matiwrc Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 Szukałem na forum jednak nie znalazłem odpowiedzi (w wyszukiwarce po zwrotach takich jak odcinaniem, rozcinanie, wycinanie)... Proszę o informację w jaki sposób można z jednego elementu zrobić 2 poprzez rozcięcie, tak jakby nożem (czyli np cięciem wzdłuż jednej z osi lub pod dowlonym kątem), coś takiego jakby rozciąć płaszczyzną. Tutaj z kolei pojawiają się dwa przypadki, cięcię jednolitą płaszczyzną (płaską) i drugi przypadek cięcie ząbkowaną płaszczyzną (tak jak np. są nożyczki które zostawiają efekt ząbków) lub jakimś innym dowolnym kształtem. Akurat teraz z boxa chcę odciąć narożnik i nie wiem jak - oczywiście chcę aby powstały 2 obiekty z jednego -> część która zostaje i część odcięta. Z góry dziękuję za pomoc.
blinq Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 Jaki soft? Ta informacja odrobinę pomoże w udzieleniu Ci odpowiedzi ;)
BLADE Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 Zaznacz odpowiednie poligony i użyj funkcje detach
matiwrc Napisano 4 Kwiecień 2011 Autor Napisano 4 Kwiecień 2011 Sory... :-) 3d Studio Max 2009. Podsumowując chodzi o rozcięcie dowolnego obiekty płaszyczną o dowolnym kształcie na dwie części. Przy skomplikowanych elementach z tymi poligonami byłby problem, a co jak chce ciąć w połowie poligonu? Poprostu najlepiej byłoby jakby się dało stworzyć dowolną płaszczyznę z nurbsa i użyć jej jako ostrza do rozcięca obiektu.
blinq Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 To użyj narzędzia cut i dalej tak jak BLADE radzi. Albo proBoolean/proCutter, ale z tymi to trzeba ostrożnie się obchodzić i później siatkę wyczyścić. pozdro
matiwrc Napisano 4 Kwiecień 2011 Autor Napisano 4 Kwiecień 2011 Nie mogę znaleźć takie modyfikatora jak proboolean i proCutter. {UPDATE: no tak, znalazłem :-) zaczynam próbować. } Najprościej będzie wytłumaczyć tak: poniżej zrzut -> chce płaszczyzną rozciąć ten "klocek" na dwa elementy. Da się tak?
F/X Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 tutorial: http://www.3d-resources.com/3d_studio_max_tutorials/boolean_modeling_i_tutorial.html
matiwrc Napisano 4 Kwiecień 2011 Autor Napisano 4 Kwiecień 2011 Dzięki za pomoc. Po połączeniu Waszych rad i helpa z 3d udało się uzyskać pożadany efekt :) Powierzchnia nurbsowa zamieniona na editable poly, następnie użyte proCutter, a wynik zamieniony na editable mesh i potem explode ustawione na 180.
Rekomendowane odpowiedzi