Napisano 15 Czerwiec 201113 l Witam soft: 3D Studio Max 2012 Mam problem w bardzo "podstawowej" sprawie. W scenie mam dwie identyczne postacie. Jest to mesh z modyfikatorem skin, nałożony na kości, wszystko jest zrigowane, tzn do kości podpięty jest spline IK (szkielet to coś w rodzaju węża, kontroluje się control pointami od IK), dodatkowo do odpowiednich kości podlinkowanych jest kilka obiektów. Dla pierwszej postaci wykonałem animację i uznałem że jest ok. Teraz chcę, żeby druga postać wykonywała identyczną animację, ewentualnie z opóźnieniem o kilka klatek. Próbowałem: Point cache - działa dobrze na głównym meshu, ale do pozostałych obiektów podlinkowanych do kości (głowa, nogi sztuk sześć) muszę nakładać point cache WSM (bo same w sobie nie ulegają żadnej deformacji), jest to dość męczące, poza tym obiektu z point cache WSM nie da się poruszyć (chyba?). Nadawanie wszystkim animowanym obiektom (kontrolery spline IK, łeb) position i orientation constraintów - wydawało się że jest dobrze, ale zajęło to mnóstwo czasu, musiałem oprócz position i orientation dodać XYZ żeby móc później przesunąć obiekty, przy próbie obrócenia całego rigu wszystko się popsuło no i oczywiście ctrl+z nie chciał działać jak to przy IK bywa. Eksportowanie obiektu z animacją i importowanie go do tej samej sceny - przede wszystkim po eksporcie muszę zmieniać nazwę wszystkim eksportowanym obiektom, bo inaczej max nadpisuje je przy imporcie. Ten sposób nie działa bo max eksportuje mesh z modyfikatorem skin, który jest podpisany pod stare kości, czyli w efekcie zaimportowany model ustawia się w tym samym położeniu co stary i nie daje przesunąć. Czy jest jakiś prosty sposób na przerzucenie animacji z jednego rigu na drugi? Będę ekstremalnie wdzięczny za pomoc...
Napisano 15 Czerwiec 201113 l odp. Save Animation i Load Animation. Zaznacz wszystkie kotrolery jakimi poruszasz postać bez, żadnych kości itd. Nastepnie Save Animation.. a pozniej Load. Jeżeli twoja druga postać ma inne nazwy kontrolerów być może będziesz musiał zrobic mapowanie nazw kontrolerów. Zapraszam do lektury wtedy pod F1. Pozdrawiam
Napisano 15 Czerwiec 201113 l Autor Tego też próbowałem i nie chciało działać. Spróbuję jeszcze raz, może faktycznie coś źle robiłem.
Napisano 15 Czerwiec 201113 l Używałem to tego "character". Musisz dodać go sobie do górnego paska menu i poczytać w helpie
Napisano 16 Czerwiec 201113 l w twoim przypadku najprostrzy sposob to zrobic kopie calosci, zaznaczasz calego riga i wszystkie obiekty i mesze z nim zwiazane, robisz kopie (ctrl+v), zaznaczasz opcje Copy w oknie i gotowe. lapiesz za roota i przestawiasz. dziala na 99.99% jeszli masz dobrego riga. jesli modele nie sa identyczne a rigi roznia sie nieznacznie to sposob SUPER-OkO dziala jak sie poprawnie zmapuje, daje 99.99% gwarancji na to:) ten 0.01% zostawiam na bledy maxa;) Edytowane 17 Czerwiec 201113 l przez zio_mal
Napisano 17 Czerwiec 201113 l Autor Metoda Ctrl+V nie zadziałała, widocznie mam coś nie tak z rigiem. Właściwie to mój debiut jeśli chodzi o bardziej skomplikowany rig i musiałem coś schrzanić. Po wciśnięciu Ctrl+V oryginał i kopia wyginają się w kierunku pivota, który fruwa sobie gdzieś 100 kilometrów dalej i nie da się tego cofnąć. Właśnie z pivotami musiałem zrobić coś dziwnego, bo mesh nałożony na kości ma pivota w dziwnym miejscu sceny. Na szczęście zadziałało save animation, wcześniej też tego próbowałem, ale widocznie źle robiłem mapowanie. Teraz wszystko ok, dzięki za pomoc!
Napisano 17 Czerwiec 201113 l jeszcze raz .... Masz w scenie zaminowaną postać z rigiem (postac1.max) i chcesz mieć w scenie 2 dokładnie taką samą? Ewentualnie z lekkim offsetem? Może warto zapisać scenę jako postac2.max - zrobić w niej offset i zapisać ponownie. Następnie do sceny postac1.max zamergować scenę postac2.max i przemieścić roota na nowe miejsce??
Napisano 19 Czerwiec 201113 l Autor Chyba dość jasno opisałem mój problem: W scenie mam dwie identyczne postacie. Poza tym problem już rozwiązany (patrz wyżej).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto