Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Postanowiłem sobie że przerwa z zabawą 3d maxem musi się kiedyś skończyć, więc wziąłem na warsztat Seata. Dopiero się uczę modelować auta więc wszelka krytyka będzie bardzo mile widziana. To co teraz prezentuję to ogólny zarys modelu, który będe stopniowo rozbudowywał.

 

render8q.jpg

render9.jpg

siatkac.th.png

siatka2.th.png

Edytowane przez WarFan
  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam. Proponuje zacząć od nowa, ale zanim to zrobisz przejrzyj kilka tutków o modelowaniu samochodów w sieci jest ich mnóstwo,... Musisz nauczyć się równomiernie rozkładać siatkę, a po za tym staraj się unikać wielokątów.

Powodzenia życzę, jak na początek twojej przygody z 3D to jest i tak całkiem dobrze:)

Pozdrawiam

Napisano
jak to zrobić ?

 

Hmm... Doświadczony bardziej odemnie się pyta?!?! Tak wiec moja rada przeplataj trójkąty, na przemian z czworokątami plus to co uznasz za słuszne, a modele będą naprawdę super.

Napisano
Witam. Proponuje zacząć od nowa, ale zanim to zrobisz przejrzyj kilka tutków o modelowaniu samochodów w sieci jest ich mnóstwo,... Musisz nauczyć się równomiernie rozkładać siatkę, a po za tym staraj się unikać wielokątów.

Powodzenia życzę, jak na początek twojej przygody z 3D to jest i tak całkiem dobrze:)

Pozdrawiam

 

Przeglądałem wiele tutoriali, nie powiem bo dowiedziałem się wielu rzeczy, ale wolę się uczyć w miarę możliwości sam oglądając siatki itp. Możesz uzasadnić dlaczego mam zaczynać od nowa? Moje wielokąty mają co najwyżej 4 wierzchołki, i tak staram się układać siatkę.

Napisano (edytowane)
Przeglądałem wiele tutoriali, nie powiem bo dowiedziałem się wielu rzeczy, ale wolę się uczyć w miarę możliwości sam oglądając siatki itp. Możesz uzasadnić dlaczego mam zaczynać od nowa? Moje wielokąty mają co najwyżej 4 wierzchołki, i tak staram się układać siatkę.

 

Miejsca zaznaczone wymagają poprawy,... Pozdrawiam

 

http://imageshack.us/photo/my-images/849/siatka1.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/215/siatka2.png/

Edytowane przez Lowcst
Napisano
Hmm... Doświadczony bardziej odemnie się pyta?!?! Tak wiec moja rada przeplataj trójkąty, na przemian z czworokątami plus to co uznasz za słuszne, a modele będą naprawdę super.

 

Powinienem Cie wyśmiać za to gówno, które tu siejesz, ale nie zrobię tego. Poza tym zerknij na post zgreda z dnia 02-06-11 23:51

 

Całuje, dobranoc.

Napisano

"Hmm... Doświadczony bardziej odemnie się pyta?!?! Tak wiec moja rada przeplataj trójkąty, na przemian z czworokątami plus to co uznasz za słuszne, a modele będą naprawdę super"

 

hmm w sumie to ja tak właśnie triduje, robię co uważam za słuszne :D

Napisano
Powinienem Cie wyśmiać za to gówno, które tu siejesz, ale nie zrobię tego. Poza tym zerknij na post zgreda z dnia 02-06-11 23:51

 

Całuje, dobranoc.

 

Zrobisz co zechcesz, ale po co zadajesz durne pytania? Jak wiesz o co chodzi ...

Poza tym, po to ktoś założył tego, żeby go nakierować tak więc Twoje wypociny tu dzież gówno nic nie wnoszą ... Uważam temat za zamknięty.

 

Pozdrawiam bez czułości ;)

Napisano
Poza tym, po to ktoś założył tego, żeby go nakierować tak więc Twoje wypociny tu dzież gówno nic nie wnoszą

 

Nadal nakierowuj ludzi wprowadzając ich w błąd swoimi herezjami i żyj rokiem 2003, z którego takowe bzdury pochodzą. Cieszy mnie to ... nie bardzo.

Napisano

Lowcst dzięki za rysunek, za szybko robię i nie zauważyłem takich błędów. Po MS nie widać w tych okolicach żadnych krzaków ale i tak poprawię. A z tej Waszej wymiany zdań to już nie wiem kto ma rację...

Napisano

Sposobów modelowania jest bardzo wiele, jak i programów do grafiki 3D wracając do bzdur ReflectVison początki grafiki komputerowej sięgają lat 50 XX wieku, a to jaki i w jaki sposób się modeluje nie mam większego znaczenia, ... moim zdaniem trzymaj się jednej techniki jak ją opanujesz rozwijaj skrzydła.

WarFan na tej stronce masz kilka turiali i różnych sposobów modelowania w tym dla 3dsMax`a - http://www.carbodydesign.com/tutorials/3d/car-3d-modeling-tutorials/

 

Pozdrawiam

Napisano

Generalnie siatka na całym modelu powinna być regularna, czyli polygony w miarę możliwości powinny być podobnych rozmiarów, u Ciebie na drzwiach rzeczywiście są wg mnie zbyt duże, ich podział powinien poprawić efekt po MS czy TS, zależy czego używasz.

 

I mały offtop:

Panowie Lowcst i ReflectVision - to jest wątek WarFana o jego modelu, ograniczcie się do uwag odnośnie samego wątku, taką dyskusję można prowadzić w osobnym wątku jeżeli to konieczne. Każdy ma prawo do subiektyenego punktu widzenia - dajcie już spokój i pomóżcie WarFanowi opanować siatkę.

Napisano

Nieskończysz tego modelu mówie ci :D jeśli wogóle to pewnie rezultat koncowy bedzie marny. Ja sam siedze około 2 miechów w maxie i tez skrobie sobie autko. Musisz przejżeć ogrom tutków na necie (nie tylko samochodów) nauczyc się chamferowania (mi to słabo idzie). i nazbieraj dużo zdjęć to ci ułatwi prace.

Napisano

No dobra podsumuję, bo widzę, że Lowcst nie zaczaił.

Napisałeś żeby unikał wielokątów, hm pewnie dlatego, że nie wiesz co to jest :P

dlatego podałem linka w którym masz to wyjaśnione, że trójkąt mieści się w definicji wielokąta. I tyle, wiec to co napisałeś było bezsensu. Tyle w tym temacie, więcej na nic już nie odpisze.

 

Żeby nie robić offtopa

WarFan

A z tej Waszej wymiany zdań to już nie wiem kto ma rację...

Zobacz co wyczynia ReflectVision i już masz odpowiedź :P

Napisano
No dobra podsumuję, bo widzę, że Lowcst nie zaczaił.

Napisałeś żeby unikał wielokątów, hm pewnie dlatego, że nie wiesz co to jest :P

dlatego podałem linka w którym masz to wyjaśnione, że trójkąt mieści się w definicji wielokąta. I tyle, wiec to co napisałeś było bezsensu. Tyle w tym temacie, więcej na nic już nie odpisze.

 

Żeby nie robić offtopa

WarFan

 

Zobacz co wyczynia ReflectVision i już masz odpowiedź :P

 

Dzieki zgred nazwałeś rzeczy po imieniu jesteś wielki :) ... Zobacz co robią lepsi, po warunkiem że umieją dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem...

Dlatego ja podaję Ci linki do turiali lub obrazki jak ma wyglądać model,... staram się pomóc jak umiem, jeśli się mylę niech mnie poprawią ale wiem jedno ironią i poklepywaniem po plecach nie zajedzie nikt daleko...

 

Życzę powodzenia i na dalszy progres w pracach w 3D.

Napisano
Nieskończysz tego modelu mówie ci :D jeśli wogóle to pewnie rezultat koncowy bedzie marny. Ja sam siedze około 2 miechów w maxie i tez skrobie sobie autko. Musisz przejżeć ogrom tutków na necie (nie tylko samochodów) nauczyc się chamferowania (mi to słabo idzie). i nazbieraj dużo zdjęć to ci ułatwi prace.

 

No rezultat świetny nie będzie na pewno, bo nie umiem nawet obsługiwać V raya, a co dopiero użyć go tak żeby było ok. Narazie robię model, potem ewentualne poprawki i walka z renderowaniem. Aha jakbyscie mogli nakierować jak powinno się robić lampy (tekstury czy materiały), bo jak na złość nie mogę znaleźć dobrego tutoriala o tym;/

Napisano
Obejrzy tego turiala najlepiej wszystkie części tj.21 -

 

Hmm jednak zacznę od nowa :) Dysponujecie jeszcze jakimiś ciekawymi videotutorialami? Aha jeszcze tak z ciekawości zapytam czym się różni meshsmooth od turbosmooth?

Gość Dreamer1x6xX
Napisano

Jeśli chcesz zacząć od nowa to zacznij modelować wraz z tym tutem : http://www.youtube.com/watch?v=mmUeTWOJLFU&feature=fvwrel

 

Dobra jakość (całość składa się z około 40 partycji) - wszystko krok po kroku. Ja niedługo wezmę się za ten videotut obecnie przerabiam także videotutorial użytkownika tego forum nielota - zajrzyj do działu "Tutoriale" jak coś. Powodzenia:P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności