Tores Napisano 4 Lipiec 2011 Napisano 4 Lipiec 2011 Witam Pojawił się u mnie dziwny problem i nie wiem z czym jest związany. Plik, w którym jest niecałe 3400 obiektów (około 2mln trisów), żadnych proxy itp. zapisuje się około 30 minut. Zwykły domek z ogrodzeniem i dachówkami. Zrobiłem merge wszystkiego do nowego pliku i to samo. Dla testu zmergowałem tylko jeden prosty element (cokół od ogrodzenia) do nowego pliku i zapis trwał kilka minut. Zrobiłem export do obj, zaimportowałem to do nowej sceny - zapis 8 sekund. Widocznie problem siedzi w modelach z tej sceny i nie jest zależny od ich skomplikowania. Reset XForm nie działa na wszystkie obiekty. Przypiasny jeden materiał do wszystkich obiektów nic nie zmienia przy zapisie. Tak samo zamiana wszystkich siatek do editable poly. Wszystko można poprawić jak jest czas ale niestety są tu różne ogrodzenia kute, lampy itp. które były modelowane dla całego osiedla i wyciągane z tej sceny na potrzeby pojedynczych ujęć. Czy można jakoś naprawić to wszystko, sprawdzić w czym jest problem? Może ktoś miał podobne zjawisko? Inne duże sceny działają normalnie.
żółty Napisano 4 Lipiec 2011 Napisano 4 Lipiec 2011 Zobacz w reactor/collisions czy czegoś nie ma. Problem był opisany na loadzie http://loadproject.blogspot.com/2011/03/load-little-tip-1-new-category-started.html#more . Na script spocie widziałem jakiś skrypt, który czyści kolizje z automatu jak coś. Mieliśmy w robocie podobne jazdy z 2011 i pomogło 1
Tores Napisano 4 Lipiec 2011 Autor Napisano 4 Lipiec 2011 żółty zbawienie ty moje. Skrypt zdziałał cuda i teraz może 3 sekundy i zapis gotowy. Reactor nic nie pokazał u mnie. Rep poleciał i proponuję abyś wrzucił to do tipsów i tricków, chyba, że ktoś umieścił już to.
siwy Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 Świetna sprawa, dzięki. Miło ze strony autodesku że udostępniają narzędzie to naprawy błędów które sami zrobili unowocześniając maxa. Podobnie max 2011 zapycha się po wielokrotnym mergowaniu z różnych scen, rośnie ilość zajętego ramu i co jakiś czas trzeba zrobić new/keep objects and hierarchy.
madejowy Napisano 25 Czerwiec 2016 Napisano 25 Czerwiec 2016 Witam. Podbijam temat. Mam max'a 2014 i podobny problem. Scena zapisuje się strasznie długo. Nie mogę sobie dać z tym rady. Z góry dzięki
stormwind Napisano 27 Czerwiec 2016 Napisano 27 Czerwiec 2016 Sprawdź ten skrypt do czyszczenia sceny, poza usuwaniem wspomnianych kolizji reactora i notetracków przydaje się tez do innych rzeczy. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/cleaner
Pavulon 13 Napisano 30 Czerwiec 2016 Napisano 30 Czerwiec 2016 To jest chyba jakieś "celowe" działanie... u mnie na Maxie2010 dzieją się podobne rzeczy - za zapisywaniem scen. Ciągle się wydłuża czas zapisywania sceny. Nie są to co prawda czasy rzędu 30 minunt, ale sceny save-ują się po kilka minut - a wcale nie są bardzie złożone.
deregul Napisano 8 Sierpień 2018 Napisano 8 Sierpień 2018 Dla potomnych - korzystam z tego sposobu od dawna: wchodzimy do utilities (ikonka z młotkiem) / MAXScript / Open Listener w okienku, które wyskoczyło wklejamy: trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track = copy trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track naciskamy Enter, następnie wklejamy: gc() naciskamy Enter, po kłopocie :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się