Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Pojawił się u mnie dziwny problem i nie wiem z czym jest związany. Plik, w którym jest niecałe 3400 obiektów (około 2mln trisów), żadnych proxy itp. zapisuje się około 30 minut. Zwykły domek z ogrodzeniem i dachówkami.

Zrobiłem merge wszystkiego do nowego pliku i to samo.

Dla testu zmergowałem tylko jeden prosty element (cokół od ogrodzenia) do nowego pliku i zapis trwał kilka minut.

Zrobiłem export do obj, zaimportowałem to do nowej sceny - zapis 8 sekund.

Widocznie problem siedzi w modelach z tej sceny i nie jest zależny od ich skomplikowania. Reset XForm nie działa na wszystkie obiekty. Przypiasny jeden materiał do wszystkich obiektów nic nie zmienia przy zapisie. Tak samo zamiana wszystkich siatek do editable poly.

Wszystko można poprawić jak jest czas ale niestety są tu różne ogrodzenia kute, lampy itp. które były modelowane dla całego osiedla i wyciągane z tej sceny na potrzeby pojedynczych ujęć. Czy można jakoś naprawić to wszystko, sprawdzić w czym jest problem? Może ktoś miał podobne zjawisko? Inne duże sceny działają normalnie.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

żółty zbawienie ty moje. Skrypt zdziałał cuda i teraz może 3 sekundy i zapis gotowy. Reactor nic nie pokazał u mnie. Rep poleciał i proponuję abyś wrzucił to do tipsów i tricków, chyba, że ktoś umieścił już to.

Napisano

Świetna sprawa, dzięki. Miło ze strony autodesku że udostępniają narzędzie to naprawy błędów które sami zrobili unowocześniając maxa. Podobnie max 2011 zapycha się po wielokrotnym mergowaniu z różnych scen, rośnie ilość zajętego ramu i co jakiś czas trzeba zrobić new/keep objects and hierarchy.

Napisano

To jest chyba jakieś "celowe" działanie...

 

u mnie na Maxie2010 dzieją się podobne rzeczy - za zapisywaniem scen. Ciągle się wydłuża czas zapisywania sceny. Nie są to co prawda czasy rzędu 30 minunt, ale sceny save-ują się po kilka minut - a wcale nie są bardzie złożone.

Napisano

Dla potomnych - korzystam z tego sposobu od dawna:

wchodzimy do utilities (ikonka z młotkiem) / MAXScript / Open Listener

w okienku, które wyskoczyło wklejamy:

trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track = copy trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track

naciskamy Enter, następnie wklejamy:

gc()

naciskamy Enter, po kłopocie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności