Napisano 29 Maj 201113 l Cześć, potrzebuje rady lub dobrego tutoriala jak oświetlić w vrayu w miarę duży kawałek miasta? By wyglądało jak tam tym zdjęciu: http://www.coroflot.com/viegas/exterior-visualization/20 lub jak na fotce poniżej. Moje doświadczenie w v-ray jest znikome, dlatego proszę o pomoc...
Napisano 29 Maj 201113 l użyj vraysun i vraysky oraz fizycznej kamery. Tutoriale są na sieci. Jest też co nieco na http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm
Napisano 30 Maj 201113 l Autor Próbowałem Vray sun and sky, ale jakość nie podobał mi się efekt. Uzyłem Target Direct z vrayshadow wyszło troszke lepiej ale to jeszcze nie to, co moge jeszcze zmienić w ustawieniach światła? by było bardziej realne? jest troche matowo Edytowane 30 Maj 201113 l przez gregory
Napisano 30 Maj 201113 l Ja też bym sugerował sky i sun, Tylko na poczatek ustaw sobie Gamę w maxie na 2,2 za niebieskie cienie odpowiada globalne oświetlenie czyli jesli ustawisz sobie w zakładce v-ray environement swiatło niebieskie bedziesz miał niebieskie cienie, ustaw to a dopiero potem odpal sobie directa, w indirect ilumination włacz sobie abient occlusion i bedziesz miał troche bardziej widoczne załamania w modelu, Narazie ciężko powiedzieć Ci coś konkretnego bo własciwie u ciebie jest mało modelu :)
Napisano 30 Maj 201113 l Autor Wirnik dzieki za konkretne podpowiedzi, zrobiłem jak mówiłeś, ale jeszcze czegoś tu brakuje. Nadal używam directa jako oświetlenie. Modelu na razie mało ale dopiero zaczynam, a renderem chciałem sie zająć już od teraz bo wiem ze mam braki, potem moze mi nie wystarczyć czasu na dopieszczenie. Mam nadzieje ze z pomocą użytkowników forum osiągnę pożądany rezultat. Edytowane 30 Maj 201113 l przez gregory
Napisano 1 Czerwiec 201113 l Autor Postanowilem po testowac na mniejszej scence, z vray sky i directem jako słoncem.
Napisano 2 Czerwiec 201113 l Nie testuj na białych materiałach. Raczej ciemnoszary ustaw (RGB: 96 - 128 max). Będzie potem łatwiej przechodzić na rzeczywiste materiały.
Napisano 2 Czerwiec 201113 l Autor Hynol, testuje na jasnych bo to bedzie makieta, one juz tak zostaną, tylko cześć bedzie pokryta teksturami, reszta to jasnoszare tło do projektu.
Napisano 2 Czerwiec 201113 l No właśnie z tymi obiektami pokrytymi teksturami będzie problem. Byłoby lepiej najpierw ponakładać testowo materiały a dopiero potem ustawiać światło. Zakładam że zależy Ci żeby te oteksturowane obiekty ładnie wyszły przede wszystkim. To znaczy piszę jak ja bym zrobił ;).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto