WarFan Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 (edytowane) Postanowiłem sobie że przerwa z zabawą 3d maxem musi się kiedyś skończyć, więc wziąłem na warsztat Seata. Dopiero się uczę modelować auta więc wszelka krytyka będzie bardzo mile widziana. To co teraz prezentuję to ogólny zarys modelu, który będe stopniowo rozbudowywał. Edytowane 2 Czerwiec 2011 przez WarFan
Lowcst Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Witam. Proponuje zacząć od nowa, ale zanim to zrobisz przejrzyj kilka tutków o modelowaniu samochodów w sieci jest ich mnóstwo,... Musisz nauczyć się równomiernie rozkładać siatkę, a po za tym staraj się unikać wielokątów. Powodzenia życzę, jak na początek twojej przygody z 3D to jest i tak całkiem dobrze:) Pozdrawiam
ReflectVision Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 a po za tym staraj się unikać wielokątów. jak to zrobić ?
Karkosik Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 a po za tym staraj się unikać wielokątów. Nie ma to jak dobre rady od weteranów tematu:D
Lowcst Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 jak to zrobić ? Hmm... Doświadczony bardziej odemnie się pyta?!?! Tak wiec moja rada przeplataj trójkąty, na przemian z czworokątami plus to co uznasz za słuszne, a modele będą naprawdę super.
zgred Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Lowcsst Zapraszam do lektury: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielok%C4%85t
WarFan Napisano 2 Czerwiec 2011 Autor Napisano 2 Czerwiec 2011 Witam. Proponuje zacząć od nowa, ale zanim to zrobisz przejrzyj kilka tutków o modelowaniu samochodów w sieci jest ich mnóstwo,... Musisz nauczyć się równomiernie rozkładać siatkę, a po za tym staraj się unikać wielokątów. Powodzenia życzę, jak na początek twojej przygody z 3D to jest i tak całkiem dobrze:) Pozdrawiam Przeglądałem wiele tutoriali, nie powiem bo dowiedziałem się wielu rzeczy, ale wolę się uczyć w miarę możliwości sam oglądając siatki itp. Możesz uzasadnić dlaczego mam zaczynać od nowa? Moje wielokąty mają co najwyżej 4 wierzchołki, i tak staram się układać siatkę.
Lowcst Napisano 3 Czerwiec 2011 Napisano 3 Czerwiec 2011 (edytowane) Przeglądałem wiele tutoriali, nie powiem bo dowiedziałem się wielu rzeczy, ale wolę się uczyć w miarę możliwości sam oglądając siatki itp. Możesz uzasadnić dlaczego mam zaczynać od nowa? Moje wielokąty mają co najwyżej 4 wierzchołki, i tak staram się układać siatkę. Miejsca zaznaczone wymagają poprawy,... Pozdrawiam http://imageshack.us/photo/my-images/849/siatka1.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/215/siatka2.png/ Edytowane 3 Czerwiec 2011 przez Lowcst
Lowcst Napisano 3 Czerwiec 2011 Napisano 3 Czerwiec 2011 zgreed Dla ciebie do poczytania: http://pl.wikipedia.org/wiki/Siatka_(grafika_3D)
WarFan Napisano 3 Czerwiec 2011 Autor Napisano 3 Czerwiec 2011 Miejsca zaznaczone wymagają poprawy,... Pozdrawiam http://imageshack.us/photo/my-images/849/siatka1.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/215/siatka2.png/ No dobra ale co mam z nimi zrobić?
Dobrotek Napisano 3 Czerwiec 2011 Napisano 3 Czerwiec 2011 WarFan - o ile się orientuję, Lowcst'owi chodzi o to, że powstały tam trójkąty i wieloboki inne niż czworobok.
Lowcst Napisano 3 Czerwiec 2011 Napisano 3 Czerwiec 2011 Mniej więcej siatka powinna układać się tak jak nabazgrałem na niebiesko..
thecrev Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 Jagkyś przejrzał chodzby jedengo tutka z netu tro byś wiedził od czego zacząć i jak mniej więcej układac siatke. Może nie jest to full servis wypas tut ale pokazuje jak zacząć :D http://www.youtube.com/watch?v=RuvgrfMxtb4
ReflectVision Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 Hmm... Doświadczony bardziej odemnie się pyta?!?! Tak wiec moja rada przeplataj trójkąty, na przemian z czworokątami plus to co uznasz za słuszne, a modele będą naprawdę super. Powinienem Cie wyśmiać za to gówno, które tu siejesz, ale nie zrobię tego. Poza tym zerknij na post zgreda z dnia 02-06-11 23:51 Całuje, dobranoc.
piechur Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 "Hmm... Doświadczony bardziej odemnie się pyta?!?! Tak wiec moja rada przeplataj trójkąty, na przemian z czworokątami plus to co uznasz za słuszne, a modele będą naprawdę super" hmm w sumie to ja tak właśnie triduje, robię co uważam za słuszne :D
Lowcst Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 Powinienem Cie wyśmiać za to gówno, które tu siejesz, ale nie zrobię tego. Poza tym zerknij na post zgreda z dnia 02-06-11 23:51 Całuje, dobranoc. Zrobisz co zechcesz, ale po co zadajesz durne pytania? Jak wiesz o co chodzi ... Poza tym, po to ktoś założył tego, żeby go nakierować tak więc Twoje wypociny tu dzież gówno nic nie wnoszą ... Uważam temat za zamknięty. Pozdrawiam bez czułości ;)
ReflectVision Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 Poza tym, po to ktoś założył tego, żeby go nakierować tak więc Twoje wypociny tu dzież gówno nic nie wnoszą Nadal nakierowuj ludzi wprowadzając ich w błąd swoimi herezjami i żyj rokiem 2003, z którego takowe bzdury pochodzą. Cieszy mnie to ... nie bardzo.
WarFan Napisano 4 Czerwiec 2011 Autor Napisano 4 Czerwiec 2011 Lowcst dzięki za rysunek, za szybko robię i nie zauważyłem takich błędów. Po MS nie widać w tych okolicach żadnych krzaków ale i tak poprawię. A z tej Waszej wymiany zdań to już nie wiem kto ma rację...
Lowcst Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 Sposobów modelowania jest bardzo wiele, jak i programów do grafiki 3D wracając do bzdur ReflectVison początki grafiki komputerowej sięgają lat 50 XX wieku, a to jaki i w jaki sposób się modeluje nie mam większego znaczenia, ... moim zdaniem trzymaj się jednej techniki jak ją opanujesz rozwijaj skrzydła. WarFan na tej stronce masz kilka turiali i różnych sposobów modelowania w tym dla 3dsMax`a - http://www.carbodydesign.com/tutorials/3d/car-3d-modeling-tutorials/ Pozdrawiam
goran Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 Generalnie siatka na całym modelu powinna być regularna, czyli polygony w miarę możliwości powinny być podobnych rozmiarów, u Ciebie na drzwiach rzeczywiście są wg mnie zbyt duże, ich podział powinien poprawić efekt po MS czy TS, zależy czego używasz. I mały offtop: Panowie Lowcst i ReflectVision - to jest wątek WarFana o jego modelu, ograniczcie się do uwag odnośnie samego wątku, taką dyskusję można prowadzić w osobnym wątku jeżeli to konieczne. Każdy ma prawo do subiektyenego punktu widzenia - dajcie już spokój i pomóżcie WarFanowi opanować siatkę.
thecrev Napisano 5 Czerwiec 2011 Napisano 5 Czerwiec 2011 Nieskończysz tego modelu mówie ci :D jeśli wogóle to pewnie rezultat koncowy bedzie marny. Ja sam siedze około 2 miechów w maxie i tez skrobie sobie autko. Musisz przejżeć ogrom tutków na necie (nie tylko samochodów) nauczyc się chamferowania (mi to słabo idzie). i nazbieraj dużo zdjęć to ci ułatwi prace.
zgred Napisano 5 Czerwiec 2011 Napisano 5 Czerwiec 2011 No dobra podsumuję, bo widzę, że Lowcst nie zaczaił. Napisałeś żeby unikał wielokątów, hm pewnie dlatego, że nie wiesz co to jest :P dlatego podałem linka w którym masz to wyjaśnione, że trójkąt mieści się w definicji wielokąta. I tyle, wiec to co napisałeś było bezsensu. Tyle w tym temacie, więcej na nic już nie odpisze. Żeby nie robić offtopa WarFan A z tej Waszej wymiany zdań to już nie wiem kto ma rację... Zobacz co wyczynia ReflectVision i już masz odpowiedź :P
Lowcst Napisano 5 Czerwiec 2011 Napisano 5 Czerwiec 2011 No dobra podsumuję, bo widzę, że Lowcst nie zaczaił. Napisałeś żeby unikał wielokątów, hm pewnie dlatego, że nie wiesz co to jest :P dlatego podałem linka w którym masz to wyjaśnione, że trójkąt mieści się w definicji wielokąta. I tyle, wiec to co napisałeś było bezsensu. Tyle w tym temacie, więcej na nic już nie odpisze. Żeby nie robić offtopa WarFan Zobacz co wyczynia ReflectVision i już masz odpowiedź :P Dzieki zgred nazwałeś rzeczy po imieniu jesteś wielki :) ... Zobacz co robią lepsi, po warunkiem że umieją dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem... Dlatego ja podaję Ci linki do turiali lub obrazki jak ma wyglądać model,... staram się pomóc jak umiem, jeśli się mylę niech mnie poprawią ale wiem jedno ironią i poklepywaniem po plecach nie zajedzie nikt daleko... Życzę powodzenia i na dalszy progres w pracach w 3D.
WarFan Napisano 6 Czerwiec 2011 Autor Napisano 6 Czerwiec 2011 Nieskończysz tego modelu mówie ci :D jeśli wogóle to pewnie rezultat koncowy bedzie marny. Ja sam siedze około 2 miechów w maxie i tez skrobie sobie autko. Musisz przejżeć ogrom tutków na necie (nie tylko samochodów) nauczyc się chamferowania (mi to słabo idzie). i nazbieraj dużo zdjęć to ci ułatwi prace. No rezultat świetny nie będzie na pewno, bo nie umiem nawet obsługiwać V raya, a co dopiero użyć go tak żeby było ok. Narazie robię model, potem ewentualne poprawki i walka z renderowaniem. Aha jakbyscie mogli nakierować jak powinno się robić lampy (tekstury czy materiały), bo jak na złość nie mogę znaleźć dobrego tutoriala o tym;/
Lowcst Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Obejrzy tego turiala najlepiej wszystkie części tj.21 -
WarFan Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Napisano 11 Czerwiec 2011 Obejrzy tego turiala najlepiej wszystkie części tj.21 - Hmm jednak zacznę od nowa :) Dysponujecie jeszcze jakimiś ciekawymi videotutorialami? Aha jeszcze tak z ciekawości zapytam czym się różni meshsmooth od turbosmooth?
Gość Dreamer1x6xX Napisano 11 Czerwiec 2011 Napisano 11 Czerwiec 2011 Jeśli chcesz zacząć od nowa to zacznij modelować wraz z tym tutem : http://www.youtube.com/watch?v=mmUeTWOJLFU&feature=fvwrel Dobra jakość (całość składa się z około 40 partycji) - wszystko krok po kroku. Ja niedługo wezmę się za ten videotut obecnie przerabiam także videotutorial użytkownika tego forum nielota - zajrzyj do działu "Tutoriale" jak coś. Powodzenia:P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się