Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

W dzisiejszym odcinku programu Max Gone Crazy! chciałbym poprosić o pomoc z następującym problemem. :)

 

Opis problemu:

1. Przy eksporcie obiektu (Editable Poly, plane -> editable poly -> przekształcenie go w pewien rodzaj zjeżdżalni -> UVW Map -> TurboSmooth -> collapse, 376 polys (STL Check pokazuje 752), 432 verts) 3ds Max 2009 wykonuje CRASH. Brak komunikatu.

2. Przy przekształcenu Editable Poly do Editable Mesh, to samo.

3. Po nałożeniu STL Check wykazuje 108 błędów typu Open Edge. Próbowałem to naprawić, jednak wszystkie próby spełzają na niczym. Wygląda na to, że krawędzie płatają tego w miarę prostego obiektu mi figla.

 

Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł gdzie się zaczepić (odbudowa tej siatki od zera byłaby lekko trudna, z powodu tego, że wszystko inne na scenie jest już do niej dopasowane). Dodam, ze potrzebuję wyeksportować ten kłopotliwy mesh w celu edycji w Mudboxie.

 

error1y.jpg

 

error2v.jpg

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Może masz podwójne ścianki skoro pokazuje podwójną ich liczbę. Włącz Backface Cull i sprawdź z dwóch stron czy ich nie widać. Jeżeli nie widać to jeszcze sklonuj go bez instancji i sprawdź czy ten nowy się wyexportuje.

Napisano

mi to wyglada jakbys mial nakladajace sie na siebie poligony.

jeszcze sprobowalbym wywalic turbosmooth ze stosu, ja tego bardzo rzadko uzywam bo czesto sprawia mi problemy. a jak uzywam to tylko do zamknietych obiektow brylowych, nigdy do plane'ow.

daj zwykly smooth

Napisano
Może masz podwójne ścianki skoro pokazuje podwójną ich liczbę. Włącz Backface Cull i sprawdź z dwóch stron czy ich nie widać. Jeżeli nie widać to jeszcze sklonuj go bez instancji i sprawdź czy ten nowy się wyexportuje.

 

Backface Cull - nope, wszystkie wyglądają pojedynczo. BC nic nie pokazuje, dokładnie obejrzałem.

 

Copy export - też ten sam błąd, wywala export, STL Check pokazuje te same błędy.

 

Próbowałem też retriangulizacji (matko, co za słowo), weldowania vertexów i zabawy nimi, żeby sprawdzić, czy wszystkie są pojedyncze.

Napisano (edytowane)
mi to wyglada jakbys mial nakladajace sie na siebie poligony.

jeszcze sprobowalbym wywalic turbosmooth ze stosu, ja tego bardzo rzadko uzywam bo czesto sprawia mi problemy. a jak uzywam to tylko do zamknietych obiektow brylowych, nigdy do plane'ow.

daj zwykly smooth

 

Okazuje się, że już podstawowy obiekt, bez jakichkolwiek modyfikatorów daje STL Checkowi błedy i sięnie eksportuje. Oh well, nie mam pojęcia z czym mam do czynienia, el chyba postawię siatkę na nowo...

 

Also - KAŻDY plane wydaje się pokazywać Open Edges, nawet taki z jednym segmentem. Jednak da się je wyeksportować do obj.

Edytowane przez kuro
Napisano
...odbudowa tej siatki od zera byłaby lekko trudna, ...

.

 

hehe, chyba bardziej nie mozesz sie mylic. jesli da sie. w edit poly zlap zewnetrzny edge swojej bryly nastepnie zamien ja na spline. posklejaj jesli zajdzie potrzeba i nadaj modyfikator extrude. kilka snapow i po zawodach: ] stary model mozesz kierowac do kosza.

 

pozdr

Napisano
.

 

hehe, chyba bardziej nie mozesz sie mylic. jesli da sie. w edit poly zlap zewnetrzny edge swojej bryly nastepnie zamien ja na spline. posklejaj jesli zajdzie potrzeba i nadaj modyfikator extrude. kilka snapow i po zawodach: ] stary model mozesz kierowac do kosza.

 

pozdr

 

Dzięki za podpowiedź, tak już też spróbowałem, zaraz po tym jak zaczęło mnie to poważnie denerwować. ;) Niestety, znalazłem tu jedną wadę, która by mi potem przeszkodziła, więc darowałem sobie "splajnowanie". Otóż jest to profil drogi, w której potem będę musiał wyciąć dziury - a spline z powodu braku segmentów będzie naprawdę nieporęczny w obróbce. Darowałem sobie eksport do Mudboxa, na siatce pracuję w Maxie... Szkoda.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności