Skocz do zawartości

TurboSmooth - zaostrzone krawędzie


ozi_ns

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zapobiec temu (zielona otoczka)?? używam zaznaczenia edge z ring, a następnie connect w celu uzyskania ostrych krawędzi otworu

(dodatkowe edge do kontroli ostrości krawędzi). Jak inaczej uzyskać taki efekt ale bez (zielona otoczka). Chcę mieć tam wyokrągloną gładką powierzchnie

220f70b5097de2dbgen.jpg

Edytowane przez ozi_ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

chodzi o to że dodaje dodatkowe krawędzie aby mieć ostre krawędzie tego otworu, ale te krawędzie powodują to co zaznaczone na zielono(bo używam zaznaczenia ring)

bf0240ee3c0297a9.jpg

po usunięciu krawędzi odpowiedzialnych za ostrość krawędzi otworu mamy gładko (tam gdzie było na zielono zaznaczone). A ja chcę uzyskać lekko zaostrzone krawędzie otworów jak na tej niże, a boczne pasy gładkie jak na tej wyżej.

Edytowane przez ozi_ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zagęścić siatkę na całym obiekcie i uformować w kształt, który chcesz osiągnąć. Zobacz, że tam gdzie masz duże zagęszczenie robi się kant, jeśli podzielisz te duże polygony na takie jak te wychodzące z rogów wcięcia i odpowiednio uformujesz to kant będzie mniej widoczny albo i wcale, ale to trochę czasochłonne i w sumie niezbyt efektywne. Lepiej zrobić kształt pudła bez wgłębień, zagęścić siate mesh smoothem i dopiero robić wcięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubajaniak myślałem już o tym, co prawda działa ale to wprowadza trochę chaosu w topologie siatki. pecet wydaje mi się to dobrym wyjściem, ale mam zastosować pierw mesh smooth o małej gęstości, zrobić wgłębienie i drugi raz mesh smooth?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, modelujesz ogólną bryłe, dajesz ms (tyle żeby była odpowiednia gęstość, za mało - znowu pojawią sie zagięcia, za dużo - ciężko się modeluje), konwerujesz do edit poly, modelujesz wcięcia, dajesz ms.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem wygładzanie tak generalnie to działa, tylko owy problem często mi się zdarza jak zrobię model po czym stwierdzam że w danym miejscu brakuje jakiejś krawędzi lub jest za łagodny kąt:/ poprawiam to dodając krawędź (używając zaznaczenia ring- może to błąd, gdyż lepiej pewnie dodać krawędź tylko tam gdzie potrzeba i odpowiednio pociąć siatkę, ale mi to jakoś słabo idzie) po takim zabiegu powstaje ten problem. Z góry dzięki wszystkim za cierpliwość i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności