Napisano 14 Kwiecień 201113 l Witam, zrobiłem (ala) planete i chcę aby miała ona rotacje, wiem jak zrobić animacje rotacji ale nie zadowala mnie to abym miał robić 10min rotacje planety. Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak zrobić taką rotacje ciągłą? Wzorowałem się trochę na tym tutorialu ale nie wiele mi pomógł -http://max3d.pl/tut.php?id=263
Napisano 14 Kwiecień 201113 l Zrób rotacje, w curve editor zaznacz klucze i w param curve out-of-range types wybierz loop
Napisano 14 Kwiecień 201113 l Autor niestety nie wychodzi mi to ;/, jestem początkujący więc proszę się nie denerwować, każdy tak zaczynał. Więc robię to co napisałeś jednak dalej robi mi powtórki, uprzedam że mam 3dmax 2010
Napisano 14 Kwiecień 201113 l bo loop robi powtórki tego ruchu co już jest, wybierz relative repeat jest pod loopem może to będzie efekt którego potrzebujesz
Napisano 15 Kwiecień 201113 l Kontroler rotacji powinien być linowy dla takiego ruchu - motion -> rotation controler-> euler XYZ ->linear rotation. Czy jakoś tak :D
Napisano 15 Kwiecień 201113 l Autor A możecie mi powiedzieć gdzie tego szukać? motion -> rotation controler-> euler XYZ ->linear rotation Ok, znalazłem ale dalej nic to nie daje, ja mysle ze to trzeba coś z czasem zrobić ponieważ co nie zrobie dalej czas dochodzi do 100 i od nowa "kręci się".
Napisano 15 Kwiecień 201113 l Zgadza się. Bo Twoja animacja trwa 100 klatek. Wejdź do panelu "Time configuration": i tam wpisz jak długą chcesz mieć animację - możesz też zmienić "Frame Rate" na PAL jeśli chcesz żeby odtwarzała się 25kl/sec. lub wpisać swoją wartość "custom"'. A swój obrót możesz ustawić na klatkach 0-1 [wciskasz skrót "n" i animujesz - 0: klatka kluczowa, 1:klatka kluczowa z minimalnym obrotem, np. 1stopień] w takim przypadku w oknie "Track View - Curve Editor" dajesz wspomniany parametr "Linear", nie "loop". Edytowane 15 Kwiecień 201113 l przez sly
Napisano 15 Kwiecień 201113 l Autor Więc jeśli chcę zrobić dość realistyczną rotacje planety czyli 0.1(stopnia)/kl to muszę ustawić tak dużo klatek aż planeta wykona 360(stopni)??
Napisano 15 Kwiecień 201113 l Jeśli chcesz mieć pełen obrót - TAK - 3600 klatek. = 144 sekundy = 2:24minuty. Pytanie - Czy potrzebujesz zaloopowaną animację. Przy krótszych "loopach" pamiętaj że jeśli klatka 0 i ostatnia [np. 500] się pokrywają to w animacji korzystasz z Jednej z nich - 0-499 lub 1-500. W przeciwnym razie podwoi ci się klatka na spojeniu loopa i może być widać przystopowanie. Edytowane 15 Kwiecień 201113 l przez sly
Napisano 15 Kwiecień 201113 l Autor Oo wkońcu się udało :D thx 'sly', twoje porady bardzo pomogły, szczególnie z tym problemem przystopowania, to mnie denerwowało. :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto