ihatebuffering Napisano 3 Kwiecień 2011 Napisano 3 Kwiecień 2011 Witam, jestem nowy. Potrzebuję pomocy od kogoś, kto dobrze się zna na Majce, ponieważ do 15 kwietnia mam czas na oddanie projektu "Pokój marzeń w 3D". Modeling dobiega końca, ale nie w tym problem. Zmieniły mi się same, bądź ja to zrobiłem nieświadomie ustawienia narzędzia przesuwania oraz skalowania, co jest irytujące i trochę uniemożliwia pracę. Chodzi mi o te "strzałeczki" do przesuwania w płaszczyznach. Mianowicie teraz nie mam strzałek, tylko kreski które ciągną się w nieskończoność :/ Jeszcze gorzej jest przy narzedziu skalwania, tam mam tylko szare kreski (nie aktywne) ciągnące się w nieskończoność i skalować mogę tylko całość przez środkowy kwadracik. A skalowanie w określonych kierunkach jest mi potrzebne, ponieważ przy przesuwaniu samych vertexów potem przy dodawaniu kolejnych inpotów kosta się rozpierdziela w losową bryłę. Próbowałem już reinstalować Maye z 2011 na wersję z hotfixem 3, usuwałem nawet wszystkie pliki i ustawienia Autodesca, a przykładowo pasek custom nadal pamięta pozycję umieszczone prze zemnie! Nie ma przypadkiem funkcji przywrócenia ustawień fabrycznych? Teraz screeny o co biega: maya.jpg maya2.JPG Windows 7 x86 jak coś :P Proszę o szybą odpowiedź bo czas mnie goni :/ Aha, żeby nie było nie mam żadnych cracków! Maye mam aktywowaną z udziałem strony http://students.autodesk.com/
Gość Chrupek3D Napisano 3 Kwiecień 2011 Napisano 3 Kwiecień 2011 usuń katalog Maya w Dokumentach, a skalować możesz środkową myszą na opcjach Scale x,y,z w menu po prawej stronie (to się jakoś box... cośtam nazywa). Najedź na nazwe "scale x" środkową myszą, przytrzymaj i ruszaj na boki...
ihatebuffering Napisano 3 Kwiecień 2011 Autor Napisano 3 Kwiecień 2011 (edytowane) Ale ze mnie idiota... W sumie Revo Uninstaler mnie zawiódł! Usuwałem nim Maye, usunął rejestry itp a pieprzonych dokumentów nie usunął O.o Chrupek3D dzięki stary! Ja usuwałem wszystko z folderów użytkowników a o dokumentach zapomniałem . W sumie od czasu gdy używam 7 praktycznie nie wchodzę do dokumentów, to chyba przez to. Ok wątek do zamknięcia. Aha, jeszcze pytanie czy jest szansa, żeby przy pomocy Mayi i wbudowanego w nią Mental raya wyrenderować fotorealistyczny pokój? Mniej więcej taki efekt: Edytowane 8 Kwiecień 2011 przez ihatebuffering
ca mel Napisano 3 Kwiecień 2011 Napisano 3 Kwiecień 2011 (edytowane) Tak na przyszłość, te wielkie manipulatory możesz zwiekszać i pomniejszac domyślnie -/= z klawiatury, albo numerycznie w głównych preferencjach. Co do wnętrza - jasne, że się da, trudniej byłoby zrobić je natywnym rendererem, chociaż przez całe lata też ludzie dawali sobie radę. Na początek warto przeczytać ten tutorial http://www.floze.org/2008/07/six-tuts-on-light-and-shade-part-i.html W kilku prostych przykładach opisuje modny w ostatnich czasach 'linear worklow' prowadzący do miłych dla oka prześwietleń. Pozdr. Edytowane 3 Kwiecień 2011 przez ca mel
ihatebuffering Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Napisano 7 Kwiecień 2011 (edytowane) Cześć, to znowu ja :) "Problem" podobny więc piszę tutaj. Mianowicie chodzi mi o to, że jeśli mam 2 obiekty z poligonów, to po ich "scaleniu" (narzędzie mesh-combine), to kursor skalowania, przesuwania zawsze zmienia swoją pozycję na środek sceny. Potem muszę go ręcznie przesuwać (klikam insert i umieszczam mniej więcej w środku obiektu). Jest to strasznie irytujące. I nie chodzi tutaj nawet o samo położenie, tylko jeśli ten kursor przesuwania obiektu nie jest blisko obiektu, to przy przesuwaniu go scalone obiety się rozjeżdżają O.o Dodam tylko, że gość na videotutku tego nie ma. Resetowałem znowu ustawienia, ale jest to samo. Wiecie o co biega? Pozdrawiam. Ogólnie rzecz biorąc, mam wrażenie że Maya 2011 jest trochę zabugowana... 3dsmax jest od niej dużo lepszy? Pokaże wam na screena jakie jajca się dzieją. Mam małe pudełko, w nim są pudełka na płyty CD, a w nich krążki CD. Wszystko jest zgrupowane i mogę przesuwać, skalować itp i jest OK. A gdy skopiuję ten zgrupowany/połączony obiekt, to po przesunięciu jest takie coś: Przed: maya1.JPG Po: maya2.JPG EDIT: Chyba się wyjaśniło, wystarczyło obiekt z duplikować (ctrl+d) zamiast kopiuj+wklej. IMO głupi szczegół. Edytowane 7 Kwiecień 2011 przez ihatebuffering
legomir Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 (edytowane) Modyfity -> Center Pivot centruje pivota na środek mesha po combine czy przy innej okazji jak jedzie na środek :P przy okazji możesz skasować historię od razu: Edit -> Delete All Type -> History Włącz maxa po may'i a przekonasz co to jest zły interfejs :P Edytowane 7 Kwiecień 2011 przez legomir
asblaze Napisano 7 Kwiecień 2011 Napisano 7 Kwiecień 2011 Mam małe pudełko, w nim są pudełka na płyty CD, a w nich krążki CD. Wszystko jest zgrupowane i mogę przesuwać, skalować itp i jest OK. A gdy skopiuję ten zgrupowany/połączony obiekt, to po przesunięciu jest takie coś.... Pewnie miałeś wybrane wszystkie elementy grupy i przesuniecie obiektów powodowało "podwójną transformacje". W Majce, inaczej jak w Maxie, starczy że kopiujesz rodzica - dzieci kopiowane są domyślnie. Ctrl+c -> Ctrl+v jest bardzo przydatne jeśli musisz skopiować też drzewko materiałów :)
ihatebuffering Napisano 7 Kwiecień 2011 Autor Napisano 7 Kwiecień 2011 legomir THX man! O to mi chodziło z tym wyśrodkowaniem :) Btw, według mnie właśnie po mayjce 3dsmax to porażka jeśli chodzi o interfejs. Maya ma bardzo intuicyjny interfejs:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się