Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

hej,

mam pytanie jak najlatwiej zrobic w maxie teren z lagodnymi pagorkami- tak zeby wygladal jak najbardziej naturalnie...

z gory dzieki za pomoc :)

pozdrawiam,

Zuza

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

musisz sprecyzowac.

wszystko zalezy, czy to ma byc "jakis" teren, czy konkretny teren na podstawie jakiejs mapy, czy zdjecia. rozne cele i rozne techniki do ich osiagniecia.

Napisano

troche malo precyzyjne pytanie. jak zrobic cos, aby bylo fajne: ]

 

Proste deformacje terenu mozna zrobic tak.

 

1. tworzysz plane z dosc gesta siatka (to bedzie twoj teren)

2. convert to poly

3. w decyji poly >paint deformation>Push/pull

i maziasz, jest to proste narzedzie i dosc intuicyjne. to czy bedzie "naturalne" zalezy od tego co zrobisz i jak zlapiesz w kadrze.

 

pozdr

Napisano

lub jesli chcesz "jakis" teren z pagorkami, niewazne jaki to mozesz zrobic plane z gesta siatka, convert to poly lub modyfikator edit poly, potem modyfikator noise i sie tym bawisz potem znow modyfikator edit poly i gotowe. noise jest o tyle fajny, ze nie musisz nic sam robic, wystarczy dawac odpowiednie parametry, a on sam tworzy teren, ktory od razu widzisz jak wyjdzie, choc pagorki moga wyjsc dosc jednolite.

Napisano

A która z waszych metod, lub może jest jakaś inna, która najbardziej nadaje się, gdy chodzi o modelowanie konkretnego terenu, np. na podstawie jakieś mapy, np. dokładnej z zaznaczonymi wysokościami, jakąś drogą itp? Tzn w sytuacji gdzie chodzi o zachowanie jakieś dokładności?

Napisano
  • Autor

hej,dzieki,mnie chodzilo wlasnie o teren zupelnie abstrakcyjny bez zadnej mapy i danych wysokosci,ale tez jestem ciekawa jaki jest sposob kiedy mamy mape z warstwicami i wysokosci musza sie odnoscic do realiow...

Napisano

Tak jak RaVirr napisal:

obrysowujesz wszystkie warstwice, tylko musisz pamietac o ich zamykaniu. czyli musisz tworzyc jakies okregi (lol). nastepnie ustawiasz je agodnie z zaznaczonymi na mapie wysokosciami, jak sa co metr to przesuwasz je w osi Z co 1 metr. nastepnie nakladasz na nie modyfikator terrain i teren gotowy. drogi itd... to juz zupelnie inna bajka i ciezko jest powiedziec jak je zrobic w jednym poscie. wszystko zalezy od sytuacji :).

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

ok, dzieki ;)

jeszcze jedno...gdzie moge znalezc ten modyfikator terrain..?bo go nigdzie nie widze..

Napisano

Jeśli masz warstwice mogłabyś w jakiś sposób wycieniować taką mapę i użyć jej do displace. Taki szalony pomysł :D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.