Napisano 30 Maj 201113 l hej, mam pytanie jak najlatwiej zrobic w maxie teren z lagodnymi pagorkami- tak zeby wygladal jak najbardziej naturalnie... z gory dzieki za pomoc :) pozdrawiam, Zuza
Napisano 30 Maj 201113 l musisz sprecyzowac. wszystko zalezy, czy to ma byc "jakis" teren, czy konkretny teren na podstawie jakiejs mapy, czy zdjecia. rozne cele i rozne techniki do ich osiagniecia.
Napisano 30 Maj 201113 l troche malo precyzyjne pytanie. jak zrobic cos, aby bylo fajne: ] Proste deformacje terenu mozna zrobic tak. 1. tworzysz plane z dosc gesta siatka (to bedzie twoj teren) 2. convert to poly 3. w decyji poly >paint deformation>Push/pull i maziasz, jest to proste narzedzie i dosc intuicyjne. to czy bedzie "naturalne" zalezy od tego co zrobisz i jak zlapiesz w kadrze. pozdr
Napisano 30 Maj 201113 l Ewentualnie tworzysz zamknięte linie (close splines) i stosujesz modyfikator terrain.
Napisano 30 Maj 201113 l lub jesli chcesz "jakis" teren z pagorkami, niewazne jaki to mozesz zrobic plane z gesta siatka, convert to poly lub modyfikator edit poly, potem modyfikator noise i sie tym bawisz potem znow modyfikator edit poly i gotowe. noise jest o tyle fajny, ze nie musisz nic sam robic, wystarczy dawac odpowiednie parametry, a on sam tworzy teren, ktory od razu widzisz jak wyjdzie, choc pagorki moga wyjsc dosc jednolite.
Napisano 30 Maj 201113 l A która z waszych metod, lub może jest jakaś inna, która najbardziej nadaje się, gdy chodzi o modelowanie konkretnego terenu, np. na podstawie jakieś mapy, np. dokładnej z zaznaczonymi wysokościami, jakąś drogą itp? Tzn w sytuacji gdzie chodzi o zachowanie jakieś dokładności?
Napisano 30 Maj 201113 l Autor hej,dzieki,mnie chodzilo wlasnie o teren zupelnie abstrakcyjny bez zadnej mapy i danych wysokosci,ale tez jestem ciekawa jaki jest sposob kiedy mamy mape z warstwicami i wysokosci musza sie odnoscic do realiow...
Napisano 30 Maj 201113 l Tak jak RaVirr napisal: obrysowujesz wszystkie warstwice, tylko musisz pamietac o ich zamykaniu. czyli musisz tworzyc jakies okregi (lol). nastepnie ustawiasz je agodnie z zaznaczonymi na mapie wysokosciami, jak sa co metr to przesuwasz je w osi Z co 1 metr. nastepnie nakladasz na nie modyfikator terrain i teren gotowy. drogi itd... to juz zupelnie inna bajka i ciezko jest powiedziec jak je zrobic w jednym poscie. wszystko zalezy od sytuacji :). pozdrawiam
Napisano 1 Czerwiec 201113 l Autor ok, dzieki ;) jeszcze jedno...gdzie moge znalezc ten modyfikator terrain..?bo go nigdzie nie widze..
Napisano 1 Czerwiec 201113 l Jeśli masz warstwice mogłabyś w jakiś sposób wycieniować taką mapę i użyć jej do displace. Taki szalony pomysł :D