Skocz do zawartości

problem z materiałami w renderingu


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,mam wielki problem przy renderowaniu sceny.Gdy w zakładce environment wybieram jakąś mapę jako tło,a na obiekt nakładam materiały:metallic paint,plastic/vinyl,metal,to w renderingu te materiały prześwitują w miejscach,gdzie występuje jakiś cień.Jak temu zradzić?:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wypadało by byś podał czym renderujesz i w jakim sofcie oraz załączył podgląd wyrenderowanej sceny, wtedy będzie można coś powiedzieć. Czasem tak jest np. ze materiał odbija za bardzo i przez to widać elementy enviroment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio mam styczność tylko z blenderem a tam jest trochę inaczej. tam global lubi świrować przy ang lub spherical wychodzą babole, ale jako laik nie będę się sprzeczał bo być może jestem w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo enviroment to nie to samo co Tło dla viewPortu. Potrzebujesz 2 map - 1.enviroment, 2.tło.

Skoro masz już tą mapę [A] w MapEditorze mapowane "spherical", to skasuj zdjęcie z zakładki enviro [skrót "8"] i dodaj jeszcze raz - będzie mapowanie "screen" domyślnie. A tą [A] mapkę w mapeditorze przenieś jako instance do każdego materiału metal itp. do slotu "enviroment".

 

Voila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tą [A] mapkę w mapeditorze przenieś jako instance do każdego materiału metal itp. do slotu "enviroment".

 

Voila.

Jak to dokładnie trzeba robic?

dziekuje za pomoc.

Jak renderowac z kanałem alpha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sly: a nie szybciej poprostu wyrenderowac z alpha i dodac obrazek tla w shopie ?

 

To zależy jak długo się komuś otwiera PS. :)

 

Karo. - W pierwszym poście napisałeś że gdy nakładasz materiały na obiekty... Więc w każdym takim materiale [metal, vinyl itp.] znajdź w zakładce "maps" ikonę "enviroment" - teraz chwyć Materiał z twoim zdjęciem [ten z mapowaniem spherical enviroment] z listy powyżej i upuść go na tą ikonę "enviroment" - program zapyta jak ma skopiować - wybierasz instance [dzięki temu jeśli zmodyfikujesz Materiał orginalny to zmiany nastąpią we wszystkich materiałach gdzie pojawia się ta mapa]. Proste.

Jeśli jest jeszcze zbyt trudno - możesz kliknąć w ikonę "enviroment" i wybrać swój materiał z listy [sortowanie "scene"], jeśli wiesz jak się nazywa, albo sam nadałeś mu nazwę np. "moje_tlo_do_odbić".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAX renderuje z kanałem alfa domyślnie - nawet w FB jest przełącznik podglądu RGB/A. Zapisać trzeba jako plik który obsługuje przezroczystość - TGA 32 albo PNG 32 na przykład. Co do materiału i env, to chyba nie wszystkie posiadają takie bezpośrednie udogodnienie - nie pamiętam - dawno w MR nie byłem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności