Car4los Napisano 4 Maj 2011 Napisano 4 Maj 2011 Witam, nazywam się Karol i mam 16 lat(za pare miech 17), ale do rzeczy.Zawsze interesowała mnie grafika i gry komputerowe. Mam więc parę pytań do was profesjonalni graficy: 1.Mam 16 lat i przebywałem na sporo forach jednak każde było jedynie o 2d i liznąłem każdą z dziedzin i uznałem, że to nie dla mnie, jednak czy nie jest już za późno by zacząć działać w 3d ? 2.Chciałbym w przyszłości zostać grafikiem w firmie tworzącej gry komputerowej. Jak mam zacząć jakieś porady? 3.Z jakiego oprogramowania korzystać (nie miałem z żadnym większej styczności) 4.Jakieś tutoriale dla początkujących i wsparcie było by mile widziane :P 5.Jakie polecacie studia związane z 3d? (Warszawa, Białystok)
mirach Napisano 4 Maj 2011 Napisano 4 Maj 2011 z 3d to jak z kung-fu, jak nie zaczniesz w wieku 5 lat to juz nie ma dla ciebie miejsca.
Grave Napisano 4 Maj 2011 Napisano 4 Maj 2011 1. Masz dopiero 16 lat... 2. Szukaj informacji - pełno tego 3. Poczytaj o temacie a potem sam sprawdź co ci bardziej leży 4. Forum i dział "tutoriale". Tutków w necie jest pełno... 5. Takie studia nie są potrzebne, jak czujesz że tak będzie dla ciebie lepiej to idziesz (akurat w tym kierunku to najlepiej zagranicę), a jak nie, to nie...
Car4los Napisano 4 Maj 2011 Autor Napisano 4 Maj 2011 (edytowane) Dobra to może było głupie pytanie, bo dla chcącego nic trudnego ;] Moglibyście podać odpowiedzi do innych pytań ?? Najbardziej interesuje mnie opogramowanie , tutoriale i co robić by najlepiej "wykształcić" się na grafika do gier Ps: Up właśnie dlatego tutaj pytam, żeby nie znaleźć informacji z przed 10 lat, a poza tym nie mam pojęcia co mam zrobić, ogólnie jestem zdezorientowany... w dziale Game art nie moge znaleźć informacji jak zacząć ;s Edytowane 4 Maj 2011 przez Car4los
mirach Napisano 4 Maj 2011 Napisano 4 Maj 2011 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2846 tu masz sporą lekture
3d_operator Napisano 5 Maj 2011 Napisano 5 Maj 2011 Oprogramowanie Blender na początek. Duża zaleta -darmowe, jak ci się znudzi 3d nie będziesz miał żalu wydanej kasy ;)
Tomala Napisano 5 Maj 2011 Napisano 5 Maj 2011 Masz całkiem sporo czasu. Jak teraz zaczniesz z dużym zapałem to do czasu skończenia szkoły średniej będziesz miał spore umiejętności. 3ds max idzie w stronę gier. Tak mi się wydaje i sporo polskich firm w nim działa dlatego ja bym Ci radził zacząć od maxa ewentualnie mayi. Zajefajny sofcik to też XSI, teraz to się chyba nazywa autodesk softimage. Ogólnie to w każdym sofcie zrobisz model ale do maxa i mayki znajdziesz najwięcej tutoriali. Jak będziesz chciał robić modele organiczne jak np postacie czy inne stworzenia to nieodzowny będzie zbrush albo mudbox. Robiąc modele do gry zazwyczaj musisz też umieć tworzyć textury więc nie unikaj tego ucząc się. Uczyć się jest z czego. W necie masz 25 miliardów tutoriali. Oczywiście język angielski Twoim przyjacielem jest bo bez tego będzie ciężko.
Car4los Napisano 5 Maj 2011 Autor Napisano 5 Maj 2011 (edytowane) Wielkie dzięki za odpowiedzi, ale mam jeszcze pare pytań: 1.Wiem że potrzebne są 3 programy do modelowania(3ds max) do organiki(zbrush) i do textur (ps). Nie wiem tylko do czego dokładnie jest ten zbrush i na czym polega organika/ Sculpty 2.W grach stosowane są silniki graficzne np w Wiedzminie 2 jest autorski (red engine?) i co jest on importowany do 3dsa ? 3.Co daje vray do 3ds max ? opłaca się go pobrać/kupić ? 4.Textury, jak je zrobić/pobrać? Edytowane 5 Maj 2011 przez Car4los
Tomala Napisano 5 Maj 2011 Napisano 5 Maj 2011 1. Zbrush jest do digital sculptingu czyli do wirtualnego rzeźbienia. To trochę jak malowanie w 3d. Pędzel w zbrushu zazwyczaj wciska bądź wytłacza geometrię dzięki czemu nadaje się bryle kształtu tak jakby malując po niej. Ponieważ w zbrushu można tak rzeźbić w baaardzo gęstych siatkach zazwyczaj stosowany on jest do detalizowania modeli. Zmarszczki, fałdki i tym podobne detale robi się właśnie w zbrushu choć programik ma szersze zastosowanie. najlepiej pooglądaj sobie filmy na youtube albo wejdź na stronę producenta programu: http://www.pixologic.com/home.php 2. Model który robisz do gry finalnie trafia do engine'u ale w procesie tworzenia tego modelu wcale nie musisz mieć do niego dostępu. Są pewne wymagania charakterystyczne dla każdego engine'u które model i textury muszą spełnić i tyle. Zazwyczaj grafik tworzący modele do gry nie wrzuca ich do enginu tylko przygotowuje je pod exporter do konkretnego engina jeśli takowy istnieje. 3. Jak chcesz robić modele do gier to zapomnij o v-ray'u. 1
Levus Napisano 5 Maj 2011 Napisano 5 Maj 2011 3. Vray to silnik renderujący, podobny do mental raya, w maxie mental jest wbudowany, więc na początku nie ma sensu go kupować, jak już to uczyć się na demo. 4. Te darmowe bazy zazwyczaj wystarczają: http://www.cgtextures.com http://www.textures.pl http://www.mayang.com/textures Textury i referencje ludzi znajdziesz na http://www.3d.sk i stronach pokrewnych, niestety te są już płatne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się