dwaarf Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 Witam Wszystkich. Forum śledzę od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz zdecydowałem się cokolwiek napisać (nie ukrywam, bałem się :P). Postanowiłem założyć sobie taką małą teczunię, w której będę zamieszczał efekty mojej nauki modellingu. Poniżej prezentuje 2 testrendery routera D-Link DIR-635, który powolutku dłubię sobie na moim archaicznym sprzęcie. Nie jest to moja pierwsza styczność z modelowaniem, wcześniej zrobiłem parę rzeczy na podstawie tutoriali, router jest moją pierwszą samodzielną pracką. Proszę o komentarze, sugestie i czasem jakąś zrypę jak będzie ewidentnie widać, że brnę w złym kierunku :)
Lucek Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 Dodaj jeszcze literki i inne syfy:) Co do renderu to biała plama.
TheCapo Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 Po lewej stronie rendera straszny szum jest. Ogólnie skrzyneczka wygląda w porządku. Jak zrobisz już coś więcej to pokaż też z siatką, wtedy będzie lepiej wszystko widać. Powodzenia.
Smoku Napisano 15 Czerwiec 2011 Napisano 15 Czerwiec 2011 Elo witam. Jak robisz teczkę i chcesz się uczyć modelingu to proponuję rzucaj nam screeny z viewportu. Przez to ziarno na prawde nic Ci nie powiem czy dobrze wymodelowane. Pozdrawiam i powodzenia w nauce.
dwaarf Napisano 16 Czerwiec 2011 Autor Napisano 16 Czerwiec 2011 Poniżej wynik szybkiego dłubania przed pracą. Wymodelowałem ten dzyndzelek do którego przykręca się antenę WiFi. Ogólnie jak tak patrze to wydaje mi się, że zawaliłem proporcje, ale chyba nie jest jeszcze tak źle żebym nie zdołał tego poprawić. Dodatkowo poprawiłem trochę to co szumnie nazywam studiem i rendery są teraz bardziej czytelne. Wrzucam też siateczki, tak wiem nie są piękne :)
TheCapo Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 Render o wiele lepszy już. Nie wiem czy ten cypelek nie ma w sobie jeszcze takich wcięć które trzeba jeszcze zrobić. Ogólnie nie wygląda tak źle. Moim zdaniem jest bardzo schludnie. Powodzonka.
pirx Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 Bardzo ładnie, czysty modeling. Trochę dużo poly na tym dzyndzelku ale to taka uwaga w stylu pedanta ;)
dwaarf Napisano 20 Czerwiec 2011 Autor Napisano 20 Czerwiec 2011 Trochę mnie ostatnio dopadło słodkie lenistwo więc dopiero dziś mały upik. Wymodelowałem antenkę wifi kopiąc się z nią niemiłosiernie, mam duże problemy przy modelowaniu obłych kształtów. i siateczki
TheCapo Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Moim zdaniem antenka wyszła w porządku. No zazwyczaj obłe kształty przyprawiają trudności. Ja mam tak samo a jak jeszcze trzeba dodać różne typy krawędzi np że kawałek krawędzi jest ostra a później coraz łagodniejsza to zaraz mi nie wychodzi tak jakbym chciał:). powodzenia.
dwaarf Napisano 20 Czerwiec 2011 Autor Napisano 20 Czerwiec 2011 Dobra chciałem pójść z tym projektem dalej, ale pojawił się pewien problem. Jak najszybciej i najwygodniej zrobić otwory wentylacyjne w bocznej ścianie? To raz, a dwa na tej wypukłej obwódce (nie wiem jak to nazwać), są takie wgłębienia w stałych odstępach. Co będzie lepsze, wymodelowanie tych wgłebień czy zrobienie bumpa?
TheCapo Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Z boku możesz spokojnie użyć bump lub displacement, ale że te otwory są prostokątne to również spokojnie możesz się pobawić z wymodelowaniem ich gdyż nie jest ich dużo oraz nie jest to jakiś trudny kształt. Zawsze wymodelowane to będzie lepiej wyglądać w bliższych ujęciach. Możesz też zrobić dziurki dzięki mapie opacity ale szczerze mówiąc nie wiem jak to będzie wyglądać.
guffqa Napisano 25 Czerwiec 2011 Napisano 25 Czerwiec 2011 Możesz podzielić boczną ściankę na wiele poligonów i użyć extrude lub bevel, albo użyć opcji proboolen. o to Ci chodziło ?
dwaarf Napisano 11 Grudzień 2011 Autor Napisano 11 Grudzień 2011 Wracam po długiej przerwie :) Żeby nikt nie pomyślał, że dałem sobie spokój, wrzucam 2 pracki. Pierwsza z nich to teścik materiałów i oświetlenia, druga to WiP, dłubie sobie w ramach nauki takie małe krzesełko. Przerwę miałem dosyć długą bo i sprzętu nie miałem i miejsce zamieszkania zmieniałem :) Ale teraz na pokładzie mam małego potworka, który skrócił mi czasy renderingu 10-krotnie więc myślę, że znów będę bardziej aktywny.
dwaarf Napisano 12 Grudzień 2011 Autor Napisano 12 Grudzień 2011 (edytowane) Mały upik. Kółka pójdą chyba do poprawy, ale na razie dałem im szansę. Narzeczona twierdzi, że lewa strona siedziska "zje**a", ale to chyba perspektywa płata jej figle :p Edytowane 12 Grudzień 2011 przez dwaarf
dwaarf Napisano 11 Styczeń 2012 Autor Napisano 11 Styczeń 2012 (edytowane) I kolejny up. Mało mam ostatnio czasu i chęci do modelowania ale powolutku coś tam się dzieje. Model krzesła w zasadzie gotowy, siatek nie ma co pokazywać, tragedii tam raczej nie ma:p Natomiast ostatnio w ramach relaksu postanowiłem zrobić sobie wizualizację swojego pokoju i przy okazji zaplanować jakie meble by do niego wpakować i jak wszystko rozmieścić. I teraz tu mam pewne problemy. Pomijam walkę z sufitem i z oświetleniem, mój największy problem na chwile obecną to te dziwne cienie w kątach. W paru miejscach ściany się nie schodzą to wiem i powoli to eliminuje, ale w paru miejscach wiem, że w danym kącie wszystko jest ok, a mimo to na renderze wychodzą babole. Edytowane 11 Styczeń 2012 przez dwaarf
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się