Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

hej,

mam pytanie jak najlatwiej zrobic w maxie teren z lagodnymi pagorkami- tak zeby wygladal jak najbardziej naturalnie...

z gory dzieki za pomoc :)

pozdrawiam,

Zuza

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

musisz sprecyzowac.

wszystko zalezy, czy to ma byc "jakis" teren, czy konkretny teren na podstawie jakiejs mapy, czy zdjecia. rozne cele i rozne techniki do ich osiagniecia.

Napisano

troche malo precyzyjne pytanie. jak zrobic cos, aby bylo fajne: ]

 

Proste deformacje terenu mozna zrobic tak.

 

1. tworzysz plane z dosc gesta siatka (to bedzie twoj teren)

2. convert to poly

3. w decyji poly >paint deformation>Push/pull

i maziasz, jest to proste narzedzie i dosc intuicyjne. to czy bedzie "naturalne" zalezy od tego co zrobisz i jak zlapiesz w kadrze.

 

pozdr

Napisano

lub jesli chcesz "jakis" teren z pagorkami, niewazne jaki to mozesz zrobic plane z gesta siatka, convert to poly lub modyfikator edit poly, potem modyfikator noise i sie tym bawisz potem znow modyfikator edit poly i gotowe. noise jest o tyle fajny, ze nie musisz nic sam robic, wystarczy dawac odpowiednie parametry, a on sam tworzy teren, ktory od razu widzisz jak wyjdzie, choc pagorki moga wyjsc dosc jednolite.

Napisano

A która z waszych metod, lub może jest jakaś inna, która najbardziej nadaje się, gdy chodzi o modelowanie konkretnego terenu, np. na podstawie jakieś mapy, np. dokładnej z zaznaczonymi wysokościami, jakąś drogą itp? Tzn w sytuacji gdzie chodzi o zachowanie jakieś dokładności?

Napisano
  • Autor

hej,dzieki,mnie chodzilo wlasnie o teren zupelnie abstrakcyjny bez zadnej mapy i danych wysokosci,ale tez jestem ciekawa jaki jest sposob kiedy mamy mape z warstwicami i wysokosci musza sie odnoscic do realiow...

Napisano

Tak jak RaVirr napisal:

obrysowujesz wszystkie warstwice, tylko musisz pamietac o ich zamykaniu. czyli musisz tworzyc jakies okregi (lol). nastepnie ustawiasz je agodnie z zaznaczonymi na mapie wysokosciami, jak sa co metr to przesuwasz je w osi Z co 1 metr. nastepnie nakladasz na nie modyfikator terrain i teren gotowy. drogi itd... to juz zupelnie inna bajka i ciezko jest powiedziec jak je zrobic w jednym poscie. wszystko zalezy od sytuacji :).

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

ok, dzieki ;)

jeszcze jedno...gdzie moge znalezc ten modyfikator terrain..?bo go nigdzie nie widze..

Napisano

Jeśli masz warstwice mogłabyś w jakiś sposób wycieniować taką mapę i użyć jej do displace. Taki szalony pomysł :D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności