Napisano 15 Czerwiec 201113 l Witam Wszystkich. Forum śledzę od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz zdecydowałem się cokolwiek napisać (nie ukrywam, bałem się :P). Postanowiłem założyć sobie taką małą teczunię, w której będę zamieszczał efekty mojej nauki modellingu. Poniżej prezentuje 2 testrendery routera D-Link DIR-635, który powolutku dłubię sobie na moim archaicznym sprzęcie. Nie jest to moja pierwsza styczność z modelowaniem, wcześniej zrobiłem parę rzeczy na podstawie tutoriali, router jest moją pierwszą samodzielną pracką. Proszę o komentarze, sugestie i czasem jakąś zrypę jak będzie ewidentnie widać, że brnę w złym kierunku :)
Napisano 15 Czerwiec 201113 l Po lewej stronie rendera straszny szum jest. Ogólnie skrzyneczka wygląda w porządku. Jak zrobisz już coś więcej to pokaż też z siatką, wtedy będzie lepiej wszystko widać. Powodzenia.
Napisano 15 Czerwiec 201113 l Elo witam. Jak robisz teczkę i chcesz się uczyć modelingu to proponuję rzucaj nam screeny z viewportu. Przez to ziarno na prawde nic Ci nie powiem czy dobrze wymodelowane. Pozdrawiam i powodzenia w nauce.
Napisano 16 Czerwiec 201113 l Autor Poniżej wynik szybkiego dłubania przed pracą. Wymodelowałem ten dzyndzelek do którego przykręca się antenę WiFi. Ogólnie jak tak patrze to wydaje mi się, że zawaliłem proporcje, ale chyba nie jest jeszcze tak źle żebym nie zdołał tego poprawić. Dodatkowo poprawiłem trochę to co szumnie nazywam studiem i rendery są teraz bardziej czytelne. Wrzucam też siateczki, tak wiem nie są piękne :)
Napisano 16 Czerwiec 201113 l Render o wiele lepszy już. Nie wiem czy ten cypelek nie ma w sobie jeszcze takich wcięć które trzeba jeszcze zrobić. Ogólnie nie wygląda tak źle. Moim zdaniem jest bardzo schludnie. Powodzonka.
Napisano 16 Czerwiec 201113 l Bardzo ładnie, czysty modeling. Trochę dużo poly na tym dzyndzelku ale to taka uwaga w stylu pedanta ;)
Napisano 20 Czerwiec 201113 l Autor Trochę mnie ostatnio dopadło słodkie lenistwo więc dopiero dziś mały upik. Wymodelowałem antenkę wifi kopiąc się z nią niemiłosiernie, mam duże problemy przy modelowaniu obłych kształtów. i siateczki
Napisano 20 Czerwiec 201113 l Moim zdaniem antenka wyszła w porządku. No zazwyczaj obłe kształty przyprawiają trudności. Ja mam tak samo a jak jeszcze trzeba dodać różne typy krawędzi np że kawałek krawędzi jest ostra a później coraz łagodniejsza to zaraz mi nie wychodzi tak jakbym chciał:). powodzenia.
Napisano 20 Czerwiec 201113 l Autor Dobra chciałem pójść z tym projektem dalej, ale pojawił się pewien problem. Jak najszybciej i najwygodniej zrobić otwory wentylacyjne w bocznej ścianie? To raz, a dwa na tej wypukłej obwódce (nie wiem jak to nazwać), są takie wgłębienia w stałych odstępach. Co będzie lepsze, wymodelowanie tych wgłebień czy zrobienie bumpa?
Napisano 20 Czerwiec 201113 l Z boku możesz spokojnie użyć bump lub displacement, ale że te otwory są prostokątne to również spokojnie możesz się pobawić z wymodelowaniem ich gdyż nie jest ich dużo oraz nie jest to jakiś trudny kształt. Zawsze wymodelowane to będzie lepiej wyglądać w bliższych ujęciach. Możesz też zrobić dziurki dzięki mapie opacity ale szczerze mówiąc nie wiem jak to będzie wyglądać.
Napisano 25 Czerwiec 201113 l Możesz podzielić boczną ściankę na wiele poligonów i użyć extrude lub bevel, albo użyć opcji proboolen. o to Ci chodziło ?
Napisano 11 Grudzień 201113 l Autor Wracam po długiej przerwie :) Żeby nikt nie pomyślał, że dałem sobie spokój, wrzucam 2 pracki. Pierwsza z nich to teścik materiałów i oświetlenia, druga to WiP, dłubie sobie w ramach nauki takie małe krzesełko. Przerwę miałem dosyć długą bo i sprzętu nie miałem i miejsce zamieszkania zmieniałem :) Ale teraz na pokładzie mam małego potworka, który skrócił mi czasy renderingu 10-krotnie więc myślę, że znów będę bardziej aktywny.
Napisano 12 Grudzień 201113 l Autor Mały upik. Kółka pójdą chyba do poprawy, ale na razie dałem im szansę. Narzeczona twierdzi, że lewa strona siedziska "zje**a", ale to chyba perspektywa płata jej figle :p Edytowane 12 Grudzień 201113 l przez dwaarf
Napisano 11 Styczeń 201213 l Autor I kolejny up. Mało mam ostatnio czasu i chęci do modelowania ale powolutku coś tam się dzieje. Model krzesła w zasadzie gotowy, siatek nie ma co pokazywać, tragedii tam raczej nie ma:p Natomiast ostatnio w ramach relaksu postanowiłem zrobić sobie wizualizację swojego pokoju i przy okazji zaplanować jakie meble by do niego wpakować i jak wszystko rozmieścić. I teraz tu mam pewne problemy. Pomijam walkę z sufitem i z oświetleniem, mój największy problem na chwile obecną to te dziwne cienie w kątach. W paru miejscach ściany się nie schodzą to wiem i powoli to eliminuje, ale w paru miejscach wiem, że w danym kącie wszystko jest ok, a mimo to na renderze wychodzą babole. Edytowane 11 Styczeń 201213 l przez dwaarf
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto