matiwrc Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Szukałem na forum jednak nie znalazłem odpowiedzi (w wyszukiwarce po zwrotach takich jak odcinaniem, rozcinanie, wycinanie)... Proszę o informację w jaki sposób można z jednego elementu zrobić 2 poprzez rozcięcie, tak jakby nożem (czyli np cięciem wzdłuż jednej z osi lub pod dowlonym kątem), coś takiego jakby rozciąć płaszczyzną. Tutaj z kolei pojawiają się dwa przypadki, cięcię jednolitą płaszczyzną (płaską) i drugi przypadek cięcie ząbkowaną płaszczyzną (tak jak np. są nożyczki które zostawiają efekt ząbków) lub jakimś innym dowolnym kształtem. Akurat teraz z boxa chcę odciąć narożnik i nie wiem jak - oczywiście chcę aby powstały 2 obiekty z jednego -> część która zostaje i część odcięta. Z góry dziękuję za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blinq Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Jaki soft? Ta informacja odrobinę pomoże w udzieleniu Ci odpowiedzi ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLADE Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Zaznacz odpowiednie poligony i użyj funkcje detach Link to comment Share on other sites More sharing options...
matiwrc Posted April 4, 2011 Author Share Posted April 4, 2011 Sory... :-) 3d Studio Max 2009. Podsumowując chodzi o rozcięcie dowolnego obiekty płaszyczną o dowolnym kształcie na dwie części. Przy skomplikowanych elementach z tymi poligonami byłby problem, a co jak chce ciąć w połowie poligonu? Poprostu najlepiej byłoby jakby się dało stworzyć dowolną płaszczyznę z nurbsa i użyć jej jako ostrza do rozcięca obiektu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blinq Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 To użyj narzędzia cut i dalej tak jak BLADE radzi. Albo proBoolean/proCutter, ale z tymi to trzeba ostrożnie się obchodzić i później siatkę wyczyścić. pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
matiwrc Posted April 4, 2011 Author Share Posted April 4, 2011 Nie mogę znaleźć takie modyfikatora jak proboolean i proCutter. {UPDATE: no tak, znalazłem :-) zaczynam próbować. } Najprościej będzie wytłumaczyć tak: poniżej zrzut -> chce płaszczyzną rozciąć ten "klocek" na dwa elementy. Da się tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
F/X Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 tutorial: http://www.3d-resources.com/3d_studio_max_tutorials/boolean_modeling_i_tutorial.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
matiwrc Posted April 4, 2011 Author Share Posted April 4, 2011 Dzięki za pomoc. Po połączeniu Waszych rad i helpa z 3d udało się uzyskać pożadany efekt :) Powierzchnia nurbsowa zamieniona na editable poly, następnie użyte proCutter, a wynik zamieniony na editable mesh i potem explode ustawione na 180. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts