ozi_ns Napisano 1 Czerwiec 2011 Napisano 1 Czerwiec 2011 (edytowane) Jak zapobiec temu (zielona otoczka)?? używam zaznaczenia edge z ring, a następnie connect w celu uzyskania ostrych krawędzi otworu (dodatkowe edge do kontroli ostrości krawędzi). Jak inaczej uzyskać taki efekt ale bez (zielona otoczka). Chcę mieć tam wyokrągloną gładką powierzchnie Edytowane 2 Czerwiec 2011 przez ozi_ns
Adanedhel Napisano 1 Czerwiec 2011 Napisano 1 Czerwiec 2011 szczerze mowiac to ja nie czaje co chcesz uzyskac :) lol chcesz miec kanciaste krawedzie, a powstaja zaokraglone tak?
ozi_ns Napisano 2 Czerwiec 2011 Autor Napisano 2 Czerwiec 2011 (edytowane) chodzi o to że dodaje dodatkowe krawędzie aby mieć ostre krawędzie tego otworu, ale te krawędzie powodują to co zaznaczone na zielono(bo używam zaznaczenia ring) po usunięciu krawędzi odpowiedzialnych za ostrość krawędzi otworu mamy gładko (tam gdzie było na zielono zaznaczone). A ja chcę uzyskać lekko zaostrzone krawędzie otworów jak na tej niże, a boczne pasy gładkie jak na tej wyżej. Edytowane 2 Czerwiec 2011 przez ozi_ns
Sayja Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 podziel te krawędzie dodatkowo (chamfer chyba) i zobacz co się stanie.
Kubajaniak Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Może odsuń od siebie dodatkowe krawędzie. Chodzi mi o coś takiego Uploaded with ImageShack.us 1
pecet Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Musisz zagęścić siatkę na całym obiekcie i uformować w kształt, który chcesz osiągnąć. Zobacz, że tam gdzie masz duże zagęszczenie robi się kant, jeśli podzielisz te duże polygony na takie jak te wychodzące z rogów wcięcia i odpowiednio uformujesz to kant będzie mniej widoczny albo i wcale, ale to trochę czasochłonne i w sumie niezbyt efektywne. Lepiej zrobić kształt pudła bez wgłębień, zagęścić siate mesh smoothem i dopiero robić wcięcia.
ozi_ns Napisano 2 Czerwiec 2011 Autor Napisano 2 Czerwiec 2011 Kubajaniak myślałem już o tym, co prawda działa ale to wprowadza trochę chaosu w topologie siatki. pecet wydaje mi się to dobrym wyjściem, ale mam zastosować pierw mesh smooth o małej gęstości, zrobić wgłębienie i drugi raz mesh smooth?
pecet Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Tak, modelujesz ogólną bryłe, dajesz ms (tyle żeby była odpowiednia gęstość, za mało - znowu pojawią sie zagięcia, za dużo - ciężko się modeluje), konwerujesz do edit poly, modelujesz wcięcia, dajesz ms. 1
Sayja Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Generalna idea: http://img29.imageshack.us/img29/3319/unled1vt.jpg (istnieje szansa, że nie mam racji)
ozi_ns Napisano 2 Czerwiec 2011 Autor Napisano 2 Czerwiec 2011 owszem wygładzanie tak generalnie to działa, tylko owy problem często mi się zdarza jak zrobię model po czym stwierdzam że w danym miejscu brakuje jakiejś krawędzi lub jest za łagodny kąt:/ poprawiam to dodając krawędź (używając zaznaczenia ring- może to błąd, gdyż lepiej pewnie dodać krawędź tylko tam gdzie potrzeba i odpowiednio pociąć siatkę, ale mi to jakoś słabo idzie) po takim zabiegu powstaje ten problem. Z góry dzięki wszystkim za cierpliwość i rady.
Rekomendowane odpowiedzi