Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej,

mam pytanie jak najlatwiej zrobic w maxie teren z lagodnymi pagorkami- tak zeby wygladal jak najbardziej naturalnie...

z gory dzieki za pomoc :)

pozdrawiam,

Zuza

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

musisz sprecyzowac.

wszystko zalezy, czy to ma byc "jakis" teren, czy konkretny teren na podstawie jakiejs mapy, czy zdjecia. rozne cele i rozne techniki do ich osiagniecia.

Napisano

troche malo precyzyjne pytanie. jak zrobic cos, aby bylo fajne: ]

 

Proste deformacje terenu mozna zrobic tak.

 

1. tworzysz plane z dosc gesta siatka (to bedzie twoj teren)

2. convert to poly

3. w decyji poly >paint deformation>Push/pull

i maziasz, jest to proste narzedzie i dosc intuicyjne. to czy bedzie "naturalne" zalezy od tego co zrobisz i jak zlapiesz w kadrze.

 

pozdr

Napisano

lub jesli chcesz "jakis" teren z pagorkami, niewazne jaki to mozesz zrobic plane z gesta siatka, convert to poly lub modyfikator edit poly, potem modyfikator noise i sie tym bawisz potem znow modyfikator edit poly i gotowe. noise jest o tyle fajny, ze nie musisz nic sam robic, wystarczy dawac odpowiednie parametry, a on sam tworzy teren, ktory od razu widzisz jak wyjdzie, choc pagorki moga wyjsc dosc jednolite.

  • Sad 1
Napisano

A która z waszych metod, lub może jest jakaś inna, która najbardziej nadaje się, gdy chodzi o modelowanie konkretnego terenu, np. na podstawie jakieś mapy, np. dokładnej z zaznaczonymi wysokościami, jakąś drogą itp? Tzn w sytuacji gdzie chodzi o zachowanie jakieś dokładności?

Napisano

hej,dzieki,mnie chodzilo wlasnie o teren zupelnie abstrakcyjny bez zadnej mapy i danych wysokosci,ale tez jestem ciekawa jaki jest sposob kiedy mamy mape z warstwicami i wysokosci musza sie odnoscic do realiow...

Napisano

Tak jak RaVirr napisal:

obrysowujesz wszystkie warstwice, tylko musisz pamietac o ich zamykaniu. czyli musisz tworzyc jakies okregi (lol). nastepnie ustawiasz je agodnie z zaznaczonymi na mapie wysokosciami, jak sa co metr to przesuwasz je w osi Z co 1 metr. nastepnie nakladasz na nie modyfikator terrain i teren gotowy. drogi itd... to juz zupelnie inna bajka i ciezko jest powiedziec jak je zrobic w jednym poscie. wszystko zalezy od sytuacji :).

pozdrawiam




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności