Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam taki oto problem, chciałbym wymodelować dokładnie to co na załaczonym obrazku. Chodzi mi głównie o te nieregularne kształty... Bo sam efekt spirali można wykonać na wiele sposobów, ale zastanawiam się czy jest jakas metoda, żeby osiągnąc taki efekt i nie robić tego "ręcznie". Jeśli ma ktoś jakieś pomysły to będe wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

No właśnie nie za bardzo o to chodzi.. Bo to ma być wycinek kuli a nie cylindra.. Sam efekt robie następująco:

tworze sphere i daje jej 200 sementów, nadaje mu twista z angle na 1000, poźniej editable poly i zaznaczam jeden pochylony edge, daje loop i kilka razy grow, następnie detach, odsuwam od kuli, daje shell i mam kształ jak na załączonym obrazku.

1km.jpg

Czyli efekt prawie osiągnięty. Ale zostają nieregularne kształty... niestety przez ilość segmentów dopracowywanie ręczne na polygonach czy vertexach jest praktycznie niemożliwe... i tu zaczyna się problem...

Napisano

Przepis:

1. Wymodeluj "kład" tego co ma być wycięte (pasek z dużą ilością segmentów poprzecznych, różnice wysokości zrobione FFD lub soft selection)

2. Patch deform na cylinder

keivP.jpg

3. Collapse to

4. Odpowiednio duży shell

NDWMB.jpg

5. Masz gotowy obiekt wycinający, którego możesz użyć aby wyciąć kształt ze sfery/geosfery.

6. Gotowe

rG3no.jpg




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności