Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam, zrobiłem (ala) planete i chcę aby miała ona rotacje, wiem jak zrobić animacje rotacji ale nie zadowala mnie to abym miał robić 10min rotacje planety. Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak zrobić taką rotacje ciągłą?

Wzorowałem się trochę na tym tutorialu ale nie wiele mi pomógł -http://max3d.pl/tut.php?id=263

  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

niestety nie wychodzi mi to ;/, jestem początkujący więc proszę się nie denerwować, każdy tak zaczynał. Więc robię to co napisałeś jednak dalej robi mi powtórki, uprzedam że mam 3dmax 2010

Posted

bo loop robi powtórki tego ruchu co już jest, wybierz relative repeat jest pod loopem może to będzie efekt którego potrzebujesz

Posted

Kontroler rotacji powinien być linowy dla takiego ruchu - motion -> rotation controler-> euler XYZ ->linear rotation. Czy jakoś tak :D

Posted

A możecie mi powiedzieć gdzie tego szukać? motion -> rotation controler-> euler XYZ ->linear rotation

 

Ok, znalazłem ale dalej nic to nie daje, ja mysle ze to trzeba coś z czasem zrobić ponieważ co nie zrobie dalej czas dochodzi do 100 i od nowa "kręci się".

Posted (edited)

Zgadza się. Bo Twoja animacja trwa 100 klatek.

Wejdź do panelu "Time configuration":

changing-animation-length-in-3ds-max.png

i tam wpisz jak długą chcesz mieć animację - możesz też zmienić "Frame Rate" na PAL jeśli chcesz żeby odtwarzała się 25kl/sec. lub wpisać swoją wartość "custom"'.

 

A swój obrót możesz ustawić na klatkach 0-1 [wciskasz skrót "n" i animujesz - 0: klatka kluczowa, 1:klatka kluczowa z minimalnym obrotem, np. 1stopień] w takim przypadku w oknie "Track View - Curve Editor" dajesz wspomniany parametr "Linear", nie "loop".

Edited by sly
Posted

Więc jeśli chcę zrobić dość realistyczną rotacje planety czyli 0.1(stopnia)/kl to muszę ustawić tak dużo klatek aż planeta wykona 360(stopni)??

Posted (edited)

Jeśli chcesz mieć pełen obrót - TAK - 3600 klatek. = 144 sekundy = 2:24minuty.

Pytanie - Czy potrzebujesz zaloopowaną animację.

 

Przy krótszych "loopach" pamiętaj że jeśli klatka 0 i ostatnia [np. 500] się pokrywają to w animacji korzystasz z Jednej z nich - 0-499 lub 1-500. W przeciwnym razie podwoi ci się klatka na spojeniu loopa i może być widać przystopowanie.

Edited by sly
Posted

Oo wkońcu się udało :D thx 'sly', twoje porady bardzo pomogły, szczególnie z tym problemem przystopowania, to mnie denerwowało. :D

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy