Napisano 12 Kwiecień 201114 l Witam jestem początkującym użytkownikiem 3ds maxa więc proszę o wyrozumiałość... mój problem polega na tym, że tekstury po wyrenderowaniu są za jasne, dużo jaśniejsze niż powinny być. wygląda to mniej więcej tak: Wzorowałem się na tym tutorialu: http://www.meedo.pl/blog/10-tutorial01 więc wszystkie ustawienia Vraya i VraySun mam takie jak tam, a pomimo to obraz jest zbyt jasny. Może wystarczy tylko zmienić gdzieś intensywność światła, nie wiem w czym tkwi problem (w ogóle nie wiem do czego służą jakie parametry Vraysun i niewiem jak mają być ustawione) Proszę o wyrozumiałość i pomoc
Napisano 12 Kwiecień 201114 l Ja wiem czy za jasny? Oświetliłeś go mocnym światłem kierunkowym i dałeś tylko białe ściany więc wydaje się w porządku.
Napisano 12 Kwiecień 201114 l w ogóle nie wiem do czego służą jakie parametry Vraysun i niewiem jak mają być ustawione no to pora sie zapoznac :) Polecam lekture manuala vraya: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vraysun_sky.htm
Napisano 12 Kwiecień 201114 l Autor mirach dzięki za pomoc lucek chyba jednak są za jasne bo marmur na kolumnach jak i wszystkie 3 głośniki powinny być czarne. Nie wiem tylko czy to wyłącznie wina światła czy może źle nałożona tekstura. Poczytam o Vray Sun, poeksperymentuje i zobaczę co wyjdzie.
Napisano 13 Kwiecień 201114 l Autor Dzisiaj przy renderingu zauważyłem że pokazuje mi ostrzeżenie i tam jest coś o jasności: Co oznacza to ostrzeżenie? Gdzie można wyłączyć to Subpixel Color Mapping?
Napisano 13 Kwiecień 201114 l nie przejmuj się tym komunikatem, to standart kiedy sub-pixel mapping jest włączony :) Ale... Jeżeli chcesz wyłączyć to: V-Ray>Color Mapping>Sub-pixel Mapping - odznacz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto