gregory Napisano 29 Maj 2011 Napisano 29 Maj 2011 Cześć, potrzebuje rady lub dobrego tutoriala jak oświetlić w vrayu w miarę duży kawałek miasta? By wyglądało jak tam tym zdjęciu: http://www.coroflot.com/viegas/exterior-visualization/20 lub jak na fotce poniżej. Moje doświadczenie w v-ray jest znikome, dlatego proszę o pomoc...
Tores Napisano 29 Maj 2011 Napisano 29 Maj 2011 użyj vraysun i vraysky oraz fizycznej kamery. Tutoriale są na sieci. Jest też co nieco na http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm
gregory Napisano 30 Maj 2011 Autor Napisano 30 Maj 2011 (edytowane) Próbowałem Vray sun and sky, ale jakość nie podobał mi się efekt. Uzyłem Target Direct z vrayshadow wyszło troszke lepiej ale to jeszcze nie to, co moge jeszcze zmienić w ustawieniach światła? by było bardziej realne? jest troche matowo Edytowane 30 Maj 2011 przez gregory
gregory Napisano 30 Maj 2011 Autor Napisano 30 Maj 2011 i jeszcze jak ustawić cienie by były lekko niebieskie a nie szare?
Wirnik Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 Ja też bym sugerował sky i sun, Tylko na poczatek ustaw sobie Gamę w maxie na 2,2 za niebieskie cienie odpowiada globalne oświetlenie czyli jesli ustawisz sobie w zakładce v-ray environement swiatło niebieskie bedziesz miał niebieskie cienie, ustaw to a dopiero potem odpal sobie directa, w indirect ilumination włacz sobie abient occlusion i bedziesz miał troche bardziej widoczne załamania w modelu, Narazie ciężko powiedzieć Ci coś konkretnego bo własciwie u ciebie jest mało modelu :) 1
gregory Napisano 30 Maj 2011 Autor Napisano 30 Maj 2011 (edytowane) Wirnik dzieki za konkretne podpowiedzi, zrobiłem jak mówiłeś, ale jeszcze czegoś tu brakuje. Nadal używam directa jako oświetlenie. Modelu na razie mało ale dopiero zaczynam, a renderem chciałem sie zająć już od teraz bo wiem ze mam braki, potem moze mi nie wystarczyć czasu na dopieszczenie. Mam nadzieje ze z pomocą użytkowników forum osiągnę pożądany rezultat. Edytowane 30 Maj 2011 przez gregory
gregory Napisano 1 Czerwiec 2011 Autor Napisano 1 Czerwiec 2011 Postanowilem po testowac na mniejszej scence, z vray sky i directem jako słoncem.
Hynol Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Nie testuj na białych materiałach. Raczej ciemnoszary ustaw (RGB: 96 - 128 max). Będzie potem łatwiej przechodzić na rzeczywiste materiały.
gregory Napisano 2 Czerwiec 2011 Autor Napisano 2 Czerwiec 2011 Hynol, testuje na jasnych bo to bedzie makieta, one juz tak zostaną, tylko cześć bedzie pokryta teksturami, reszta to jasnoszare tło do projektu.
Hynol Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 No właśnie z tymi obiektami pokrytymi teksturami będzie problem. Byłoby lepiej najpierw ponakładać testowo materiały a dopiero potem ustawiać światło. Zakładam że zależy Ci żeby te oteksturowane obiekty ładnie wyszły przede wszystkim. To znaczy piszę jak ja bym zrobił ;).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się