Napisano 1 Czerwiec 201113 l Jak zapobiec temu (zielona otoczka)?? używam zaznaczenia edge z ring, a następnie connect w celu uzyskania ostrych krawędzi otworu (dodatkowe edge do kontroli ostrości krawędzi). Jak inaczej uzyskać taki efekt ale bez (zielona otoczka). Chcę mieć tam wyokrągloną gładką powierzchnie Edytowane 2 Czerwiec 201113 l przez ozi_ns
Napisano 1 Czerwiec 201113 l szczerze mowiac to ja nie czaje co chcesz uzyskac :) lol chcesz miec kanciaste krawedzie, a powstaja zaokraglone tak?
Napisano 2 Czerwiec 201113 l Autor chodzi o to że dodaje dodatkowe krawędzie aby mieć ostre krawędzie tego otworu, ale te krawędzie powodują to co zaznaczone na zielono(bo używam zaznaczenia ring) po usunięciu krawędzi odpowiedzialnych za ostrość krawędzi otworu mamy gładko (tam gdzie było na zielono zaznaczone). A ja chcę uzyskać lekko zaostrzone krawędzie otworów jak na tej niże, a boczne pasy gładkie jak na tej wyżej. Edytowane 2 Czerwiec 201113 l przez ozi_ns
Napisano 2 Czerwiec 201113 l Może odsuń od siebie dodatkowe krawędzie. Chodzi mi o coś takiego Uploaded with ImageShack.us
Napisano 2 Czerwiec 201113 l Musisz zagęścić siatkę na całym obiekcie i uformować w kształt, który chcesz osiągnąć. Zobacz, że tam gdzie masz duże zagęszczenie robi się kant, jeśli podzielisz te duże polygony na takie jak te wychodzące z rogów wcięcia i odpowiednio uformujesz to kant będzie mniej widoczny albo i wcale, ale to trochę czasochłonne i w sumie niezbyt efektywne. Lepiej zrobić kształt pudła bez wgłębień, zagęścić siate mesh smoothem i dopiero robić wcięcia.
Napisano 2 Czerwiec 201113 l Autor Kubajaniak myślałem już o tym, co prawda działa ale to wprowadza trochę chaosu w topologie siatki. pecet wydaje mi się to dobrym wyjściem, ale mam zastosować pierw mesh smooth o małej gęstości, zrobić wgłębienie i drugi raz mesh smooth?
Napisano 2 Czerwiec 201113 l Tak, modelujesz ogólną bryłe, dajesz ms (tyle żeby była odpowiednia gęstość, za mało - znowu pojawią sie zagięcia, za dużo - ciężko się modeluje), konwerujesz do edit poly, modelujesz wcięcia, dajesz ms.
Napisano 2 Czerwiec 201113 l Generalna idea: http://img29.imageshack.us/img29/3319/unled1vt.jpg (istnieje szansa, że nie mam racji)
Napisano 2 Czerwiec 201113 l Autor owszem wygładzanie tak generalnie to działa, tylko owy problem często mi się zdarza jak zrobię model po czym stwierdzam że w danym miejscu brakuje jakiejś krawędzi lub jest za łagodny kąt:/ poprawiam to dodając krawędź (używając zaznaczenia ring- może to błąd, gdyż lepiej pewnie dodać krawędź tylko tam gdzie potrzeba i odpowiednio pociąć siatkę, ale mi to jakoś słabo idzie) po takim zabiegu powstaje ten problem. Z góry dzięki wszystkim za cierpliwość i rady.