Skocz do zawartości

Maya 3D 2011 - zmiana ustawień narzędzi przesuwania oraz skalowania


ihatebuffering

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy. Potrzebuję pomocy od kogoś, kto dobrze się zna na Majce, ponieważ do 15 kwietnia mam czas na oddanie projektu "Pokój marzeń w 3D". Modeling dobiega końca, ale nie w tym problem. Zmieniły mi się same, bądź ja to zrobiłem nieświadomie ustawienia narzędzia przesuwania oraz skalowania, co jest irytujące i trochę uniemożliwia pracę. Chodzi mi o te "strzałeczki" do przesuwania w płaszczyznach. Mianowicie teraz nie mam strzałek, tylko kreski które ciągną się w nieskończoność :/ Jeszcze gorzej jest przy narzedziu skalwania, tam mam tylko szare kreski (nie aktywne) ciągnące się w nieskończoność i skalować mogę tylko całość przez środkowy kwadracik. A skalowanie w określonych kierunkach jest mi potrzebne, ponieważ przy przesuwaniu samych vertexów potem przy dodawaniu kolejnych inpotów kosta się rozpierdziela w losową bryłę. Próbowałem już reinstalować Maye z 2011 na wersję z hotfixem 3, usuwałem nawet wszystkie pliki i ustawienia Autodesca, a przykładowo pasek custom nadal pamięta pozycję umieszczone prze zemnie! Nie ma przypadkiem funkcji przywrócenia ustawień fabrycznych?

Teraz screeny o co biega:

maya.jpg

maya2.JPG

 

Windows 7 x86 jak coś :P Proszę o szybą odpowiedź bo czas mnie goni :/ Aha, żeby nie było nie mam żadnych cracków! Maye mam aktywowaną z udziałem strony http://students.autodesk.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość Chrupek3D

usuń katalog Maya w Dokumentach, a skalować możesz środkową myszą na opcjach Scale x,y,z w menu po prawej stronie (to się jakoś box... cośtam nazywa).

Najedź na nazwe "scale x" środkową myszą, przytrzymaj i ruszaj na boki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ze mnie idiota... W sumie Revo Uninstaler mnie zawiódł! Usuwałem nim Maye, usunął rejestry itp a pieprzonych dokumentów nie usunął O.o Chrupek3D dzięki stary! Ja usuwałem wszystko z folderów użytkowników a o dokumentach zapomniałem . W sumie od czasu gdy używam 7 praktycznie nie wchodzę do dokumentów, to chyba przez to. Ok wątek do zamknięcia.

 

Aha, jeszcze pytanie czy jest szansa, żeby przy pomocy Mayi i wbudowanego w nią Mental raya wyrenderować fotorealistyczny pokój? Mniej więcej taki efekt:

Alexroom.jpg

Edytowane przez ihatebuffering
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na przyszłość, te wielkie manipulatory możesz zwiekszać i pomniejszac domyślnie -/= z klawiatury, albo numerycznie w głównych preferencjach.

Co do wnętrza - jasne, że się da, trudniej byłoby zrobić je natywnym rendererem, chociaż przez całe lata też ludzie dawali sobie radę.

Na początek warto przeczytać ten tutorial http://www.floze.org/2008/07/six-tuts-on-light-and-shade-part-i.html

W kilku prostych przykładach opisuje modny w ostatnich czasach 'linear worklow' prowadzący do miłych dla oka prześwietleń.

Pozdr.

Edytowane przez ca mel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, to znowu ja :) "Problem" podobny więc piszę tutaj. Mianowicie chodzi mi o to, że jeśli mam 2 obiekty z poligonów, to po ich "scaleniu" (narzędzie mesh-combine), to kursor skalowania, przesuwania zawsze zmienia swoją pozycję na środek sceny. Potem muszę go ręcznie przesuwać (klikam insert i umieszczam mniej więcej w środku obiektu). Jest to strasznie irytujące. I nie chodzi tutaj nawet o samo położenie, tylko jeśli ten kursor przesuwania obiektu nie jest blisko obiektu, to przy przesuwaniu go scalone obiety się rozjeżdżają O.o Dodam tylko, że gość na videotutku tego nie ma. Resetowałem znowu ustawienia, ale jest to samo. Wiecie o co biega? Pozdrawiam. Ogólnie rzecz biorąc, mam wrażenie że Maya 2011 jest trochę zabugowana... 3dsmax jest od niej dużo lepszy?

Pokaże wam na screena jakie jajca się dzieją.

Mam małe pudełko, w nim są pudełka na płyty CD, a w nich krążki CD. Wszystko jest zgrupowane i mogę przesuwać, skalować itp i jest OK. A gdy skopiuję ten zgrupowany/połączony obiekt, to po przesunięciu jest takie coś:

Przed:

maya1.JPG

 

Po:

maya2.JPG

 

 

EDIT: Chyba się wyjaśniło, wystarczyło obiekt z duplikować (ctrl+d) zamiast kopiuj+wklej. IMO głupi szczegół.

maya1.JPG

Edytowane przez ihatebuffering
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modyfity -> Center Pivot

centruje pivota na środek mesha po combine czy przy innej okazji jak jedzie na środek :P przy okazji możesz skasować historię od razu:

Edit -> Delete All Type -> History

 

Włącz maxa po may'i a przekonasz co to jest zły interfejs :P

Edytowane przez legomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pudełko, w nim są pudełka na płyty CD, a w nich krążki CD. Wszystko jest zgrupowane i mogę przesuwać, skalować itp i jest OK. A gdy skopiuję ten zgrupowany/połączony obiekt, to po przesunięciu jest takie coś....

 

Pewnie miałeś wybrane wszystkie elementy grupy i przesuniecie obiektów powodowało "podwójną transformacje".

W Majce, inaczej jak w Maxie, starczy że kopiujesz rodzica - dzieci kopiowane są domyślnie.

 

Ctrl+c -> Ctrl+v jest bardzo przydatne jeśli musisz skopiować też drzewko materiałów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności