Napisano 8 Maj 201113 l Witajcie, Tak jak skrótowo napisałem w temacie, teraz to rozwinę. Chodzi mi o skrypt w Python'ie (Blender 2.49), który utworzy w oknie Stożek, walec oraz koło (nie mylić ze sferą ;) ). Objekt ma się tworzyć w oknie 3D View, nie w Game Engine. Chodzi i standardowe figury które można utworzyć w Blenderze z menu Mesh. Z góry Wam dziękuję. Dla przykładu wkleję kod który odkopałem na stronach i lekko zmodyfikowałem: Skryp tworzy Sześcian. (na pewno jest prostrzy sposób, niestety znajomość tego języka programowania jest u mnie praktycznie zerowa) import Blender as X # vertices A = [0.5,1.5,0] B = [0.5,-0.5,0] C = [-1.5,-0.5,0] D = [-1.5,1.5,0] E = [0.5,1.5,2] F = [0.5,-0.5,2] G = [-1.5,-0.5,2] H = [-1.5,1.5,2] verts = [A,B,C,D,E,F,G,H] faces = [[0,1,2,3], [0,1,5,4], [1,2,6,5], [2,3,7,6], [3,0,4,7], [4,5,6,7]] # create Object ob = X.Object.New('Mesh', 'MeshOb') # create ObData me = X.Mesh.New('myMesh') # add vertices me.verts.extend( verts ) # create faces me.faces.extend( faces ) ob.link( me ) scene = X.Scene.GetCurrent() scene.link( ob ) X.Redraw(-1) # print out the verts, edges and faces of our mesh for v in me.verts: print v for e in me.edges: print e for f in me.faces: print f
Napisano 9 Maj 201113 l Autor Znalazłem jeszcze coś takiego (tworzy Sferę): from Blender import Mesh, Material import bpy def sphere(scn, segments, rings, radius, x, y, z, r, g, b, a): me = Mesh.Primitives.UVsphere(segments, rings, radius) mat = Material.New('SphereMat') mat.rgbCol = [r, g, b] mat.setAlpha(a) me.materials += [mat] ob = scn.objects.new(me, 'SphereOb') ob.setLocation(x, y, z) sce = bpy.data.scenes.active sphere(sce, 32, 32, 4, 1, 1, 1, .2, .5, .6, 1.0)
Napisano 11 Maj 201113 l Autor Czy ktoś może wspomóc mnie w tej kwestii? Potrzebuję kod skryptu pythona który utowrzy Stożek (Cone) bądź Walec (Cylinder) i Koło (Circle). Proszę o Was o pomoc, jest to bardzo ważna kwestia. Byłbym bardzo wdzięczny za taki skrypt. Pozdrawiam
Napisano 11 Maj 201113 l ważna kwestia ? pewnie jakieś zaliczenie, na które nie chciało się pouczyć, bo to jest banał który można otrzymać przerabiając podane skrypty takie cos moze byc ? http://www.blender.org/documentation/242PythonDoc/MeshPrimitives-module.html from Blender import Mesh, Window import bpy scn = bpy.data.scenes.active verts=10 diameter=0.5 length=2 cylinder = Mesh.Primitives.Cylinder(verts, diameter, length) obCylinder = scn.objects.new(cylinder, 'CylinderOb') verts=10 diameter=1 length=1 cone = Mesh.Primitives.Cone(verts, diameter, length) obCone = scn.objects.new(cone, 'ConeOb') verts=10 diameter=2 circle = Mesh.Primitives.Circle(verts, diameter) obCircle = scn.objects.new(circle, 'CircleOb') Window.Redraw() edit:// była sfera jest cylinder Edytowane 11 Maj 201113 l przez szczuro
Napisano 11 Maj 201113 l Autor No stronę którą podałeś widziałem, ale nie wiedziałęm o co chodzi. Nie znam się na tym języku, a czasu mam bardzo mało żeby go opanować. A to nie zaliczenie, tylko inżynierka ;) Wielkie dzięki!!!
Napisano 12 Maj 201113 l Jak to inżynierka to jeszcze gorzej miałeś 3 lata aby się do tego przygotować. ale inżynierzy nam rosną :P nie potrafią programować, a przede wszystkim czytać dokumentacji technicznej i myśleć. Mają wszystko na tacy a nie są w stanie dostosować do swoich potrzeb :eek: z tej strony z której nie wiedziałeś o co chodzi, tak żeby szybko Cię doedukować. Example (czytaj przykład): from Blender import * me = Mesh.Primitives.Cube(2.0) # create a new cube of size 2 ob = Object.New('Mesh') # create a new mesh-type object ob.link(me) # link mesh datablock with object sc = Scene.GetCurrent() # get current scene sc.link(ob) # add object to the scene Window.RedrawAll() # update windows i w linijce z komentarzem "# create a new cube of size 2" zmianiasz "Cube(2.0)" na wybraną z Function Summary np Circle(verts, diameter) a zamiast verts i diameter wstawiasz wartości. Wielka filozofia :P Edytowane 12 Maj 201113 l przez szczuro
Napisano 12 Maj 201113 l deshu tak, a właściwie nie, "tajpy" są, tylko są dynamicznie przypisywane Coody ... nie szczuro nam się zbulwersował :) w sumie ja też :D
Napisano 12 Maj 201113 l n-pigeon: oj bo to jest tak proste, że średnio rozgarnięty inż powinien sobie z tym poradzić :P pozdrawiam mgr inż szczuro :)
Napisano 12 Maj 201113 l Autor szczuro: (mgr inż. szczuro ;) ) Może i dla Ciebie to jest proste, dla mnie pewnie też byłoby po, jak to podałeś 3 latach. Tylko że ja nie miałem na studiach Blendera, pracuję na nim od 6 miesięcy? Nie jestem na studiach hmm graficznych, tylko na Sieciach (xD). A wrzutę dotyczącą skryptu dostałem 3 tygodnie przed oddaniem -_-", więc zwróciłem się do Was o Pomoc. Jestem teraz desperatem w sprawie skryptów ;) A jest to ciekawe, jakbym miał więcej czasu na pewno bym się w tym wyszkolił :P Dzięki jeszcze raz za pomoc.
Napisano 12 Maj 201113 l mi nie chodzi czy znasz czy nie blendera, jesli miales choc troche programowania (a na sieciach jeśli to sieci komputerowe to raczej miałeś), to powinieneś umieć rozróżnić w większości języków zmienne, funkcje i komentarze. Gdy czytasz przykład na stronie z komentarzem "#create a new Cube" a pod spodem masz tabelkę różnymi wartościami i między innymi Cube, to tak trudno się domyśleć, że można to zmienić na wartość z tabelki ? Edytowane 12 Maj 201113 l przez szczuro
Napisano 12 Maj 201113 l Dobra spokój :D Coody nie jest jeszcze inżynierem :) teraz wskoczy na właściwy tor i będzie świecił przykładem dla innych studentów politechniki, którzy prawdopodobnie nawet nie wiedzą co to jest python :)
Napisano 12 Maj 201113 l Parę dni temu widziałem podobny post z podobnym problemem na blender.pl - być może to ta sama osoba. (Tam także pomarudziliśmy nad podeściem do pracy, bądź co bądź, inżynierskiej, ale nie było nikogo tak wyrozumiałego jak szczuro)
Napisano 12 Maj 201113 l n-pigeon: ale ubiega się o ten tytuł, a co jeśli dawaliby prawo jazdy ludziom którzy nie czytają znaków drogowych ...hmm... choć w sumie dają :P wjaworski: tyle że ja nie wiedziałem że to inżynierska, wtedy wkleiłbym sam link.
Napisano 14 Maj 201113 l Autor szczuro: jako "sieciowiec", miałem programowanie: C, C++ i Java. Im dalej, tym dla mnie ciężej było. Gdybym nie miał na głowie pisanie pracy i oddania do końca miesiąca, nie pracowałbym od 7 do godziny 16 i wracał do domu o ok 17 i mieć nóż na gardle z Dyrektorem, to bym się zagłębił w komentarze i sam język z przyjemnością. No i pobawił się w samym Blenderze, co mnie kręci i mam już kilka projektów w głowie ^^ Dobra kończę te tłumaczenie się ;) Jadę do promotora i mam nadzieję że zaakceptuje pracę i będę miał jedną sprawę załatwioną. Mimo iż szacunek do mnie jako użytkownika zmalał, to i tak życzcie mi powodzenia ^_^
Napisano 14 Maj 201113 l szczuro: mając ten tytuł, nic nie potrafiąc i tak nie będą pracować w tym zawodzie, bo będzie ich to przerażać :) Coody Powodzenia i masz to http://www.thenewboston.com/ przyda ci się
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto