wyrenderowac z alpha i dodac obrazek tla w shopie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karo. Napisano 30 Marzec 2011 Autor Share Napisano 30 Marzec 2011 A tą [A] mapkę w mapeditorze przenieś jako instance do każdego materiału metal itp. do slotu "enviroment". Voila. Jak to dokładnie trzeba robic? dziekuje za pomoc. Jak renderowac z kanałem alpha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 sly: a nie szybciej poprostu wyrenderowac z alpha i dodac obrazek tla w shopie ? To zależy jak długo się komuś otwiera PS. :) Karo. - W pierwszym poście napisałeś że gdy nakładasz materiały na obiekty... Więc w każdym takim materiale [metal, vinyl itp.] znajdź w zakładce "maps" ikonę "enviroment" - teraz chwyć Materiał z twoim zdjęciem [ten z mapowaniem spherical enviroment] z listy powyżej i upuść go na tą ikonę "enviroment" - program zapyta jak ma skopiować - wybierasz instance [dzięki temu jeśli zmodyfikujesz Materiał orginalny to zmiany nastąpią we wszystkich materiałach gdzie pojawia się ta mapa]. Proste. Jeśli jest jeszcze zbyt trudno - możesz kliknąć w ikonę "enviroment" i wybrać swój materiał z listy [sortowanie "scene"], jeśli wiesz jak się nazywa, albo sam nadałeś mu nazwę np. "moje_tlo_do_odbić". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karo. Napisano 30 Marzec 2011 Autor Share Napisano 30 Marzec 2011 ok,tylko gdzie jest ta ikonka w każdym materiale?I ta zakładka maps? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Właśnie dlatego pewniejszym sposobem jest dodawanie tła w PSie. Szczególnie jeżeli GI leci też z enviromentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karo. Napisano 1 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2011 Proszę o odp. na moje poprzednie pytanie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 1 Kwiecień 2011 Share Napisano 1 Kwiecień 2011 MAX renderuje z kanałem alfa domyślnie - nawet w FB jest przełącznik podglądu RGB/A. Zapisać trzeba jako plik który obsługuje przezroczystość - TGA 32 albo PNG 32 na przykład. Co do materiału i env, to chyba nie wszystkie posiadają takie bezpośrednie udogodnienie - nie pamiętam - dawno w MR nie byłem :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się