kuro Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Witam. W dzisiejszym odcinku programu Max Gone Crazy! chciałbym poprosić o pomoc z następującym problemem. :) Opis problemu: 1. Przy eksporcie obiektu (Editable Poly, plane -> editable poly -> przekształcenie go w pewien rodzaj zjeżdżalni -> UVW Map -> TurboSmooth -> collapse, 376 polys (STL Check pokazuje 752), 432 verts) 3ds Max 2009 wykonuje CRASH. Brak komunikatu. 2. Przy przekształcenu Editable Poly do Editable Mesh, to samo. 3. Po nałożeniu STL Check wykazuje 108 błędów typu Open Edge. Próbowałem to naprawić, jednak wszystkie próby spełzają na niczym. Wygląda na to, że krawędzie płatają tego w miarę prostego obiektu mi figla. Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł gdzie się zaczepić (odbudowa tej siatki od zera byłaby lekko trudna, z powodu tego, że wszystko inne na scenie jest już do niej dopasowane). Dodam, ze potrzebuję wyeksportować ten kłopotliwy mesh w celu edycji w Mudboxie. Pozdrawiam!
Tores Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Może masz podwójne ścianki skoro pokazuje podwójną ich liczbę. Włącz Backface Cull i sprawdź z dwóch stron czy ich nie widać. Jeżeli nie widać to jeszcze sklonuj go bez instancji i sprawdź czy ten nowy się wyexportuje.
Adanedhel Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 mi to wyglada jakbys mial nakladajace sie na siebie poligony. jeszcze sprobowalbym wywalic turbosmooth ze stosu, ja tego bardzo rzadko uzywam bo czesto sprawia mi problemy. a jak uzywam to tylko do zamknietych obiektow brylowych, nigdy do plane'ow. daj zwykly smooth
kuro Napisano 20 Czerwiec 2011 Autor Napisano 20 Czerwiec 2011 Może masz podwójne ścianki skoro pokazuje podwójną ich liczbę. Włącz Backface Cull i sprawdź z dwóch stron czy ich nie widać. Jeżeli nie widać to jeszcze sklonuj go bez instancji i sprawdź czy ten nowy się wyexportuje. Backface Cull - nope, wszystkie wyglądają pojedynczo. BC nic nie pokazuje, dokładnie obejrzałem. Copy export - też ten sam błąd, wywala export, STL Check pokazuje te same błędy. Próbowałem też retriangulizacji (matko, co za słowo), weldowania vertexów i zabawy nimi, żeby sprawdzić, czy wszystkie są pojedyncze.
kuro Napisano 20 Czerwiec 2011 Autor Napisano 20 Czerwiec 2011 (edytowane) mi to wyglada jakbys mial nakladajace sie na siebie poligony. jeszcze sprobowalbym wywalic turbosmooth ze stosu, ja tego bardzo rzadko uzywam bo czesto sprawia mi problemy. a jak uzywam to tylko do zamknietych obiektow brylowych, nigdy do plane'ow. daj zwykly smooth Okazuje się, że już podstawowy obiekt, bez jakichkolwiek modyfikatorów daje STL Checkowi błedy i sięnie eksportuje. Oh well, nie mam pojęcia z czym mam do czynienia, el chyba postawię siatkę na nowo... Also - KAŻDY plane wydaje się pokazywać Open Edges, nawet taki z jednym segmentem. Jednak da się je wyeksportować do obj. Edytowane 20 Czerwiec 2011 przez kuro
KoMic Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 ...odbudowa tej siatki od zera byłaby lekko trudna, ... . hehe, chyba bardziej nie mozesz sie mylic. jesli da sie. w edit poly zlap zewnetrzny edge swojej bryly nastepnie zamien ja na spline. posklejaj jesli zajdzie potrzeba i nadaj modyfikator extrude. kilka snapow i po zawodach: ] stary model mozesz kierowac do kosza. pozdr
kuro Napisano 20 Czerwiec 2011 Autor Napisano 20 Czerwiec 2011 . hehe, chyba bardziej nie mozesz sie mylic. jesli da sie. w edit poly zlap zewnetrzny edge swojej bryly nastepnie zamien ja na spline. posklejaj jesli zajdzie potrzeba i nadaj modyfikator extrude. kilka snapow i po zawodach: ] stary model mozesz kierowac do kosza. pozdr Dzięki za podpowiedź, tak już też spróbowałem, zaraz po tym jak zaczęło mnie to poważnie denerwować. ;) Niestety, znalazłem tu jedną wadę, która by mi potem przeszkodziła, więc darowałem sobie "splajnowanie". Otóż jest to profil drogi, w której potem będę musiał wyciąć dziury - a spline z powodu braku segmentów będzie naprawdę nieporęczny w obróbce. Darowałem sobie eksport do Mudboxa, na siatce pracuję w Maxie... Szkoda.
KoMic Napisano 22 Czerwiec 2011 Napisano 22 Czerwiec 2011 hmmm, szczerze nie rozumiem : ] splajnisza konwertujesz do poly i jazda z koksem: ]
Rekomendowane odpowiedzi