Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zrobiłem (ala) planete i chcę aby miała ona rotacje, wiem jak zrobić animacje rotacji ale nie zadowala mnie to abym miał robić 10min rotacje planety. Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak zrobić taką rotacje ciągłą?

Wzorowałem się trochę na tym tutorialu ale nie wiele mi pomógł -http://max3d.pl/tut.php?id=263

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

niestety nie wychodzi mi to ;/, jestem początkujący więc proszę się nie denerwować, każdy tak zaczynał. Więc robię to co napisałeś jednak dalej robi mi powtórki, uprzedam że mam 3dmax 2010

Napisano

A możecie mi powiedzieć gdzie tego szukać? motion -> rotation controler-> euler XYZ ->linear rotation

 

Ok, znalazłem ale dalej nic to nie daje, ja mysle ze to trzeba coś z czasem zrobić ponieważ co nie zrobie dalej czas dochodzi do 100 i od nowa "kręci się".

Napisano (edytowane)

Zgadza się. Bo Twoja animacja trwa 100 klatek.

Wejdź do panelu "Time configuration":

changing-animation-length-in-3ds-max.png

i tam wpisz jak długą chcesz mieć animację - możesz też zmienić "Frame Rate" na PAL jeśli chcesz żeby odtwarzała się 25kl/sec. lub wpisać swoją wartość "custom"'.

 

A swój obrót możesz ustawić na klatkach 0-1 [wciskasz skrót "n" i animujesz - 0: klatka kluczowa, 1:klatka kluczowa z minimalnym obrotem, np. 1stopień] w takim przypadku w oknie "Track View - Curve Editor" dajesz wspomniany parametr "Linear", nie "loop".

Edytowane przez sly
Napisano

Więc jeśli chcę zrobić dość realistyczną rotacje planety czyli 0.1(stopnia)/kl to muszę ustawić tak dużo klatek aż planeta wykona 360(stopni)??

Napisano (edytowane)

Jeśli chcesz mieć pełen obrót - TAK - 3600 klatek. = 144 sekundy = 2:24minuty.

Pytanie - Czy potrzebujesz zaloopowaną animację.

 

Przy krótszych "loopach" pamiętaj że jeśli klatka 0 i ostatnia [np. 500] się pokrywają to w animacji korzystasz z Jednej z nich - 0-499 lub 1-500. W przeciwnym razie podwoi ci się klatka na spojeniu loopa i może być widać przystopowanie.

Edytowane przez sly

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności