zuzu-87 Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 hej, mam pytanie jak najlatwiej zrobic w maxie teren z lagodnymi pagorkami- tak zeby wygladal jak najbardziej naturalnie... z gory dzieki za pomoc :) pozdrawiam, Zuza
Adanedhel Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 musisz sprecyzowac. wszystko zalezy, czy to ma byc "jakis" teren, czy konkretny teren na podstawie jakiejs mapy, czy zdjecia. rozne cele i rozne techniki do ich osiagniecia.
KoMic Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 troche malo precyzyjne pytanie. jak zrobic cos, aby bylo fajne: ] Proste deformacje terenu mozna zrobic tak. 1. tworzysz plane z dosc gesta siatka (to bedzie twoj teren) 2. convert to poly 3. w decyji poly >paint deformation>Push/pull i maziasz, jest to proste narzedzie i dosc intuicyjne. to czy bedzie "naturalne" zalezy od tego co zrobisz i jak zlapiesz w kadrze. pozdr
RaVirr Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 Ewentualnie tworzysz zamknięte linie (close splines) i stosujesz modyfikator terrain.
Adanedhel Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 lub jesli chcesz "jakis" teren z pagorkami, niewazne jaki to mozesz zrobic plane z gesta siatka, convert to poly lub modyfikator edit poly, potem modyfikator noise i sie tym bawisz potem znow modyfikator edit poly i gotowe. noise jest o tyle fajny, ze nie musisz nic sam robic, wystarczy dawac odpowiednie parametry, a on sam tworzy teren, ktory od razu widzisz jak wyjdzie, choc pagorki moga wyjsc dosc jednolite. 1
lex Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 A która z waszych metod, lub może jest jakaś inna, która najbardziej nadaje się, gdy chodzi o modelowanie konkretnego terenu, np. na podstawie jakieś mapy, np. dokładnej z zaznaczonymi wysokościami, jakąś drogą itp? Tzn w sytuacji gdzie chodzi o zachowanie jakieś dokładności?
zuzu-87 Napisano 30 Maj 2011 Autor Napisano 30 Maj 2011 hej,dzieki,mnie chodzilo wlasnie o teren zupelnie abstrakcyjny bez zadnej mapy i danych wysokosci,ale tez jestem ciekawa jaki jest sposob kiedy mamy mape z warstwicami i wysokosci musza sie odnoscic do realiow...
Adanedhel Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 Tak jak RaVirr napisal: obrysowujesz wszystkie warstwice, tylko musisz pamietac o ich zamykaniu. czyli musisz tworzyc jakies okregi (lol). nastepnie ustawiasz je agodnie z zaznaczonymi na mapie wysokosciami, jak sa co metr to przesuwasz je w osi Z co 1 metr. nastepnie nakladasz na nie modyfikator terrain i teren gotowy. drogi itd... to juz zupelnie inna bajka i ciezko jest powiedziec jak je zrobic w jednym poscie. wszystko zalezy od sytuacji :). pozdrawiam
zuzu-87 Napisano 1 Czerwiec 2011 Autor Napisano 1 Czerwiec 2011 ok, dzieki ;) jeszcze jedno...gdzie moge znalezc ten modyfikator terrain..?bo go nigdzie nie widze..
Sayja Napisano 1 Czerwiec 2011 Napisano 1 Czerwiec 2011 Jeśli masz warstwice mogłabyś w jakiś sposób wycieniować taką mapę i użyć jej do displace. Taki szalony pomysł :D
Rekomendowane odpowiedzi